۱۴۰۳ شنبه ۰۷ مهر

آمریکا استفاده اضطراری از پلاسما برای بیماران کرونایی را صادر کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،  سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده اضطراری از پلاسمای خون برای درمان بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ را صادر کرد.

استفاده از پلاسما برای درمان بیماری ویروس کرونا یا به اصطلاح پلاسما درمانی روشی نوین برای درمان بیماری کووید ۱۹ است.
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که اجازه تزریق پلاسمای افراد تازه بهبود یافته از بیماری کووید۱۹ برای بیمارانی که این بیماری زندگی آنان را تهدید می‌کند را خواهد داد. در این شکل از درمان بخشی از خون فردی که تازه از این بیماری بهبود یافته را به فرد آلوده به این ویروس تزریق می‌کنند.
این بخشی از تلاش‌های مداوم این آژانس برای مبارزه با ویروس کرونا است؛ براساس شواهد علمی موجود، FDA نتیجه گیری کرده این محصول ممکن است در درمان کووید ۱۹ مؤثر باشد.
سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: اتحادیه اروپا توزیع پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ را در ایالات متحده و اداره آن توسط ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی برای درمان بیماران بستری در بیمارستان که مبتلا به کرونا هستند را مجاز اعلام کرده است.
استفن هان، مدیر این آژانس افزود: «ما از داده‌های نویدبخش اولیه که در مورد پلاسما دیده‌ایم، تشویق به استفاده از آن می‌شویم. داده‌های حاصل از مطالعات انجام شده در سال جاری نشان می‌دهد پلاسمای افراد بهبود یافته از کرونا، این پتانسیل را دارد که به معالجه مبتلایان کمک کند.
سیستم ایمنی بدن نیروی دفاعی بدن است، زمانی که ویروس به بدن حمله می‌کند، ارتشی از سلول‌های دفاعی شامل گلبول‌های سفید برای مقابله با ویروس فرستاده می‌شوند. این گلبول‌ها برای مقابله با ویروس از خودشان آنتی‌بادی ترشح می‌کنند، این آنتی‌بادی‌ها برای همیشه در قسمتی از خون که ما آن را پلاسما می‌نامیم باقی می‌مانند.
اگر فردی پس از ابتلا به بیماری کوید ۱۹ بهبودی یابد به احتمال زیاد مقادیر زیادی از این آنتی‌بادی‌ها در پلاسمای خونش وجود دارد. ایده اصلی این است که بخشی از پلاسما فرد بهبود یافته را گرفته و آنرا به بیماران با بیماری شدید تزریق کنیم، امیدواریم که این آنتی‌بادی‌ها سیستم ایمنی بدن بیمار را تحریک کنند تا ویروس را پیدا کرده و شروع به از بین بردن آن کنند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

11887