۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه ۱۶ مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: تولید نخستین موتورسیکلت مجهز به رادار جهان! 

شرکت دوکاتی از تولید نخستین موتورسیکلت جهان که دارای رادار داخلی است، خبر داده است. رادارهای مذکور در جلو و عقب این موتورسیکلت مسیریابی و شناسایی موانع را تسهیل می‌کنند.

تولید رادارهای یادشده با همکاری شرکت بوش صورت گرفته است؛ این رادارها فقط ۱۹۰ گرم وزن دارند و ابعاد هر یک از آنها به اندازه یک دوربین کوچک است.

رادارهای یادشده بعد از نصب روی موتور مولتی استرادا وی ۴ تنظیم خودکار فاصله با دیگر وسایل نقلیه را تسهیل می‌کنند؛ این کار در حین حرکت با سرعت بین ۳۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ممکن می‌شود.

رادار پشتی این موتورسیکلت هم شناسایی وسایل نقلیه را که در نقاط کور قرار دارند ممکن می‌کند. همچنین این رادار در صورت نزدیک شدن یک وسیله نقلیه با سرعت بالا به موتورسیکلت راننده را از این موضوع مطلع می‌کند.

این شرکت می‌گوید موتور مولتی استرادا وی ۴ سبک و فشرده بوده و کارآیی زیادی دارد؛ رونمایی از این موتورسیکلت چهارم نوامبر انجام می‌شود.

..................

 

خبر: سیزدهمین سری ماهواره‌های اینترنتی به فضا رفت 

شرکت اسپیس ایکس سیزدهمین محموله ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را پس از یک هفته تاخیر به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا به مدار زمین فرستاد.

در همین راستا روز گذشته یک موشک فالکون ۹ همراه ۶۰ ماهواره اینترنتی از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد؛ حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب بوستر اول موشک به زمین بازگشت و روی یکی از پهپادهای کشتی‌های اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد.

این عملیات هفدهمین ماموریت اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ میلادی به حساب می‌آید و در کل نود و چهارمین پرتاب موشک فالکون ۹ است.

..................

 

خبر: تولید قدرتمندترین ابررایانه انگلیس برای مقابله با کرونا! 

شرکت ان‌ویدیا با همکاری دانشگاه کمبریج قدرتمندترین ابررایانه انگلیس را تولید خواهند کرد که از هوش مصنوعی برای تحقیقات پزشکی و یافتن راه‌های درمان کرونا بهره می‌گیرد.

ابررایانه یادشده با استفاده از پردازنده‌های تولیدی خود این شرکت تولید می‌شود و کمبریج – ۱ نام دارد؛ عرضه این رایانه تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ رخ می‌دهد.

سرعت محاسباتی این ابررایانه بالغ بر ۴۰۰ پتافلاپس خواهد بود؛ هر پتافلاپ معادل یک کوآردیلیون (۱۰ به توان ۱۵) محاسبه در ثانیه است.

این رایانه که از هوش مصنوعی برای شبیه سازی فرایندهای طبیعی بدن انسان بهره می‌گیرد بعد از ساخته شدن بیست و نهمین ابررایانه قدرتمند جهان خواهد بود.

این ابررایانه بسیار کم مصرف بوده و سومین ابررایانه کم مصرف جهان نیز محسوب می‌شود. ان ویدیا برای تولید این ابررایانه بیش از ۵۱.۷ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و ۸۰ سیستم هوش مصنوعی DGX A۱۰۰ خود را نیز بر روی آن نصب می‌کند.

 احتمال می‌رود ان ویدیا در آینده ابررایانه‌های دیگری را نیز برای پژوهش‌های علمی در انگلیس تولید و راه اندازی کند.

..................

 

خبر: امکان چاپ سه‌بعدی محصولات الکترونیک برای نخستین‌بار! 

محققان ژاپنی برای اولین بار توانستند یک محصول ترکیبی دارای پلاستیک و فلزات را به صورت هیبریدی با چاپگر سه بعدی طراحی و تولید کنند تا ساخت محصولات الکترونیکی به این شیوه ممکن شود.

معمولاً چاپگرهای سه بعدی می‌توانند تولیدات خود را با استفاده از فقط یک ماده تهیه و عرضه کنند؛ اما برای اولین بار استفاده از دو ماده به طور همزمان برای ساخت و عرضه ماده‌ای با چاپگر سه بعدی ممکن شده است.

پلاستیک و فلز دو ماده‌ای هستند که پژوهشگران ژاپنی با ترکیب آن مواد هیبریدی مختلفی را تولید کرده‌اند. این موفقیت راه را برای تولید محصولات الکترونیک با استفاده از چاپگرهای سه بعدی هموار می‌سازد؛ زیرا بخش عمده‌ای از گوشی‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌ها و غیره را پلاستیک و فلزات تشکیل می‌دهند.

فناوری مورد استفاده محققان ژاپنی پوشاندن اقلام پلاستیکی با فلزات و بالعکس را ممکن می‌سازد؛ همچنین از این طریق می‌توان مواد پلاستیکی ترکیب شده با فلزات را با پالادیم پوشاند که نتیجه آن افزایش استحکام و مقاومت پلاستیک است. استفاده از این روش آسیبی به پلاستیک نمی‌رساند و باعث خوردگی و سست شدن آن نمی‌شود.

برای تولید و چاپ سه بعدی مواد ترکیبی به این شیوه از دو نازل استفاده می‌شود که یکی پلاستیک ذوب شده را همراه با پالادیم و دیگری فلز ذوب شده را برای تولید ماده نهایی خارج می‌کند.

..................

 

خبر: تولید موبایل بازیافتی با قیمت ۲۰۰ دلار! 

دو فارغ‌التحصیل خلاق دانشگاه هاروارد از تولید گوشی اندرویدی ارزان قیمت قابل بازیافتی به نام تراکیوب ۲ ای خبر داده‌اند که فقط ۲۰۰ دلار قیمت دارد.

شاراد میتال و آنتونی تسیم نمونه اولیه گوشی تراکیوب را سال گذشته به قیمت ۳۰۰ دلار عرضه کرده بودند. تعمیرپذیری بالا و طراحی ماژولار از مزیت‌های بالای این گوشی بود.

مدل جدید این گوشی که تراکیوب ۲ ای نام دارد، فقط ۲۰۰ دلار قیمت دارد و سازندگان این گوشی آن را به قیمت ۹۹ دلار به ۲۵۰ نفر اول می‌فروشند.

برای تولید این گوشی از پلاستیک بازیافتی و نیز قاب تجزیه پذیر استفاده شده که متشکل از نشاسته گندم و پلیمر است. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری این گوشی جایگزین باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری مدل اولیه شده است.

این گوشی دارای نمایشگر فوق دقیق ۶.۱ اینچی و پردازنده ۸ هسته‌ای و ۱.۸ گیگاهرتزی Helio A۲۵ مدیا تک است. ۴ گیگابایت رم هم برای گوشی یادشده در نظر گرفته شده است.

دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو برای تهیه عکس‌های سلفی از دیگر امکانات این گوشی است. دوربین‌های مدل اولیه این گوشی ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی بود.

از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به پرت یو اس بی – سی، دو جایگاه نصب سیم کارت، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و امکان افزودن حافظه بیشتر اشاره کرد.

اسکنر اثرانگشت هم در پشت این گوشی وجود دارد. سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۰ است که به اندروید ۱۱ قابل ارتقا است.

نظرات : 0

ثبت نظر

66093