۱۴۰۳ سه شنبه ۰۶ آذر

رویداد «گراف‌دی» ۱۰ اسفند برگزار می‌شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی رویداد گراف دی، مسئولیت اجتماعی شرکت نه‌تنها در میان جامعه و ذی‌نفعان نسبت به برند شرکت آگاهی ایجاد می‌کند، بلکه تصویری مثبت از آن را در اذهان پدید می‌آورد و از یک‌سو عملکرد مالی شرکت را تحت تاثیر جدی قرار داده و آن را بهبود بخشیده و از سوی دیگر، به تقویت ذی‌نفعان و در شکلی فراگیرتر به حفظ و تقویت جامعه می‌انجامد.

در این راستا، شرکت‌های پیشرو نیز همواره به اهمیت ارتباط میان برند یا علامت تجاری خود با مسئولیت اجتماعی شرکت واقف‌ بوده و معتقدند که سرمایه‌گذاری در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت، برخلاف پندار برخی، اقدامی هزینه‌بر نیست. بلکه، اقدامی مبتنی بر مدیریت استراتژیک، در جهت ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت و کمک به توسعه جامعه است.
بر همین اساس و با توجه به اهمیت و جایگاه این موضوع، سومین گردهمایی روابط‌عمومی‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری (گراف‌دی) که با حضور جمعی از مدیران شرکت های بانکی، فناوری، ارتباطی و استارتاپی با هدف انتقال تجربه و تعامل برگزار می شود به موضوع «مسئولیت اجتماعی در ایران و جهان» اختصاص داده شده است.

لازم به ذکر است که گراف‌دی رویدادی در حوزه روابط‌عمومی است که در نظر دارد گروهی از کارشناسان و فعالان این حوزه را گرد هم جمع آورد و زمینه‌ای را برای ایجاد ارتباط پایدار و عمیق میان آنها فراهم کند.
این رویدادِ مستقل از سال گذشته آغاز به کار کرده است و اشتراک‌گذاری و انتقالِ تجربه‌های ناب، به‌دست آوردنِ دانش و راهکارهای علمی برای به حداکثر رساندن فعالیت‌های ارتباطی، شبکه‌‌سازی برای تعاملِ هدفمند و مطلوب میانِ فعالان و دانشجویان، تلاش برای دست‌یابی به تفاهم و یکسان‌‌سازی ادبیات از مهم‌ترین اهدافی‌ست که در گراف‌دی دنبال می‌شود.

 

 

 

تقویت جایگاه روابط عمومی و نظام برنامه محوری در سازمان ها

دکتر زارعیان رئیس شورای سیاستگذاری همایش گراف دی دستاورد برگزاری اینگونه همایش ها را ایجاد تحولاتی چون رویکرد علمی به مسایل ، تقویت نظام برنامه محوری ، استفاده از تجربیات مفید و تقویت جایگاه روابط عمومی در سازمان ها اعلام کرد.
به دنبال برگزاری سومین همایش گراف دی در دهم اسفند سال جاری ، با محوریت مسوولیت اجتماعی در ایران و جهان، دکتر زارعیان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری این همایش، ضمن اعلام مطلب فوق، ضرورت برگزاری همایش هایی نظیر گراف دی در توسعه فرهنگ و دانش روابط عمومی را تغییر در نگاه به روابط عمومی دانست و اظهار داشت: همیشه نگاه به روابط عمومی نگاهی ساده بوده و در حوزه رسانه، برگزاری همایش ها و مراسم و نمایشگاه ها خلاصه می شده است. در برخی روابط عمومی های پیشرو نیز گاهی نگاهی به افکار سنجی نیز دیده می شود. ولی لازم است با وجود تحولاتی که در شبکه های اجتماعی ، رسانه های جمعی و فناوری های نوین دنیا ایجاد شده است ، نگاه به روابط عمومی نیز تغییر کند.
وی تصریح کرد: برای این تغییر در نگاه باید همه مفاهیم این حوزه مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد و دیدگاه های مختلف نقد و تجربیات موفق بررسی شود و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند یک چشم انداز روشنی از آینده برای خود داشته باشند . لذا همایش هایی نظیر گراف دی می تواند به این شناخت روابط عمومی از خود کمک کند . این دست همایش ها دانش حرفه ای روابط عمومی را افزایش می دهد و این امر منجر به تدوین برنامه های مناسب می شود و این برنامه ها نیز منجر به خروجی های خوبی خواهند شد.
دکتر زارعیان ، تفاوت همایش هایی نظیر گراف دی با رویدادهای مشابه در ترویج کاربردی اصول روابط عمومی را در این دانست که این همایش کوشیده نگاه ویژه و تخصصی به روابط عمومی داشته باشد.
وی افزود: همچنین این همایش طیف گسترده ووسیعی از مخاطبان را هدفگذاری نکرده است . وقتی تعداد مخاطبان وسیع باشد خود به خود نمی توان پیام منسجمی را برای تمامی مخاطبان تولید کرد. تفاوت عمده دیگر این همایش این است که سعی کرده علم و تجربه و در واقع دانش آکادمیک را با تجربیات کنار هم بگذارد و خروجی مناسب از آن بگیرد؛ در نخستین همایش یک تجربه را به نمایش گذاشت و بسیاری از افراد حاضر در همایش یاد گرفتند که چگونه در زمان بحران مدیریت مناسب داشته باشند یا در دومین همایش نیز این سبک ادامه پیدا کرد بنابراین این تفاوت ها باعث شده که بگوییم برگزاری اینچنین همایش هایی واقعا برای خانواده روابط عمومی در ایران ضروریست.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش گراف دی همچنین ضمن اعلام دستاوردهای تاثیر چنین همایش هایی در توسعه کاربردی روابط عمومی اصولی گفت: بارها مطرح شده که ایرادی که در همه حوزه های تخصصی مانند روابط عمومی، تبلیغات ، منابع انسانی و حوزه های توسعه ای حتی مانند برنامه ریزی ، نبود تخصص و دانش کافی میان مدیران و متخصصان وکارشناسان است. آن چه به عنوان دانش و تجربه میان برخی از مدیران و کارشناسان و متخصصان در حوزه های مختلف وجود دارد نیاز حجم کار ها و تنوع کارها و فرایندهای آن حوزه را پاسخ نمی دهد. روابط عمومی نیز از این مورد مستثنی نیست بنابراین برگزاری این گونه همایش ها به شرط استقبال از آن می تواند منجر به تحولات در روابط عمومی شود از جمله این تحولات می توان به رویکرد علمی به مسایل ، تقویت نظام برنامه محوری ، استفاده از تجربیات مفید و تقویت جایگاه روابط عمومی در سازمان اشاره کرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

93112