۱۴۰۳ سه شنبه ۰۳ مهر

گوشی هوشمند مناسب سالمندان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، امروزه قابلیت‌هایی که به واسطه تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند به وجود آمده‌اند هر سالمندی را مجاب می‌کند تا یک گوشی هوشمند داشته باشد. امکاناتی که گوشی‌های هوشمند دارند برای سالمندان می‌تواند بسیار مفید باشد. یکی از این موارد که استفاده از آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود تماس تصویری است. با استفاده از نرم‌افزار‌هایی که قابلیت مکالمه تصویری را فراهم کرده‌اند می‌توان از راه دور تصویر این عزیزان را دید و مانند یک دیدار کوتاه از حالشان جویا شد. همچنین افراد سالمند معمولا دوست دارند تصویر نوه‌ها و بچه‌هایشان را ببینند که این امکان برایشان خیلی هیجان انگیز خواهد بود.

مورد دیگری که برای سالمندان می‌تواند کارایی زیادی داشته باشد ذخیره تصاویر در گوشی هوشمند است. برای افراد سالمند می‌توان نام دارو‌هایی که نیاز دارند آدرس‌ها و تصاویر آشنایان را ذخیره کرد تا سرگرمی خوبی برایشان باشد و بتوانند در صورت نیاز آن‌ها را به دیگران نشان دهند. در نهایت اگر هیچ کدام از این موارد، مورد نیاز نباشد به هر حال همه‌ی سالمندان به یک گوشی هوشند نیاز دارند تا اگر دچار مشکلی شدند بتوانیم از طریق گوشی همراه به آن‌ها دسترسی داشته باشیم و کمکشان کنیم. از این رو در این مقاله سعی کرده‌ایم نکاتی را بررسی کنیم که در فرآیند خرید گوشی برای سالمندان باید در نظر داشته باشید.

 

  • اگر صفحه نمایش گوشی موبایل بزرگ باشد، کار کردن با آن برای افرادی که ممکن است ضعف بینایی داشته باشند، راحت‌تر است.
  • محیط کاربری ساده باعث می‌شود که از گوشی ساده‌تر استفاده کنند و احتمال اشتباه کردن در کارهای مختلف را کاهش می‌دهد. گوشی‌های اندرویدی محیط‌های ساده‌ای دارند و امکان شخصی‌سازی در آن‌ها زیاد است. از این ویژگی می‌توان برای ساده‌تر کردن کار‌های مختلف استفاده کرد. آیکون‌ها را طوری قرار داد که برنامه‌ها به‌راحتی قابل تشخیص باشند.
  • گوشی افراد سالمند قرار نیست یک دوربین حرفه‌ای داشته باشد. همین که دوربین سلفی برای تماس تصویری کیفیت قابل قبولی داشته باشد، کافی است. در رابطه با دوربین اصلی نیز تنها ثبت تصاویر با کیفیت قابل قبول کافی است.
  • ویژگی دیگری که می‌تواند کارایی یک گوشی هوشمند را افزایش دهد میزان شارژدهی آن است. باتری گوشی باید در حدی باشد که کاربرد مدام نخواهد به‌فکر شارژ کردن آن باشد و برایش مشکل ایجاد کند. هدف اصلی از داشتن یک گوشی هوشمند ساده‌تر کردن کار‌هاست نه دشوارتر شدن آن‌ها.

 

 

انتخاب بهترین گوشی برای سالمندان؛ آیفون یا اندروید!

از با کیفیت‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌توان به گوشی آیفون اشاره کرد. کار با گوشی‌های آیفون برای یک فرد جوان خیلی آسان است اما با توجه به محدودیت‌هایی که این گوشی در کار‌های نرم‌افزاری دارد شاید گزینه خیلی مناسبی برای یک سالمند نباشد. از این رو خرید گوشی آیفون برای یک سالمند را توصیه نمی کنیم!

اولویت‌های هر سالمند را برای خرید گوشی در نظر بگیرید!

در این مقاله سعی داشتیم مهم ترین نکاتی که در فرآیند خرید گوشی برای سالمندان باید در نظر داشته باشید را بررسی کنیم. اما همه نکات قطعا به همین موارد ختم نخواهد شد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نوع نیاز سالمند شما از گوشی هوشمند، موارد دیگر را به خوبی بررسی کنید؛ همچنین به انواع فروشگاه‌های اینترنتی سر بزنید و نقد و بررسی گوشی‌های هوشمند را مطالعه کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

91704