۱۴۰۳ دوشنبه ۰۵ آذر

چرا کارمندان اپل به سرنوشت گوگلی‌ها دچار نشدند؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دوران پاندمی کووید ۱۹ که شرکت‌های فناوری در مواجهه با افزایش تقاضا، افراد زیادی را استخدام کردند، اپل نسبت به شرکت‌های فناوری بزرگ دیگر، کارمندان کمتری اضافه کرد. بعلاوه، بررسی بلومبرگ نشان می‌دهد اپل درآمد بیشتری به ازای هر استخدام جدید در مقایسه با سایر همتایانش تولید کرد.

این رویکرد محتاطانه‌تر، اکنون به ثمر رسیده است. هر چند اپل، استخدام در بعضی از حوزه‌ها را متوقف کرده و میزان هزینه را به خصوص خارج از بخش پژوهش و توسعه، محدود نگه داشته اما هنوز به اخراجهای گسترده ای که در شرکت‌های آمازون، گوگل، متا پلتفرمز و غولهای فناوری دیگر در جریان است، متوسل نشده است.

پیتر گارنری از ساکسو بانک می‌گوید: این به منزله کیفیت بهتر مدیریت در اپل، در مقایسه با سایر شرکت‌های فناوری است که ظاهرا سیگنال‌ها را در دوران پاندمی به درستی نخواندند.

اپل هفته گذشته برنامه‌هایی را برای تقویت منابع انسانی از طریق استخدام نخستین مدیر ارشد کارکنان اعلام کرد. بخش منابع انسانی تا پیش از این تحت نظارت دیردر اوبرایان، مدیر ارشد بخش خرده فروشی بود.

بسیاری از شرکت‌های فناوری اذعان کرده اند که در دوران پاندمی با حسابی که روی تغییر سبک زندگی از جمله دورکاری، خرید آنلاین و عادتهای بازی ویدئویی باز کرده بودند، بیش از حد استخدام انجام دادند. اکنون این شرکتها فروکش این موج را مشاهده می‌کنند. شرکت "زوم تکنولوژی" که یکی از بزرگترین برنده‌های دوران قرنطینه کووید ۱۹ است، هفته گذشته اعلام کرد ۱۵ درصد از کارکنانش را تعدیل می‌کند.

در مقابل، اپل محتاطتر بود و شمار کارکنانش از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، تنها ۲۰ درصد افزایش یافت در حالی که این افزایش در آلفابت ۶۰ درصد و در آمازون نزدیک به دو برابر بود. این دو شرکت اکنون اخراج حدود ۳۰ هزار کارمند را اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل همچنین در سال‌های پاندمی کووید، برخلاف اکثر شرکت‌های فناوری، درآمد بیشتری به ازای هر کارمند جدید داشت. با این حال، تعداد کارکنان به تنهایی نمی‌تواند برتری اپل نسبت به رقبانش را به طور کامل توضیح دهد. این شرکت فروش بالایی دارد که نشان می‌دهد کارآمدی آن، فراتر از سیاستهای استخدام است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

43371