۱۴۰۳ یکشنبه ۰۴ آذر

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک

ICTPRESS - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک روز یکشنبه ششم خردادماه، در محل هتل ارم به ریاست مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و با حضور بیش از 95 درصدیِ سهامداران برگزار شد که ضمن تصویب صورتهای مالی، با تقسیم سود 380 ریال به ازای هر سهم به پایان رسید. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، در ابتدای مجمع، علیرضا ماهیار، رئیس مجمع، ضمن خیرمقدم به حضار، شهادت جانگداز رئیس جمهور و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد را بسیار ناباورانه توصیف کرد و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات را مسألت کرد.

در ادامه جلسه، عبدالرضا شاکری مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، با نگاهی به 10 روند برتر فناوری در سال 2024 از نگاه گارتنر تصریح کرد: ۶ فناوری در این گزارش به مقوله هوش مصنوعی و حوزه های مرتبط به آن اختصاص یافته است. موضوعاتی مانند اعتماد، ریسک ها و امنیت هوش مصنوعی، توسعه هر چیزی به وسیله هوش مصنوعی، برنامه ها و ابزارهای کاربردی هوشمند، هوش مصنوعی مولد در اختیار همه و نیروی کار مسلح به ابزار هوش مصنوعی، از مواردی است که در این گزارش مورد تاکید قرار گرفته است.

شاکری ادامه داد: در این بین، تغییر بزرگی در حوزه مشتریان رخ خواهد داد و اینبار ماشین ها نیز به عنوان مشتری خواهند بود و اگر پیشتر با دهها میلیون حساب بانکی در ارتباط بودیم، اکنون صحبت از مدیریت صدها میلیون حساب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک همچنین به نتایج تحقیقات اکسنچر در خصوص 10 روند مهم نظام بانکی در سال 2024 اشاره کرد و یادآور شد: در این بررسی‌ها نیز هوش مصنوعی از جایگاه ویژه برخوردار بوده و البته موضوعاتی چون ضرورت به‌ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه تحول دیجیتال، موضوع رایانش ابری و استفاده از ظرفیت‌های آن و همچنین تنظیمِ مجددِ تنظیم‌گری، مورد تاکید قرار گرفته است.

شاکری ضمن نام بردن از افزایش سود‌آوری و توان مالی شرکت و همچنین میزان رضایت مشتریان به‌عنوان اهداف راهبردی، به روندهای کلان شرکت اشاره کرد و گفت: تعهد بر اجرای توانمند تعهدات و ماموریت‌های محوله در حوزه‌های ملی و حاکمیتی، پژوهش و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور همچون هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی، ارتقای امنیت سامانه‌ها و محصولات شرکت، تمرکز بر ارتقای کیفیت محصولات و خدمات همچنین توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی شرکت، اهمّ این برنامه‌ها هستند.

وی همچنین حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری مالی و ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه را از جمله کلان‌روندهای مورد تاکید شرکت ذکر کرد.

شاکری درخصوص سیر تحولات شرکت در سال گذشته به پیاده‌سازی سامانه درگاه پرداخت حسابی (پل‌پی)، عملیاتی‌سازی ریال دیجیتال در هفت بانک، پیاده‌سازی سامانه پرداخت اعتباری که مورد تقدیر مسئولان ارشد کشور قرار گرفت، پیوستن رسمی بانک تجارت به جرگه مشتریان، تدوین طرح تحول بانک مرکزی در حوزه نظارت و ساماندهی و ادغام موسسه نور در بانک ملی را از مهمترین اقدامات سال گذشته دانست.

وی در بحث کارمزد تراکنش‌ها تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد با بانک مرکزی، موافقت برای دریافت کارمزد از تعدادی سامانه اخذ شده که در صورت تصویب، به درآمدهای شرکت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه آماری قابل توجه اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۸۵۰۰ حمله سایبری به زیرساخت‌های این شرکت و سامانه‌های ملی و حاکمیتی صورت گرفت که همه این حملات با موفقیت دفع شد. همچنین ۵۲ مانور موفق به‌منظور اجرای سیستم مدیریت تداوم کسب‌وکار در سال گذشته صورت گرفته است. 

وی با اشاره به پردازش ۳۲۰ میلیارد تراکنش بانکی و بین بانکی در سال گذشته در شرکت خدمات انفورماتیک تصریح کرد: نکته حائز اهمیت، سطح پایداری و امنیت بالای این حجم تراکنش بوده است.

شاکری در پایان از همراهی و همکاری مدیران بانک مرکزی، هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و همچنین هیات مدیره، مدیران و همکاران گروه خدمات انفورماتیک قدردانی کرد.

همچنین جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت بلافاصله پس از مجمع عمومی عادی برگزار شد و اصلاح مفادی از اساسنامه شرکت بر اساس ابلاغیه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب مجمع رسید.

نظرات : 0

ثبت نظر

27251