۱۴۰۳ شنبه ۰۲ تیر

فریم‌ورک‌های معروف برای طراحی وب

ICTPRESS - توسعه دهنده رابط کاربری در هنگام طراحی سایت نیاز به یک فریمورک مناسب دارد. فریمورک امکانات بسیار زیادی برای توسعه دهندگان وب دارد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، با استفاده از یک فریمورک مناسب می‌توانید در زمان صرفه جویی کرده و یک سایت منحصر به فرد تحویل کارفرما بدهید.

اگر با یک تیم برنامه نویسی کارکرده باشید، احتمالاً فریم‌ورک خاصی را برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان شرکت در نظر گرفته‌اند. در این مقاله می‌خواهیم 6 مورد از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های طراحی سایت را به شما معرفی کنیم.

 

فریم ورک چیست؟

فریم ورک یا Framework در اصل نرم افزاری برای توسعه اپلیکیشن و سایت برای برنامه نویسان است. برنامه نویسان برای توسعه برنامه‌ها از چارچوب پایه‌ای به عنوان الگو استفاده می‌کنند که به آن فریمورک گفته می‌شود.

در اصل با این ابزار می‌توانند پروژه طراحی سایت را سریع‌تر پیش ببرند و برای طراحی یک سایت از صفر شروع نکنند. به همین دلیل با استفاده از Framework با مجموعه‌ای از ابزارها و ماژول‌ها در ارتباط هستید که کار توسعه سایت را راحت‌تر می‌کنند.

 

فریم_ورک_های معروف برای طراحی وب

 

معروف‌ترین فریمورک های وب

اگر دلتان نمی‌خواهد بارها و بارها کدهای تکراری در زمان طراحی سایت یا اپلیکیشن بنویسید، فریمورک‌ها به کمک شما می‌آیند. به عبارتی دیگر صفر تا صد ساخت سایت را می‌توانید در زمان کمتری برنامه نویسی کنید.

البته کتابخانه فریمورک برای زبان‌های برنامه نویسی متفاوت است. بسته به اینکه کار شما به عنوان برنامه نویس فرانت‌اند یا بک‌اند باشد و چه زبان برنامه نویسی را برای طراحی سایت انتخاب کرده‌اید، فریمورک انتخابی شما هم متفاوت است.

 

بهترین فریم ورک طراحی سایت در فرانت‌اند شامل:

1- فریم ورک Bootstrap

Bootstrap یک فریم ورک فرانت اند برای طراحی وب سایت است. این کتابخانه ابتدا برای توسعه دهندگان توییتر به‌منظور استفاده مجموعه طراحی شد. اما بعد از مدتی در اختیار عموم مردم قرار گرفت. در حال حاضر بوت استرپ یک مجموعه ابزار رایگان و منبع باز برای ابزار HTML ، CSS و JS است.

 

2- فریم ورک Angular

برای طراحی وب سایت یا اپلیکیشن‌های تک صفحه می‌توانید از فریم ورک Angular استفاده کنید. یک فریم ورک محبوب که احتمالاً بارها اسمش را شنیده باشید. Angular به صورت اختصاصی توسط شرکت گوگل طراحی و ارائه شده است.

 

فریم_ورک_های معروف برای طراحی وب

 

3- فریم ورک Vue

Vue یک فریم ورک مدرن برای طراحی وب سایت و وب اپلیکیشن محسوب می‌شود. فریم ورک اختصاصی توسعه دهندگان فرانت اند که امکانات بسیار کاربردی و کتابخانه پیشرفته‌ای دارد. البته برنامه نویسان جاوا اسکریپت برای کدنویسی زیاد از فریم ورک Vue استفاده نمی‌کنند.

 

4- فریم ورک React

React یک فریم ورک جاوا اسکریپتی برای توسعه وب، اپ‌های اندروید، ios و پلتفرم‌های ساخت برنامه تحت ویندوز است. این فریم ورک در سال 2015 توسط شرکت فیس‌بوک معرفی شد. React در اصل یک فریم ورک برای طراحی فرانت اند و رابط کاربری سایت محسوب می‌شود.

 

بهترین فریم ورک طراحی سایت در بک‌اند شامل:

5- فریم ورک Laravel

اگر با زبان PHP مشغول برنامه نویسی باشید، احتمالاً با کتابخانه Laravel برخورده باشید. برای طراحی یک وب اپلیکیشن حرفه‌ای قطعاً به Laravel نیاز پیدا می‌کنید. این فریم ورک در سال 2011 روی کار آمد و به عنوان فریم ورک بک اند شناخته می‌شود.

 

6- فریم ورک Django

جنگو یا Django یک فری ورک پایتون رایگان و کد باز است. با استفاده از این فریمورک می‌توانید بسیار سریع و آسان یک وب سایت طراحی کنید. جنگو یک فریمورک برای توسعه دهندگان بک اند است. اگر دلتان می‌خواهید یک کتابخانه با امنیت بالا برای زبان پایتون داشته باشید، Django بهترین انتخاب شما است.

 

7- فریم ورک Flask

فریم ورک Flask یک چارچوب برای طراحی و توسعه وب است. توسعه دهندگان وب با استفاده از Flask انعطاف پذیری بیشتری در طراحی و سفارشی سازی دارند. Flask هم یک فریمورک برای زبان برنامه نویسی پایتون است.

 

فریم_ورک_های معروف برای طراحی وب

 

8- فریم ورک Expressjs

فریم ورک Express.js مانند بسیاری از فریم ورک‌های جاوا اسکریپت به صورت متن باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از Express می‌توانید وب اپلیکیشن و APIهای گوناگونی را طراحی کنید. کار با این فریم ورک بسیار ساده است و می‌توانید خیلی راحت برای توسعه وب از آن استفاده کنید.

 

9- فریم ورک ASP.NET

برای ساخت برنامه‌های کاربردی تحت وب می‌توانید از کتابخانه ASP.NET استفاده کنید. فریم ورک ASP.NET هم محصول شرکت مایکروسافت است که در سال 2002 برای طراحی سایت، اپلیکیشن و وب سایت روی کار آمد.

شرکت‌های بزرگی برای ساخت وب سایت از فریم ورک ASP.NET استفاده کردند. دلیل این اتفاق هم انعطاف پذیری و عملکرد خوب ASP.NET است.

 

فریم ورک‌ کتابخانه‌ای کامل برای توسعه دهندگان وب

در این مطلب با مجموعه‌ای از فریم ورک‌های محبوب طراحی سایت و اپلیکیشن آشنا شدید. برنامه نویسان حرفه‌ای و توسعه دهندگان وب برای سرعت عمل و راحتی کار از این کتابخانه‌های کاربردی استفاده می‌کنند.

بسته به زبان برنامه نویسی و حرفه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، می‌توانید از یک فریم ورک مرتبط برای بالابردن بازدهی و سرعت پروژه استفاده کنید. به نظر شما نام چه فریم ورک طراحی سایت دیگری در لیست ما خالی است؟

نظرات : 0

ثبت نظر

13998