۱۴۰۳ جمعه ۰۱ تیر

ارزش بازار انویدیا از سه تریلیون دلار عبور کرد

ICTPRESS - ارزش بازار شرکت انویدیا روز چهارشنبه از مرز سه تریلیون دلار عبور کرد و این تراشه‌ساز با عبور از اپل، دومین شرکت ارزشمند جهان شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از رویترز، شرکت انویدیا آماده تقسیم سهام خود به ۱۰ به یک می شود که از هفتم ژوئن اجرایی خواهد شد و جذابیت سهام این شرکت را برای سرمایه گذاران عادی، بیشتر خواهد کرد.

سبقت ارزش بازار انویدیا از اپل، گویای تغییر در سیلیکون ولی است که اپل از زمان معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷، بر آن نفوذ داشت.

سهام انویدیا روز چهارشنبه ۲.۵ درصد افزایش یافت و در پایان روز، در ۱۲۲۴.۴۰ دلار بسته شد که ارزش بازار این شرکت را به ۳.۰۱۲ تریلیون دلار رسید. ارزش بازار اپل، آخرین بار، ۳.۰۰۳ تریلیون دلار بود. این در حالی است که مایکروسافت با ارزش بازار ۳.۱۵ تریلیون دلار، ارزشمندترین شرکت جهان باقی مانده است.

جیک دلارهاید، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی «لانگ بو» در این باره اظهار کرد: انویدیا اکنون از هوش مصنوعی، پول درمی آورد و شرکتهایی نظیر اپل و متا در زمینه هوش مصنوعی، هزینه می کنند. انویدیا از مایکروسافت هم سبقت خواهد گرفت.

سهام انویدیا امسال ۱۴۷ درصد رشد کرده و تقاضا برای پردازنده های ساخت این شرکت از میزان عرضه آن، فراتر رفته است. همزمان، شرکتهای مایکروسافت، متا پلتفرم و آلفابت در تلاش برای ساخت توانمندی‌های رایانشی هوش مصنوعی خود و تقویت جایگاهشان در این فناوری نوظهور هستند.

سهام انویدیا از ۲۲ مه که این شرکت جدیدترین پیش بینی درآمد خیره کننده خود را منتشر کرد، حدود ۳۰ درصد رشد کرده است. انویدیا در روز چهارشنبه، حدود ۱۵۰ میلیون دلار به ارزش بازار خود افزود.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، هفته جاری، سوژه پوشش دیوار به دیوار تلویزیون تایوانی بود و هنگام بازدید از نمایشگاه تجاری فناوری کامپیوتکس در تایپه، که محل تولدش قبل از نقل مکان به آمریکا بود، با هجوم شرکت کنندگان روبرو شد.

در حالی که انویدیا سوار بر موج شور و اشتیاق برای هوش مصنوعی در وال استریت شده، اپل با تقاضای ضعیف برای آیفون و رقابت سخت در چین روبرو شده است. بعضی از سرمایه گذاران، اپل را در ساخت قابلیتهای هوش مصنوعی در محصولات و خدمات، عقب تر از سایر شرکت‌های فناوری سنگین وزن می بینند.

نظرات : 0

ثبت نظر

74002