۱۴۰۳ شنبه ۰۲ تیر

خدمات پستی دانش‌بنیان باکسیت فرصتی نوین برای کسب‌و‌کارها

ICTPRESS - معاون توسعه کسب وکار باکسیت اپراتور پست خصوصی، معتقد است رشد و موفقیت یک کسب‌وکار ارتباط تنگاتنگی با دسترسی به سرویس‌های متنوع زیرساختی دارد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای پرشتاب امروز، کسب‌وکارهای آی‌تی محور و نوآور به عنوان موتور محرک رشد و تحول اقتصادی، نقشی اساسی ایفا می‌کنند. بدون تردید موفقیت هر کسب‌وکار علاوه بر عوامل داخلی نظیر مدل کسب‌وکار، تیم، سرمایه اولیه و ... به عوامل متعدد خارجی نیز وابسته است. دسترسی به زیرساخت‌های حمل و نقل و پستی از مهمترین این عوامل است که در میزان موفقیت و شکست و رشد یک کسب‌وکار نقش آفرین است. 

«فاطمه کاظمی» معاون توسعه کسب‌وکار باکسیت در گفتگو با شبکه خبری آی‌سی‌تی‌پرس گفت: ما در باکسیت به دنبال ارائه خدمات پستی متنوع به کسب‌وکارها در جهت ساده‌تر و بهینه‌ترکردن فرآیندها هستیم تا بتوانند به طور موثرتری به مشتریان خود خدمات ارائه دهند و در نهایت به موفقیت بیشتری دست یابند.

وی به تشریح رویکرد باکسیت پرداخت و گفت: پاندمی کرونا نه تنها کشور بلکه کل جهان را با چالش‌های بی سابقه ای روبرو کرد و بسیاری از جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داد. محدودیت های سفر، قرنطینه ها و ترس از ابتلا به بیماری، بسیاری از افراد را مجبور به ماندن در خانه و اتکا به خرید آنلاین برای رفع نیازهای خود کرد. در این شرایط، پست و تجارت الکترونیک به عنوان ناجی ظهور و نقشی حیاتی در حفظ سلامت مردم و تداوم فعالیت های اقتصادی ایفا کردند. این اتفاق منجر به تغییر رفتار مصرف‌کننده در استفاده از خدمات آنلاین از یک طرف و درک اهمیت تاثیر خدمات پستی در رشد و توسعه کسب‌وکارها شد. هر دوی این عوامل در کنار هم باعث ضرورت توجه به ارائه خدمات هوشمند و بهینه پستی شد.

 

راه اندازی سامانه یکپارچه مبادلات پستی

معاون توسعه کسب و کار باکسیت با اشاره به کافی نبودن کمیت و کیفیت خدمات به نسبت تقاضای بازار در این دوره گفت: راه حل باکسیت به عنوان شرکتی دانش بنیان با در نظر گرفتن همه این موارد و علم به اینکه صنعت حمل ونقل و لجستیک کشور جای بهبود بسیار دارد و لزوم گذر از پست سنتی به مدرن، «راه اندازی سامانه یکپارچه مبادلات پستی» است.

کاظمی اظهار داشت: راه اندازی این سامانه هوشمند و یکپارچه، گامی بزرگ در راستای مدرن‌سازی صنعت پست در کشور است که به کسب‌وکارها و مشتریان کمک می‌کند تا از مزایای تجارت الکترونیک به طور کامل بهره‌مند شوند و از حاشیه‌های نالازم فروش محصول تا تجربه تحویل به دست مشتری دور بمانند.

 

تحول در ارائه خدمات پستی دانش بنیان با استانداردی متفاوت

وی با بیان اینکه امروزه از سویی استانداردهای خدمات پستی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ابزارهای هوش مصنوعی و زیرساخت‌های به‌روز و مجهز به دانش روز در دنیا متحول شده و از سویی ذائقه مشتریان به نسبت رشد تکنولوژی نیز تغییر کرده است، ادامه داد: مدیران اپراتور پست خصوصی دانش بنیان باکسیت با علم به این مهم، بهره گیری از تجربه ها و دانش پیشین خود در حوزه لجستیک وحمل ونقل و مطالعه روی تجربه های پست های موفق جهان، سعی در بنیان نهادن خدمات پستی با استاندارد متفاوت داشته اند تا بتوانند خدماتی با کیفیت را به مشتریان خود که کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی هستند ارائه دهند.

کاظمی با تشبیه بازار پست به اقیانوسی پهناور، تصریح کرد: اپراتورهای پست خصوصی و سایر فعالان این حوزه با ارائه خدمات پستی باکیفیت، می‌توانند زمینه‌ساز رونق کسب‌وکارها، تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال درکشور باشند و با ایجاد تحول در ارائه خدمات درست و امن، دغدغه‌های مربوط به کیفیت خدمات پستی را از بین ببرند.

 

ارتقای کیفیت خدمات پستی برای کسب و کارهای اینترنتی

معاون توسعه کسب و کار باکسیت در ادامه به تشریح خدمات اپراتور پست خصوصی باکسیت پرداخت و گفت: به جز خدمات پایه و حداقلی پست، شامل رساندن بسته از مبدا به مقصد و بسته بندی صحیح و اصولی و کمک به مشتریان در این خصوص ضمن در نظر گرفتن مولفه‌های دقت، سرعت و امنیت، باکسیت اقداماتی را برای بهتر شدن خدمات و افزایش کیفیت ایجاد کرده است که از آن جمله می توان به خدمت پرداخت در محل و جمع آوری بسته ها ا زمبدا اشاره کرد. 

کاظمی درخصوص خدمت پرداخت در محل گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مشتری در خرید آنلاین، این است که بعد از دریافت سفارش، هزینه‌ سفارش خود را پرداخت کنند از طرف دیگر دغدغه فروشنده نیز این است که برای مدیریت نقدینگی، در زودترین زمان ممکن بعد از ارسال سفارش، وجه کالا را دریافت کند، باکسیت با ارائه سرویس «پرداخت در محل» به گیرنده و «تسویه در لحظه» با فرستنده، در کنار کسب‌ وکارها است تا علاوه بر ایجاد رضایت مشتری و توسعه کسب‌وکار خود، با مدیریت نقدینگی بهتر؛ دغدغه تسویه حساب با اپراتور پستی را نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سایر روشهای پرداخت در باکسیت شامل پیش کرایه و پس کرایه بیان کرد: اگر چه سایر اپراتورهای پستی نیز این خدمات را ارائه میدهند اما تمایز باکسیت، سرعت تراکنش‌هایی است که بین باکسیت و فرستنده اتفاق می‌افتد.

کاظمی سهولت دسترسی به خدمات پستی را از دیگر دغدغه‌های مشتریان برشمرد و گفت: باکسیت با این هدف خدمت جمع‌آوری درب منزل را ارائه کرده است که مشتری بعد از ثبت سفارش هماهنگ می کند تا باکس‌من‌ها (پستچی‌های باکسیتی) بسته‌های کسب و کارها را از محلی که مورد نظرشان است دریافت کنند. 

معاون توسعه کسب وکار باکسیت افزود: همچنین مشتریان می‌توانند از طریق نمایندگی‌ها یا دفاتر باکسیت بسته‌های خود را تحویل دهند.

 

جایگاه هوش مصنوعی در صنعت پست 
فاطمه کاظمی در خصوص جایگاه هوش مصنوعی در صنعت پست گفت: صنعت پست نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر با ورود هوش مصنوعی (AI) در آستانه تحولی شگرف است.

وی در خصوص استفاده باکسیت ازاین فناوری‌ها در خدمات خود، افزود: در حوزه بهره گیری از سورتینگ هوشمند بسته های پستی، مدیریت باکس‌من‌ها و ناوگان حمل و نقل وهمچنین رصد بسته‌های پستی، از دانش روز دنیا و این فناوری‌ها بهره گیری شده است و در حال حاضربرنامه ریزی بهتر و دقیق تر برای بهره گیری بیشتر از فناوری در ارائه خدمات لجستیکی و حمل ونقل  نیز با همکاری تیمی برجسته از محققان ایرانی در دست بررسی است.

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت دانش بنیان باکسیت در پایان گفت: ما در باکسیت به دنبال یاری رساندن به کسب‌وکارها در جهت ساده‌تر کردن و بهینه سازی فرآیندهای پستی‌شان هستیم تا با حذف دغدغه‌های حاشیه‌ای و نالازم بتوانند متمرکزتر و موثرتر به مشتریان خود خدمت‌رسانی کنند و در نهایت به موفقیت بیشتری دست یابند.

نظرات : 0

ثبت نظر

74898