۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تیر

گزارش ۱۰۰۰ روزه سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام شد

ICTPRESS - رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات، چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات بر عهده سازمان فناوری اطلاعات بود. ضمن اینکه نظام تنطیم گری، موضوع توانمندسازی کسب و کارها و سکوهای بومی، ارتقای سطح امنیت فناوری اطلاعات و ارتقای کمیت خدمات از دیگر خدمات و اقداماتی است که در این سه سال صورت گرفت.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران روز یکشنبه ۱۰ تیرماه در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در یک نشست خبری اظهار داشت: در ابتدای دولت چیزی که در حوزه دولت الکترونیک دنبال کردیم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود و موضوع ارتقای زیرساخت برای این پنجره انجام شد.

وی افزود: حوزه دولت الکترونیک به این نیت توسعه یافت که دولت امکانات و سرویس‌هایی را فراهم کند تا بخش خصوصی برای خدمت‌رسانی به مردم توانمندتر شود. از میان این امکانات می‌توان به احراز هویت کاربران در سطوح مختلف، امضای دیجیتال، اعتبارسنجی افراد، قراردادساز، استعلام بیمه و مواردی از این دست اشاره کرد که زیرساخت‌های آن در دولت الکترونیک فراهم شد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در مرداد ۱۴۰۰ مجموع تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات حدود ۲۸۶ میلیون تراکنش بود و امروز پس از هزار روز خدمت، این عدد به بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است. جای خوشحالی است که بخش خصوصی توانسته از امکانات و داده‌های دولت با رعایت حریم خصوصی برای ارائه سرویس استفاده کند.

جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه این نشست اظهار داشت: بحث دولت الکترونیک و هوشمندسازی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲ دیده شده و منجر شد که اکنون ۱۳۸ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل‌ شوند و بیش از ۷۵ درصد خدمات از این طریق ارائه شود. همچنین بیش از ۴۸ میلیون نفر توانسته‌اند شناسه دیجیتال از طریق یک بار احراز هویت به دست آورند.

وی افزود: برای اولین بار پنجره ملی خدمات موضوعی شکل گرفت. به طور مثال پنجره واحد مدیریت زمین یکی از آن است و کاربران می توانند برای تغییر کاربری و سایر موارد از این پنجره استفاده کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

82648