۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۲ شهریور

حسین افشین معاون علمی ریاست جمهوری شد

 ICTPRESS - مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم، در حکمی حسین افشین استاد مهندسی مکانیک دانشگاه شریف را به سمت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منصوب کرد.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، حسین افشین دارای درجه دکتری در دانشگاه شریف و دانش‌آموخته مهندسی مکانیک است. وی همچنین معاون پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بوده است.

افشین پیش از این ریاست پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست را برعهده داشته و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک است.

در سوابق حسین افشین، ریاست پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی دانشگاه صنعتی شریف دیده می‌شود. او پیش‌تر مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف بوده است. همچنین از منظر ارتقای پژوهشی و ارتباط با صنعت و جذب گرنت نیز به عنوان استاد برگزیده مورد تقدیر قرار گرفته است.

پروفسور حسین افشین در زمینه سیستم‌های کرایوژنیک، سیستم‌های تهویه پیشرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

 

متن حکم رئیس جمهور به شرح زیر است:

«جناب آقای حسین افشین

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سمت «معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور» منصوب می‌نمایم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.

توفیق آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.»

نظرات : 0

ثبت نظر

30970