۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

اتصال نخستین شهر چهارمحال و بختیاری به فیبرنوری آسیاتک

ICTPRESS - آسیاتک شهر سفیددشت در استان چهارمحال و بختیاری را به فیبرنوری متصل کرد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه، بهنام امانی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از خبرنگاران از پروژه فیبر نوری در شهرهای شهرکرد، سفیددشت و بروجن بازدید کرد. سفیددشت، اولین شهر متصل به شبکه فیبر نوری در استان چهارمحال و بختیاری است که توسط آسیاتک به فیبر نوری متصل شده است. شرکت انتقال داده‌های آسیاتک متعهد شده است تا ۱۴ شهر در این استان را به فیبر نوری متصل کند. 

 

 

هشت کیلومتر فیبر نوری در سفیددشت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهرکرد به طول۱۵۰ کیلومتر است که حفاری و زیرسازی بستر فیبر نوری در محله منظریه شهرکرد و قسمت‌هایی از شهرکرد به طول ۵۰کیلومتر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در دو شهر سفیددشت و آلونی به طور کامل اجرا شده است، بیان کرد: شهر سفیددشت به‌صورت پایلوت به‌عنوان اولین شهر استان به فیبر نوری مجهز شد و در حال حاضر این شهر با هشت کیلومتر فیبر نوری و ۱۰۷(FAT)دارای ۳۵مشترک خانگی است.

آسیاتک تاکنون بیش از یک میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار داده است و در نظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۴، چهار میلیون خانوار ایرانی را تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار دهد. گفتنی است، پروژه توسعه شبکه فیبرنوری آسیاتک در ۱۱۵ شهر در ۱۲ استان کشور در جریان است.

 

 

اتصال نزدیک به ۱۶ هزار خانوار به فیبر نوری

امروز بیش از ۱۵هزار و ۵۰۰خانوار ایرانی در شهرهای مختلف از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک بهره می‌برند. همچنین این شرکت بر اساس الحاقیه پروانه unsp که به تازگی ابلاغ شده، متعهد شده است امکان اتصال۳۰۰ هزار خانوار را به شبکه فیبر نوری و اینترنت فوق سریع، تا پایان ۱۴۰۳ برقرار کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

33371