تداوم قطع سرویسهای آنلاین بانکهای سپه و ملی
ICTPRESS - با گذشت پنج روز، بررسیها نشان میدهد که قطع و اختلال گسترده در دسترسی کاربران به سرویسهای آنلاین بانکهای سپه و ملی، همچنان ادامه دارد.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، از بامداد روز سهشنبه ۱۹ اسفندماه، دسترسی کاربران بانکهای سپه و ملی به خدماتی مانند سامانه بام، همراهبانک، اینترنتبانک و برخی سامانههای پرداخت آنلاین قطع شد. بررسیها و گزارش رسانهها نشان میدهد اختلال سرویسهای بانک ملی ایران تا لحظه انتشار این خبر (صبح شنبه ۲۳ اسفند) همچنان ادامه دارد.
روز ۱۹ اسفند، بانکهای سپه و ملی با انتشار اطلاعیههایی از بروز اختلال در خدمات خود خبر دادند و یک روز بعد (چهارشنبه ۲۰ اسفندماه) نیز اطلاعیههای دیگری منتشر شد که در آن وعده بازگشت تدریجی سرویسها داده شده بود. بانک ملی اعلام کرده بود که از روز پنجشنبه نسخه موبایلی بام در دسترسی قرار میگیرد و بانک سپه نیز گفته بود که زیرساختها برای از سرگیری ارائه خدمات آماده شده است.
بر اساس گزارشهای کاربران، سامانه بام بانک ملی همچنان با خطا مواجه است و در بسیاری از موارد امکان استفاده از آن وجود ندارد. هرچند انجام خرید با کارت بانکی در برخی پایانهها امکانپذیر است، اما پیامکهای اطلاعرسانی تراکنشها ارسال نمیشود.
تا لحظه انتشار این گزارش، اطلاعیه جدید، زمانبندی مشخص و توضیحی درباره زمان بازگشت کامل سرویسها، نه در وبسایت رسمی بانکها و نه در کانالهای ارتباطی آنها منتشر نشده است.
نظرات : 0