خاموشی دیجیتال در ایران وارد ششمین هفته شد
ICTPRESS - بر اساس جدیدترین گزارش نتبلاکس، قطع دسترسی کاربران در ایران به اینترنت بینالملل اکنون وارد سیوششمین روز خود شده است.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، سرویس بینالمللی پایش اینترنت «نتبلاکس» در گزارش جدید خود اعلام کرد: دقیقاً پنج هفته پیش، در روز شنبه ۲۸ فوریه ( ۹ اسفند ۱۴۰۴)، دسترسی ایران به اینترنت قطع شد.
بر اساس این گزارش، این محدودیت همچنان پابرجاست و اکنون در سیوششمین روز خود پس از گذشت ۸۴۰ ساعت، قرار دارد. در نتیجه این وضعیت، عموم مردم ایران از دسترسی به اینترنت جهانی محروم شده و در انزوای دیجیتال قرار گرفتهاند.
نتبلاکس همچنین اشاره کرده است که مقامات در حال بررسی راهکارهایی برای ارائه دسترسی محدود به برخی کاربران منتخب هستند؛ اقدامی که از طریق یک سیستم «لیست سفید» چندسطحی انجام میشود.

نظرات : 0