نتبلاکس: قطعی اینترنت بینالملل در ایران وارد شصتمین روز شد
ICTPRESS - نهاد پایش اینترنت نتبلاکس اعلام کرد که خاموشی گسترده اینترنت در ایران که از ۲۸ فوریه آغاز شده، اکنون وارد شصتمین روز خود شده است.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، نتبلاکس در جدیدترین پست خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دقیقاً دو ماه پیش، در ۲۸ فوریه، ایران در تاریکی دیجیتال فرو رفت؛ زمانی که دسترسی به اینترنت جهانی قطع شد.
این نهاد در ادامه افزود: دادههای پایش شبکه نشان میدهد این خاموشی اکنون پس از ۱۴۱۶ ساعت وارد شصتمین روز خود شده است و همچنان ادامه دارد؛ آن هم در شرایطی که تلاش ها برای اتصال برخی گروهها به دسترسی لایهبندیشده و ویژه جریان دارد.

لازم به ذکر است، در این مدت اغلب شهروندان فقط به شبکه داخلی و محدود ملی دسترسی داشتهاند و ارتباط آزاد با جهان خارج، شبکههای اجتماعی و بسیاری از خدمات بینالمللی مختل یا غیرممکن بوده است.
این در حالی است که نتبلاکس و دیگر نهادهای ناظر پیشتر هشدار داده بودند ادامه این وضعیت، علاوه بر آسیب اقتصادی گسترده، حق دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و ارتباطات را نیز نقض میکند.
نظرات : 0