۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

درمان تومور های سرطانی با نانو اسفنج ها

مستقیما به درون تومورهای سرطانی تزریق می شود در درمانی بیماری های سرطانی موثر واقع شوند .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " ساینس دیلی " در این سیستم جدید داروهای ضدسرطانی در درون نانواسفنج هایی به اندازه یک ویروس پر می شوند و سپس این نانواسفنج ها به درون بدن تزریق می شوند .
طبق گفته متخصصان در مرحله بعد این نانوذرات پس از برخورد با سلول های تومور یا به سطح تومور می چسبند و یا به درون آن نفوذ می کنند که در هر دو صورت با استفاده از این روش به راحتی داروی کشنده سلول سرطانی به درون تومور وارد شده و آن را از بین می برد .
طبق گفته متخصصان دانشگاه واشنگتن ، این روش یکی از رویاهای جامعه پزشکی در جهان بوده که هم اکنون با استفاده از نانواسفنج ها به واقعیت نزدیک می شود .
روش های اینچنینی توزیع دارو در تومور سرطانی از جمله بهترین روش ها هستند چرا که دارو به طور مستقیم به درون تومور وارد می شود و بدین ترتیب از گردش این داروهای مرگ آور به درون بدن و آسیب رسانی به بافت های سالم جلوگیری می شود .
گفتنی است نانواسفنج ها در آب قابل حل هستند بنابر این داروهای هیدروفوبیک که در آب حل نمی شوند می توانند در درون این نانواسفنج ها جاسازی شوند . سایز متوسط نانواسفنج ها 50 نانومتر است که البته ابعاد آنها قابل کوچک و بزرگتر شدن است.

نظرات : 0

ثبت نظر

91583