۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

ساخت بیوسنسورهای ابریشمی برای بررسی تحولات داخل بدن

به گزارش ICTPRESS به نقل از " نیوساینتیست" این گروه از محققان به منظورانتخاب دقیق ماده مورد نظربرای ساخت این ترانسمیتر طلا و ابریشم را بهترین گزینه های موجود دانسته اند چراکه معتقدند ابریشم مایع می تواند با ارگان های زیستی بدن انسان سازگاری داشته و بی شک از سوی ارگان پذیرنده رد نخواهد شد .
طبق گفته" فیورنزو  اومنتو" پرفسور ارشد دانشگاه Tufts ، علاوه بر ابریشم، طلا نیز که همواره یک رسانای بسامدی بسیار قوی شمرده می شود می تواند برای ساخت این بیوسنسورها مورد استفاده قرار گیرد .
گفتنی است هدف اصلی از ساخت این بیوسنسورها کارگذاشتن آنها در بدن بیماران مبتلا به دیابت برای انداگیری میزان گلوکز بدن آن ها اعلام شده است .
آزمون اولیه این بیوسنسورها بر روی خوک انجام شده و متخصصان اعلام کرده اند که پس از تحقق نتایج مطلوب می توان این بیوسنسورها را در بدن انسان ها نیز نصب کرد .    

Silk Biosensor Can Monitor Our Diseases
Part of ongoing research at Tufts University, the program headed by Professor Fiorenzo Omenetto and his colleague Richard Averitt seeks to develop a transmitter that will receive terahertz frequencies from the proteins, enzymes and chemicals coursing through our body.

نظرات : 0

ثبت نظر

29243