۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

AUDI A7: CES 2015حدود 900 کیلومتر را بدون راننده طی کرد

به گزارش ICTPRESS ، این ماشین بدون اینکه فردی فرمان آن را لمس کند، آن‌ها را طی دو روز از دره سیلیکون به لاس وگاس برد.
به نظر می‌رسد ماشین خودکار آئودی به یک محصول برتر و بیش از آن به رویایی پیش رو بدل شده است.
این واقعیت را پیش از این با آئودی RS7 که کاملا به صورت خودکار مسیر را طی می‌کرد، اثبات کردیم.
در CES 2015، سازنده این ماشین، بیش ‌ترین سرعت را تحقق بخشیده است. او برای  سر و صدا و همچین متقاعد کردن دیگران، به چندین روزنامه نگار آمریکایی اجازه داد تا سوار بر ماشینی خودکار از پالو آلتو (در قلب دره سیلیکون) در کالیفرنیا به لاس وگاس سفر کنند. کنترل فرمان ماشین، سرعت و فشار سنج‌ها با محاسبه مسیر... آئودی A7 تقریبا ۸۹۰ کیلومتر را طی دو روز و احتمالا بدون هیچ مانعی طی کرد. به نظر می‌رسد تمام روزنامه نگاران در این سفر قانع شدند. آن‌ها  با نمایش دادن این چنین سیستمی، حس اعتماد را پس از چند لحظه‌ای شک کردن برانگیختند.
برای موفقیت این محصول، آئودی A7 از پلتفورم حسابگر zFAS که به صورت خاص تراشه‌ی Nvidia K1 در آن کارگذاری شده، استفاده کرده است. سازنده این ماشین اظهار داشت، هر بار که ماشین به صورت خودکار رانندگی کند، پروسسور آن باید هشت میلیارد عملیات در ثانیه انجام دهد. چرا که باید اطلاعاتی را برای بخش‌های مختلف فراهم کند: رادار، سونار یا رگولاتور سرعت هماهنگ شونده که در حال حاضر روی ماشین‌های این سری نصب شده به راندن کمک می‌کند. گفتنی است که این ماشین خودکار قایلیت راندن بیش از ۱۱۰ کیلومتر ندارد.
اما عنصر کلیدی این ماشین  که رانندگی خودکار را ممکن می‌کند، در ویدئوی نظارت کننده و بازسازی شرایط محیطی این وسیله نقلیه امکان پذیر است. برای این دو منظور، در آئودی A7 یک دوربین 3D با پرفورمنس بالا و یک سیستم اسکنر لیزری، و( LIDAR(LIGHT DETRCTION AND RUNING معروف که وسعت صداها، بلندی پل‌ها، پهنای جاده، حضور عابر پیاده یا کوچک ‌ترین اجسام در مسیر را تشخیص می ‌دهد، کار گذاشته شده است. آئودی در مورد این سنسور که قیمت بالای ماشین‌ها را معین می ‌کند ( بیش از ده‌ها هزار یورو) ، اطلاعات بیش ‌تری نمی ‌دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

16095