۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

ساخت عصای کوهنوردی با استفاده از فناوری جدید

به گزارش ICTPRESS ، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در جمع خبرنگاران گفت: ساخت " عصای کوهنوردی تلسکوپی مولد انرژی الکتریسیته بوسیله پیزوالکتریک چندلایه " حاصل تلاش علی خوشانی و امید حامد تابعی از دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک و مهندس رمضانعلی حاجی قربانی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان است.
معروفی افزود: با توجه به کاربردی بودن این وسیله، عصای کوهنوردی ساخته شده توسط پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه، می تواند در شمار تجهیزات ضروری یک کوهنورد قرار گیرد.
همچنین مهندس حاجی قربانی در توضیح این اختراع گفت: عصای کوهنوردی برای برطرف کردن پاره‌ای از مشکلات کوهنوردان در زمینه تأمین انرژی مورد نیازشان در زمینه های مختلف از جمله گرمایش، پخت و پز و گرم کردن غذا، شارژ انواع باتری و ... ساخته شده است که این انرژی توسط سلول ‌های پیزوالکتریک جای گرفته درون عصا و با ضربات متناوبی که توسط کوهنورد به آن اعمال می‌شود بدست می آید.
این محقق دانشگاه سمنان اضافه کرد: عصای کوهنوردی تلسکوپی مولد انرژی الکتریسیته به وسیله پیزوالکتریک چند لایه به شماره 84026 در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به ثبت رسیده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

44938