۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

الگوریتم هوشمندسازی رباتها با همکاری یک محقق ایرانی ابداع شد

به گزارش ICTPRESS ، ارائه آموزش های لازم به یک ماشین برای انجام دقیق همان کاری را که از آن می خواهیم فرآیندی بسیاری سخت و پیچیده است اما از این پس و به لطف الگوریتم جدیدی که توسط پروفسور میگوئل کاررا و محققان جوان تیمش از جمله دکتر مهدی علیزاده از دانشگاه کالیفرنیا ارائه شده این فرآیند چندان هم دشوار نخواهد بود.
این محققان به تازگی الگوریتم مورد نظرشان را طراحی کردند اما برای قابلیت های چشمگیری که در آن دیده می شود مورد توجه گوگل نیز قرار گرفته تا آنجا که جایزه 60 هزار دلاری این شرکت و کمک خیره کننده 450 هزار دلاری بنیاد ملی علوم در آمریکا را نصیب پروفسور میگوئل کاررا و همکارانش در تیم تحقیقاتی پروژه کرده است.
جایزه ای که گوگل به این ایده اعطا کرده یکی از 105 جایزه مالی است که به برگزیدگان 550 طرح ارسالی از سراسر جهان ارائه شده است.
الگوریتمی که این محققان ارائه کردند به ماشین ها این امکان را می دهد تا با سرعت، سهولت و البته ضریب دقت خیره کننده ای که شباهت زیادی به فرآیند پردازش داده ها در مغز انسان است به یادگیری فرامین دریافتی بپردازند.
در گذشته همواره تلاش های زیادی برای طراحی ماشین هایی که یاد بگیرند و فکر کنند صورت گرفته است اما مشکل اینجاست که این فرآیند بسیار پرهزینه است اما حالا و به لطف پردازشگرهای قدرتمند و دقیقی که از سوی شرکتهای مختلف روانه بازار می شود این فرآیند با سهولت و دقت بالاتر و هزینه کمتر انجام می شود و الگوریتم ابداع شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نیز در همین راستا است.

نظرات : 0

ثبت نظر

21343