۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

دامنه‌های app. را گوگل ۲۵ میلیون دلار خرید

به گزارش ICTPRESS، این شرکت از سال ۲۰۱۲ برای در اختیار گرفتن پسوند دامنه‌های اختصاصی سطح بالا (TLD) اقدام کرده بود.
آیکن سازمان مسئول دامنه‌ها و آدرس‌های اینترنتی از چهارسال قبل تصمیم به اضافه کردن پسوندهای جدیدی به فضای دامنه‌های اینترنتی کرده بود.
گوگل از آن زمان روی چندین پسوند دامنه از جمله دات داک، دات ‌اندروید، دات‌فری  fyi. اقدام کرده بود.
آیکن با برگزاری حراجی‌هایی پسوند‌های دامنه را به فروش رسانده بود و شرکت Dot Tech LLC با پرداخت ۶.۷ میلیون دلار دامنه tech. را به دست آورده بود. همچنین آمازون نیز دامنه buy. نزدیک به ۵ میلیون دلار و دامنه spot. را با پرداخت ۲.۲ میلیون دلار به دست آورده بود.
این مبالغ در مقابل ۲۵ میلیون دلار گوگل روی پسوند دامنه app. قابل توجه نیست و از این رو می‌توان گفت گوگل تاکنون بالاترین مبلغ را برای به دست آوردن یک پسوند دامنه پرداخته است.
گوگل که اخیرا فروش دامنه‌های اینترنتی را آغاز کرده به کاربران اجا زه می‌دهد که دامنه‌های how. و soy. و همچنین minna. را خریداری کنند.
گوگل همچنین به زودی اجازه خواهد داد که کاربران پسوندهای دامنه dad. و here. و همچنین eat. یا new. را خریداری کنند. البته گوگل هم اکنون فروش دامنه‌هایی مثل coocking.how را به طور مستقیم انجام نمی‌دهد و اینکار از طریق سایت‌های همکار گوگل صورت می‌گیرد.
گوگل هنوز برنامه خاصی برای فروش یا عرضه app. اعلام نکرده اما با توجه به نوع این اسم می‌توان انتظار داشت که این شرکت دات اپز را برای اپلیکیشن‌های موبایل عرضه خواهد کرد و به این ترتیب جست وجوی آنها راحت‌ تر و رده‌ بندی آنها نیز ساده‌تر خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

30573