۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

پست بانک ایران در کاهش هزینه ‌های ملی نقش مهمی دارد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط‌ عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس حسن‌زاده، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل پست بانک در مراسم اختتامیه سومین هم‌اندیشی آموزشی بازرسان و حسابرسان این بانک در شیراز که روسای شعب استان فارس نیز حضور داشتند گفت: درجاهایی که سایر بانک‌ها حضور ندارند پست بانک ایران حضور یافته و توانسته‌ است با پرداخت تسهیلات خرد انواع مشاغل کوچک و متوسط را در راستای کمک به رونق اقتصادی و آبادانی روستاها ایجاد کند.
وی با اشاره به نقش مهم بازرسان و حسابرسان گفت: باید در کار خود امانت‌دار و وفادار بوده و درمقابل تخلفات زبان محکمی داشته ‌باشیم.
حسن‌زاده با بیان حدیثی از حضرت امام‌سجاد(ع) درخصوص عظمت امانت‌داری و اینکه نباید امانت مردم مورد تعرض قرار گیرد تصریح کرد: باید همواره رازدار مردم باشیم مگر در زمانی که احساس کنیم حقی ضایع شده و فقط در مقام احقاق حق است که می‌توانیم اظهارنظر کنیم.
رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران با تأکید بر پرهیز از تندروی و مقایسه بین تقصیر و قصور اظهارداشت: بین کسانی که مرتکب خطای غیرعمد شده و با کسانی که با نیت و قصد قبلی وارد جریان سو می‌شوند تفاوت وجود دارد.
نباید هیچ گذشتی برای سو استفاده‌ کنندگان قائل بود و لازم است بازرسان و حسابرسان نسبت به مسائل مختلف حوزه بانکی به‌ویژه ضمانت‌نامه‌ها دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.
حسن زاده با مهم توصیف کردن جایگاه بازرسان در مقام قضاوت گفت: قضاوت آنان بسیار مهم است و حتماً باید خدا را در نظر داشته باشند و بدون غرض شخصی، نظارت قوی و با هم‌ دلی و هم ‌فکری امور را پیش ببرند. چون که وظیفه همه جلوگیری از وقوع جرم است.
مدیرعامل پست بانک ایران ضمن تأکید بر نظارت مستمر از شعب و دفاتر بیان‌داشت: امر نظارت و کنترل همواره باید هم به صورت برنامه‌ریزی شده و اطلاع قبلی و هم بدون اطلاع همراه با دانش و علم و اطلاعات کافی انجام شود. چون که همه به نوعی در صورت وقوع جرم مقصر هستیم.
وی درپایان با تقدیر از برگزارکنندگان این هم‌اندیشی و ارائه توصیه‌ های لازم و تأکید بر حفظ اقتدار مدیران و حفظ حیثیت و آبروی افراد عنوان کرد: بازرسان و حسابرسان و مدیران دو بازوی اجرائی هستند که نباید باهم بیگانه باشند. امیدوارم با توکل به خدا و ارائه خدمات مناسب به هموطنان روز به روز شاهد ارتقا جایگاه بانک به ویژه در زمینه خدمت‌رسانی به مناطق محروم و روستایی باشیم چون که قطعاً اجر اخروی و دنیوی خواهد داشت.
همچنین مهندس حسن‌زاده پیش از حضور در این همایش از شعبه دستغیب شیراز بازدید و رهنمودهای لازم را به کارکنان آن ارائه کرد. در ادامه به همراه مدیران پست بانک، از دفترخدمات بانکی روستای سلطان‌ آباد شهرستان شیراز بازدید کرد و توصیه‌های لازم را برای کمک به پیشرفت دفتر و خدمات صندوق تأمین مالی خرد روستایی ارائه کرد و گفت: منابع حاصله باید صرف توسعه و رونق خود روستاها و اشتغال‌زائی در این مناطق شود.
وی افزود: خوشبختانه با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسترها و امکانات خوبی ایجاد شده و فضای کسب و کارها فراهم شده است.
حسن‌زاده تأکید کرد: با کمک دهیار و معتمدین روستاها می‌توانیم اشتغال زائی خوبی در این مناطق ایجاد کنیم.
بنابراین گزارش، مهندس حسن‌زاده در جلسه شورا اداری پست ‌بانک استان فارس که با حضور تنی چند از مدیران ستادی، مدیر، معاون، روسای دوایر و شعب و کارشناسان ستادی استان برگزارشد، ضمن ارائه توصیه‌های لازم به آنان و تأکید بر روان‌سازی دستورالعمل‌ها گفت: ما دنبال خرده‌ بانکداری هستیم و تلاش می کنیم منابع روستاها در همان محل هزینه و سرمایه‌گذاری شود.
وی گفت: همه باید هوشیار باشیم و اطلاعات مالی و بانکی خود را به‌روز کرده و با رعایت قوانین ‌و مقررات، مشتریان را شناسایی کرده و با تکریم هرچه بیشتر به آنان خدمت‌رسانی کنیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

12242