۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مذاکرات هسته‌ای هفته آینده از سر گرفته می‌شود

به گزارش ICTPRESS ، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا درباره محورهای اصلی توافق دوم آوریل درباره چارچوب پرونده هسته ای ایران دیدار کند.
وزیر امور خارجه آمریکا قبل از آغاز این نشست در جمع خبرنگاران اعلام کرد می خواهد « جزئیات را توضیح دهد چون بسیاری ازکارها به شیوه نادرست ارائه شده است .»
کنگره آمریکا بعد از دو هفته تعطیلی کار خود را روز دوشنبه از سر گرفت و قرار است طرحی را بررسی کند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را ملزم می کند هر نوع توافق با ایران را قبل از اجرا شدن به کنگره ارائه کند.
وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا نیز به آلمان سفر می کند و قرار است در نشست وزرای امور خارجه جی هفت شرکت کند.
جان کری قرار است روز چهارشنبه در شمال آلمان به این نشست بپیوندد و شرمن قرار است در حاشیه این نشست با مدیران سیاسی کشورهای اروپایی درباره رویکرد بعد از توافق دوم آوریل گفتگو کند.
بر اساس بیانیه لوزان که بعد از ماه ها گفتگوی فشرده منتشر شد ایران و پنج به اضافه یک ( چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس،‌ روسیه و آلمان ) برای حل جزئیات فنی و حقوقی پیچیده به منظور رسیدن به توافق نهایی درباره پرونده هسته ای ایران تا آخر ماه ژوئن فرصت دارند.
اما برخی مسائل حساس از جمله لغو تحریم ها و ساز و کار اعمال دوباره آنها در صورت رعایت نشدن تعهدات ایران حل نشده است.
ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:‌ « ما فکر می کینم که کارشناسان از اول هفته آینده کار خود را شروع خواهند کرد. اما هنوز هیچ تصمیمی قطعی نشده است .»

نظرات : 0

ثبت نظر

44387