۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

آنتی‌بیوتیک با دستکاری باکتری‌ ای‌کولای تولید شد

به گزارش ICTPRESS، سه آنتی‌بیوتیک جدیدی که به این روش تولید شده ‌بودند به خوبی توانستند باکتری‌ های مقاوم به دارو را در محیط آزمایشگاه از بین ببرند.
مهندسان زیست و شیمی دانشگاه بوفالوی آمریکا 11 سال وقت صرف این تحقیق کردند.
آن‌ها در طول بیش از یک دهه به بررسی این امر پرداختند که چگونه با دستکاری باکتری ای‌کولای به گونه‌های جدیدی از اریترومایسین که یکی از آنتی‌بیوتیک‌های محبوب و پرکاربرد است، دست پیدا کنند. این محققان نه تنها موفق به ایجاد گونه‌های جدیدی از اریترومایسین شدند بلکه توانستند زمینه‌ای برای تولید دارو از ای‌کولای فراهم کنند.
اهمیت این تحقیق به ویژه از آن جهت است که مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در حال افزایش است. اریترومایسین برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از ذات‌الریه و سیاه سرفه گرفته تا عفونت‌های دستگاه اداری مورد استفاده است.
این تحقیق، درهای تازه‌ای به سمت استفاده‌های کاربردی از مهندسی ژنتیک باز می‌کند و حتی می‌تواند به تولید فرم جدیدی از داروها منجر شود.
باکتری ای‌کولای رشد بسیار سریعی دارد و می‌تواند به اقدامات و تلاش‌ها برای تولید داروهای جدید سرعت زیادی ببخشد. این گونه همچنین به سادگی سایر ژن ها را می‌پذیرد که می‌تواند آن را به کاندیدای مطلوبی برای مهندسی ژنتیک تبدیل کند.
نتایج این تحقیق در مجله Science Advances منتشر شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

70572