۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

بخش راکتورهای اتمی شرکت «اروا» به شرکت برق فرانسه واگذار میشود

به گزارش ICTPRESS ، دولت فرانسه که صاحب ۸۷ درصد سرمایه اروا است با تایید این نقل و انتقال، هدف آنرا تقویت این بخش در بازار جهانی عنوان کرده است.
امانوئل مکرون، وزیر اقتصاد فرانسه در این رابطه گفت: «حذف نیروی کار بدون در نظر گرفتن تسهیلات و مساعدت برای کارکنان نخواهیم داشت. دیگر اینکه بنا به دلایل امنیتی و علمی- فنی مراکز تولیدی این شرکت حفظ خواهند شد.»
بدین ترتیب، اگر چه اروا در بخش انرژی هسته ای مقداری از سهام خود را حفظ خواهد کرد اما شرکت برق فرانسه سهامدار عمده این بخش خواهد شد و حرف اول را در بخش انرژی هسته ای در فرانسه خواهد زد. این شرکت پیشنهاد ۲ میلیارد یورویی را برای تملک این بخش مطرح کرده است.
سندیکاها ضمن ابراز نگرانی از این نقل و انتقال با حذف بین ۳ تا ۴ هزار نفر نیروی کار در این بخش مخالفند. یکی از نمایندگان سندیکاهای کارگری گفت: «ما به یک برنامه نجات مالی احتیاج داریم زیرا مدیران شرکت اشتباهات استراتژیکی را مرتکب شده اند و وضعیت را به این صورت درآورده اند. ضرر و زیانها مربوط به کارخانه فنلاند و خرید شرکت اورامین است.»
شرکت اروا به خاطر تاخیر در ساخت راکتورهای هسته ای برای شرکت فنلاندی «تی وی او» در جزیره «اولکیلو اوتو» با این شرکت اختلافاتی پیدا کرده و متحمل ضرر و زیانی شدیدی شده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

63757