۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی جمعه 12 تیر

ICTPRESS گزارش می دهد : 

 

خبر:  ارائه نخستین محل کار با فناوری چاپ سه‌بعدی در دبی
بسیاری از افراد از خفه و دلگیر بودن محل کار خود شاکی و خواهان ساختمانی دلنشین و زیبا هستند ؛ اکنون دبی قصد دارد این امکان را برای کارمندان خود ارائه کند.
در این راستا، مقامات دبی قصد دارند نخستین محل کار را با چاپ سه‌بعدی ارائه دهند. این ساختمان با مساحت 200 متر مربع در نزدیکی موزه تازه افتتاح شده دبی به عنوان مقر موقت کارکنان این مرکز ساخته می‌شود.
این ساختمان با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته و همچنین ترکیبات ساختمانی و مبلمان موجود در این ساختمان نیز از طریق این فناوری تولید خواهد شد.
تاریخ اتمام این پروژه هنوز اعلام نشده و لایه‌های آن با اندازه 6.1 متر بلندی به طور جداگانه چاپ شده و سپس به یکدیگر متصل می‌شوند.
مهندسان این پروژه اعلام کردند: با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در زمان و هزینه صرفه‌جویی چشمگیری خواهد شد و روشی برای استفاده در ساختمان‌سازی خواهد بود.

.........................

خبر: کنترل نابینایی با محصول جدید نانوفناوری
محققان مکزیکی یک محصول نوآورانه به شکل قطره چشم را برای انتقال دارو ابداع کرده‌اند تا از خطرات و درمان‌های دردناک در بیماران مبتلا به نابینایی ثانویه جلوگیری کنند.
محصول نانوفناورانه مرکز پزشکی و جراحی شبکیه چشم در مکزیک با استفاده از نسل گذشته ذرات لیپوزوم به شکل قطره کار کرده که مانند یک حامل، پروتئین‌ها یا پادتن‌ها را به چشم منتقل می‌کند.
این روش بویژه برای درمان ثانویه کاربرد دارد. منظور از نابینایی ثانویه، نابینایی فرساینده مزمن مانند رتینوپاتی دیابتی است.
با استفاده از این روش نیازی به تزریق داخل چشم نیست. نتایج بدست آمده تاکنون همانند روش تزریق داخل چشم است، اما در این روش خطر عفونت یا پارگی شبکیه وجود ندارد.
با این محصول نانوفناوری هزینه‌های درمانی 80 تا 90 درصد کاهش یافته و استفاده از آن توسط یک فرد آموزش دیده در منزل امکان‌پذیر می‌شود.
این شرکت که جایزه ملی خلاقیت و فناوری مکزیک را از آن خود کرده، قصد دارد تحقیقات بالینی را سال آینده زیر نظر کمیسیون فدرال پیشگیری و محافظت از سلامت (COFEPRIS) انجام دهد.
مذاکرات کنونی با COFEPRIS در حال انجام است تا این فناوری را برای شرایط متفاوت و بیماری‌های مختلف گسترش دهند.

.........................

خبر: سلولی که مانند قورباغه شناور می‌ماند
پژوهشگران دانشگاه استنفورد موفق به ارائه روشی منحصر بفرد برای معلق‌نگه داشتن سلول‌های زنده به کمک میدان مغناطیسی شدند.
پژوهشگران معتقدند که استفاده از این تکنیک برای آزمایش داروهای جدید و بررسی عملکرد بیماری‌ها بسیار مفید است.
دکتر آتکان دیمش، پژوهشگر دانشگاه استنفورد در مورد این دستاورد اظهار کرد: اگرچه در گذشته نیز امکان معلق نگه‌داشتن سلول‌های زنده امکان‌پذیر بود، اما کنترل سلول‌های معلق بدون لمس میسر نبود.
وی در ادامه افزود: در واقع دستاورد متمایز این پژوهش کنترل سلول‌های معلق به کمک نیروی مغناطیسی است. با توجه به این نکته که هر سلول یک اثر مغناطیسی منحصر بفرد دارد، می‌توان به کمک الگوهای موجود کنترل سلول‌های معلق را ممکن ساخت.
تیم پژوهشی دانشگاه استنفورد برای معلق نگه‌داشتن سلول‌ها از دو الکترود نئودیمیوم استفاده کرده است. در این فناوری می‌توان هر سلول را بدون در نظر گرفتن جرم تا ارتفاع معینی بلند کرد.
پژوهشگران برای تایید کارایی این سیستم با ترکیب کردن تعدادی از سلول‌های سرطانی سینه، ریه و گلبول‌های سفید و قرمز خون، موفق به جداسازی آنها در حالت معلق شدند.
دکتر ویلیام گراور، مسؤول بخش مطالعات درمان سرطان دانشگاه کالیفرنیا در مورد اهمیت این دستاورد گفت: به کمک این فناوری در مرحله اول می‌توان سلول‌ها را تفکیک کرد و آنها را در حالت سه‌بعدی به صورت معلق مورد بررسی قرار داد.
همچنین به کمک این فناوری می‌توان جرم سلول‌ها را تشخیص داد و اثرات داروهای درمانی را بر آنها مشاهده کرد. به طور کلی این دستاورد ابزاری بسیار پیشرفته برای جدا کردن سلول‌های نادر از توده سلول‌های مورد آزمایش است.

.........................

خبر: تولید اولین کیت پهپاد هوشمند
یک شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات کنترل از راه دور از جدیدترین کیت پهپاد هوشمند خود رونمایی کرد.
شرکت «Skyworks Aerial Systems» جدیدترین کیت پهپاد هوشمند موسوم به Eedu را که در کمتر از یک ساعت قابل مونتاژ است، به بازار عرضه کرد.
هدف شرکت سازنده از تولید این کیت، کمک به کودکان و طرفداران تولید پهپاد‌های هوشمند است.
طبق اعلام شرکت سازنده، برای مونتاژ این پهپاد تنها ابزارهای ساده و در دسترس نیاز بوده و کودکان نیز می‌توانند به کمک دستورالعمل‌های مربوطه به آسانی آن را مونتاژ کنند.
کیت پهپاد «Eedu» به صورت پیش‌فرض برای چهار موتور برنامه‌ریزی شده، اما علاقه‌مندان می‌توانند برنامه کنترل موتورها را با سلیقه خود دوباره برنامه‌ریزی کنند.
مسئولان شرکت سازنده پهپاد «Eedu » در مورد کارایی این کیت اظهار کردند: به کمک سیستم برنامه‌ریزی متن باز می‌توان از این پهپاد برای مسابقه، عکاسی و نبرد هوایی استفاده کرد و یا هر عملکرد ممکنی را انجام داد.
کیت پهپاد هوشمند در حدود 35 سانتیمتر قطر داشته و با وزن کمتر از نیم کیلوگرم می‌تواند به کمک باتری‌های تعبیه شده تا حداکثر 10 دقیقه پرواز کند.
برای کنترل این پهپاد می‌توان از امواج مادون‌قرمز، وای‌فای و یا امواج شبکه تلفن‌همراه نیز استفاده کرد.
طبق اعلام شرکت سازنده قیمت فروش محدود هر کیت پهپاد هوشمند Eedu تنها 299 دلار است.

.........................

خبر: تولید نسل جدید تایرهای مولد انرژی ‌
محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون آمریکا برای نخستین بار موفق به ساخت نوعی تایر با استفاده از نانوفناوری شدند که قادر است انرژی اتلاف شده ناشی از اصطکاک تایر با سطح جاده را به الکتریسیته تبدیل کند.
‌اگرچه خودروها یکی از خلاقانه‌ترین دستاوردهای بشر هستند، اما مانند سایر فناوری‌های امروز همیشه فرصتی برای ارتقای آنها وجود دارد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از مطالعات اخیر دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، حدود 10 درصد از سوخت خودروها صرف مقابله با اصطکاک سطح مسیر می‌شود. محققان معتقدند که می‌توان این اتلاف انرژی را با استفاده از نانوتکنولوژی به فرصتی برای تولید برق تبدیل کرد.
تولید انرژی الکتریکی در این روش بسیار شبیه تولید الکتریسیته هنگام شانه کردن موها است. در واقع به کمک نانومواد می‌توان انرژی سایش جاده طی مسیر را به انرژی الکتریکی تبدیل کرد.
در این فناوری برخلاف نوآوری‌های گذشته شرکت تایرسازی میشلن که گرما و حرکت را به برق تبدیل می‌کند، تنها با تماس تایر با جاده و چرخیدن آن برق تولید می‌شود.
محققان برای اثبات تولید انرژی به کمک این روش، تایرهای یک ماشین اسباب‌بازی را به نانومواد مولد انرژی و سیستم چراغ‌های ال‌ای‌دی مجهز کردند و مشخص شد هنگامی که خودرو حرکت می‌کند انرژی لازم برای روشن شدن چراغ‌ها تنها از تماس نانومواد با سطح مسیر حاصل می‌شود.
تولید انرژی با این روش به طور مستقیم با وزن و سرعت خودرو ارتباط داشته و محققان معتقدند که به کمک نانومواد مولد برق می‌توان حدود 10 درصد مسافت حرکت خودرو را افزایش داد.
این یافته‌ها در مجله Nano Energy منتشر شده است.

.........................

خبر: معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد
طی حکمی از سوی رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.
دکتر کامبیز بدیع با حکم دکتر محمد خوانساری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
در حکم دکتر محمد خوانساری خطاب به دکتر کامبیز بدیع آمده است: «با عنایت به تخصص، تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی در مسئولیت‌های محول شده، به موجب این حکم با حفظ پست سازمانی به عنوان "معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات ایران)" منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از پروردگار متعال و تحت توجهات حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) و مدنظر قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری، در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارتقای توانمندی‌های پژوهشگاه و پیشبرد اهداف و سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق و مؤید باشید».

.........................

خبر: سیستم هوشمند برای نظارت بر خواب کاربر
‌شرکت چینی« Sleepace»پس از معرفی اولین تشک هوشمند نظارت بر خواب در اوایل سال جاری اقدام به معرفی نسخه تکمیلی این سیستم کرد.
نسخه جدید سیستم نظارت بر خواب یا « NoxRestOn» به تجهیزاتی همچون لامپ هوشمند، حسگرهای گیرنده زمان خواب، شمارشگر ضربان قلب، شمارشگر تعداد تنفس در دقیقه و سایر حسگرهای حرکات بدن مجهز شده است.
طبق اعلام شرکت سازنده این سیستم از سه بخش مجزا تشکیل شده است؛ بخش اول شامل یک صفحه حاوی حسگر که بین تشک و ملافه قرار می‌گیرد، بخش دوم شامل لامپی است که به طور مستقیم به پریز برق وصل شده و روی میز کنار تخت قرار می‌گیرد.
بخش سوم این سیستم نیز یک نرم‌افزار اختصاصی است که در گوشی هوشمند کاربر نصب شده و اطلاعات را از بخش اول توسط بلوتوث دریافت کرده و به بخش دوم ارسال می‌کند.
شرکت سازنده در مورد نحوه عملکرد این سیستم اعلام کرد: این سیستم با تولید ترکیبی از نور و صداهای آرامش‌بخش خوابی عمیق و با کیفیت را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.
لامپ هوشمند این سیستم نیز با تولید پرتوهای نور قرمز باعث ترشح ملاتونین یا هورمون خواب می‌شود.
سیستم تولید صدا نیز همزمان با تولید صدای آرام‌بخش به کاربر کمک می‌کند تا به سرعت به خوابی آرام و عمیق فرو رود.
پس از آنکه حسگرهای موجود در تشک علائم خواب را دریافت کردند، فرمان خاموشی سیستم توسط نرم‌افزار صادر می‌شود.
سیستم هوشمند کنترل خواب علاوه بر کمک به خوابیدن کاربر، حدود 30 دقیقه قبل از زمان هشدار برای بیدار شدن به تدریج شخص را از خواب بیدار می‌کند.
به گفته سازندگان، قیمت پکیج کامل سیستم کنترل هوشمند خواب حدود 279 دلار است.

.........................

خبر: شارژ بیشتر ساعت‌های هوشمند با باتری شش‌ضلعی جدید
محققان شرکت کره‌ای ال‌جی موفق به ساخت باتری اختصاصی با ظرفیت بالا برای ساعت‌های هوشمند شدند.
محققان با به کارگیری فناوری جدید سلول‌های شش ضلعی، نوعی باتری به اندازه یک سکه تولید کرده‌اند که قادر است تا 25 درصد بیشتر از باتری‌های با سلول‌های مستطیلی انرژی ذخیره کند.
طبق محاسبات انجام شده، این باتری‌ها قادرند تا انرژی مصرفی یک ساعت هوشمند را تا یک هفته تامین کنند.
فناوری ساخت نسل جدید باتری‌ برای ساعت‌های هوشمند با همکاری شرکت ال‌جی و یک شرکت دیگر انجام گرفته است.
طبق اعلام مسئولان شرکت ال‌جی، به کمک نسل جدید باتری می‌توان تا چهار ساعت انرژی بیشتری را تامین کرد که این رقم با مصرف معمولی، انرژی یک هفته استفاده از یک ساعت هوشمند را فراهم می‌کند.
طراحی نسل جدید باتری‌ ساعت‌های هوشمند به صورت مدور انجام شده تا طراحان کارخانه‌های ساعت‌سازی بتوانند با آزادی بیشتری نمونه‌های ارگونومیک و مدوری را تولید کنند.
هم‌اکنون نیز برخی نمونه‌های مربعی شکل ساعت‌های هوشمند موجود در بازار مثل ساعت اپل و نمونه‌های دیگر موجی از انتقادات را از سوی کاربران به همراه داشته است.
مسئولان شرکت ال‌جی امیدوارند تا با معرفی نسل جدید باتری‌های پرظرفیت، محدودیت ساخت و استفاده از ساعت‌های هوشمند برطرف شود.

.........................

خبر: تولید انرژی خورشیدی با موانع صوتی بزرگراه‌ها
محققان دانشگاه فناوری آیندهوون هلند موفق به شناسایی روشی برای زیباسازی موانع صوتی بزرگراه‌ها و همچنین استفاده از آن‌ها به عنوان ژنراتور نیروی خورشیدی شده‌اند.
گروه پروژه موانع صوتی خورشیدی (SONOB) به مدت یک سال به بررسی کار متمرکزکننده‌های خورشیدی فلورسنت با عرض پنج متر و ارتفاع 4.5 متر در شرایط گوناگون خواهند پرداخت.
آزمایش‌های اولیه در کنار بزرگراه دن‌بوش در هلند نشان داد که یک کیلومتر ازا ین موانع می‌تواند یک سال برق 50 خانه یا نیروی باتری یک خودروی الکتریکی برای طی مسافت 900 هزار کیلومتر را تامین کند.
به گفته مایکل دبیجه، طراح پنل‌های متمرکزکننده خورشیدی فلورسنت این پروژه، مزایای دیگر این فناوری شامل هزینه کم آن و امکان تولید به رنگهای مختلف است. این ژنراتورها همچنین در روزهای ابری نیز بکار خود ادامه می‌دهند که نشان از پتانسیل بسیار بالای آن دارد.
با وجود این که هلند کشوری کوچک است، اما گام‌های بلندی در زمینه پیشرفت استفاده از انرژی‌های جایگزین به منظور کاهش 40 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 برداشته است.

.........................

خبر: ورود جدیدترین فناوری جوان سازی پوست به بازار
محققان دانشگاه هارواد در آمریکا موفق به توسعه فناوری شده اند که با استفاده از میدان های الکتریکی پالسی، پوست را جوان می کند.
در این روش کاملا غیر تهاجمی، بافت پوست با استفاده از یکی میدان الکتریکی غیر گرمایی، ولتاژ بالا و پالسی تحریک می شود. 
به تازگی روش های جوان سازی پوست و کرم های بهداشتی و آرایشی بازار گسترده ای را به خود اختصاص داده اند و اغلب آنان از کارایی لازم برخوردار نیستند و هزینه و انرژی زیادی را به خانواده ها تحمیل می کنند. 
در این گزارش آمده است که آمریکایی ها سالانه بیش از 10 میلیارد دلار برای روش های ضد پیری و محصولات زیبایی و ضد چروک هزینه صرف می کنند که اغلب ناموفق است و نتیجه دلخواه حاصل نمی شود. 
محققان دانشگاه هاروارد ادعا می کنند که این روش جدید، خط بطلانی بر تمام ناکامی های قبلی است و با ترشح کلاژن و مویرگ های جدید در نواحی آسیب دیده، تغییرات اساسی در چهره ایجاد می کند. 
در حال حاضر از این فناوری برای ضدعفونی کردن زخم و حذف تومور استفاده می شود. 
این روش با استفاده از میدان الکتریکی، غشای سلول ها را در مقیاس نانو تحریک می کند و این سلول ها از بین می روند، سپس با ترشح فاکتورهای رشد، متابولیسم سلول های باقیمانده افزایش می یابد و بافت جدیدی رشد می کند. 
محققان بر این باورند که این روش علاوه بر جوان سازی پوست، قادر به درمان برخی از اختلالات پوستی است. 
پوست نقش مهمی در سلامتی ایفا می کند. دفع سموم اصلی بدن توسط پوست انجام می شود. پوست تنها رابط بدن با محیط است. 
سنتز ویتامین D توسط پوست انجام می شود و پوست تنها مسئول حس لامسه است، از طرفی پوست بدن زیستگاه هزار گونه متفاوت از باکتری هاست. 
نتایج این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است. 

.........................

خبر: پروژه های زمینی ناسا
ناسا در طول دوران فعالیت خود، نقش مهمی در غنی سازی دانش بشر درباره فضای پیرامون داشته است. اما این سازمان با استفاده از فناوری های منحصر به فرد خود، پروژه های تحقیقاتی متعددی را روی زمین نیز اجرا کرده است.پروژه های زمینی ناسا
این پروژه ها تاثیر زیادی بر جنبه های مختلف زندگی ما از جمله حمل و نقل، سلامتی، محیط زیست و فناوری اطلاعات دارند.هنگام تاسیس در سال 1958 میلادی، کنگره ایالات متحده علاوه بر تولید موشک و راکت های فضایی، ماموریت دیگری را برای این سازمان تعریف که بر اساس آن، وظیفه انتشار گسترده اطلاعات بر عهده ناسا قرار گرفت. در واقع انتقال فناوری یکی از مهم ترین ماموریت های ناسا است و این سازمان پس از تولید فناوری های جدید برای انجام ماموریت های فضایی، راهکارهای جدید را برای استفاده از آن فناوری ها در سطح زمین شناسایی و ارایه می کند.

*** گوشی های دوربین دار

یکی از بزرگترین موفقیت های بشر، تولید نیمه هادی از اکسید فلزات (CMOS) بود و فناوری «دوربین روی تراشه» در دهه 1990 میلادی برای ساخت سیستم تصویربرداری ماهواره ای در جریان ماموریت مریخ ساخته شد و اکنون از این فناوری برای ساخت دوربین های تلفن همراه استفاده می شود. 

***سلامتی

ناسا فناوری ویژه ای را برای تبادل گرما در لباس فضانوردان تولید کرده است که امروزه به عنوان بخش اصلی ابزاری موسوم به Game Ready مورد استفاده قرار می گیرد.این ابزار که در حال حاضر توسط تمام تیم های ورزشی حرفه ای در سراسر جهان به کار گرفته می شود، در واقع همان فناوری تبادل گرما است که با یک سیستم گردش آب سرد ادغام شده و از طریق سردکردن اندام های بدن، تورم و درد ناشی از جراحی و جراحات ورزشی را از بین می برد. 

*** زمین لرزه

ناسا برای حفظ تعادل راکت در سکوی پرتاب، از نوعی فناوری ضربه گیر استفاده می کند که امروز به عنوان تدبیری برای مقابله با زمین لرزه در ساختمان های شهری به کار گرفته می شود. همچنین فناوری دیگری موسوم به Finder توسط ناسا تولید شده است که امکان یافتن مصدومین و قربانیان بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه را از طریق دریافت لرزش های بسیار جزئی و شناسایی ضربان قلب انسان فراهم می کند.
این ابزار در زمین لرزه نپال مورد استفاده قرار گرفت و جان افراد بسیاری را نجات داد.
ناسا هر ساله تعداد زیادی از فناوری های خود را به عنوان اختراع به ثبت می رساند و سپس آن ها را به منظور توسعه و تولید انبوه در اختیار شرکت های مختلف قرار می دهد. در حال حاضر این سازمان حدود 1400 طرح جدید در دست اقدام دارد و فعالانه به دنبال ثبت و تولید محصولات جدید با استفاده از این فناوری ها است.
این فناوری ها در حوزه های مختلفی شامل سلامت و دارو، حمل ونقل، امنیت عمومی، انرژی و محیط زیست، محصولات صنعتی، کالاهای مصرفی و فناوری اطلاعات طبقه بندی شده اند. همچنین در حدود 1000 برنامه نرم افزاری توسط مهندسان ناسا برای رفع مشکلات کاری روزمره این سازمان تولید شده است که ناسا تعداد زیادی از آن ها را با قیمت ارزان در اختیار عموم قرار داده است.

.........................

خبر:  خواص دارویی دمنوش بابونه / جلوگیری از رشد سلول های سرطانی
بابونه به دلیل دارا بودن خواص آرامش بخشی، به خواب راحت کمک می کند. این گیاه کاهش دهنده استرس است و به دکتر گیاهان معروف است. 
چای بابونه دارای خواص درمانی متعددی از جمله :
درمان التهاب، تسریع کننده روند بهبود زخم ها و تبخال، درمان آکنه و جوش های چرکی  و تازه ترین یافته ها خاصیت گیاه بابونه در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را نشان می دهد. چای بابونه از گیاهان خشک شده بابونه که منبع غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است، تهیه می شود. بابونه، بهترین کورتن طبیعی در بین گیاهان می ‌باشد که دارای اثرات جلدی و خوراکی می ‌‌باشد.
تازه ترین یافته ها خاصیت گیاه بابونه در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را نشان می دهد.
خواص درمانی :
یکی از مهمترین خواص بابونه، درمان زخم معده و ورم معده است؛ این گیاه به آسانی این مرض را درمان می ‌کند. دمنوش بابونه اعصاب را تقویت می ‌کند. تقویت کننده مغز است. برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است 10 دقیقه قبل از این که به رختخواب بروید، یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید. درمان کننده سردرد و میگرن برای تسکین دردهای عضلانی دمنوش بابونه بنوشید. دمنوش بابونه درمان کننده کم خونی است. اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای دفع ناراحتی های پوستی نظیر کهیر و خارش مفید است. بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهانه است. آن‌ هایی که یائسه شده‌اند بهتر است همه روزه دمنوش بابونه بنوشند؛ زیرا اختلالات یائسگی را بر طرف می ‌کند. این دمنوش ترشح شیر مادران را افزایش می ‌دهد. بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهانه است. دمنوش بابونه ضد آلرژی است. خوردن پنج گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است. استفاده از بابونه، سنگ مثانه را خرد و دفع می ‌کند. اگر کسی قطره قطره ادرار می‌ کند، به او دمنوش بابونه دهید تا درمان شود. دمنوش بابونه ادرار آورد است. دمنوش بابونه قاعده آور می ‌باشد. حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد ؛ برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان بریزید و مدت پانزده دقیقه در آن دراز بکشید. برای گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید. بخور بابونه میتواند در کاهش التهابات چشمی موثر باشد؛ از این رو ، یک قاشق غذا خوری بابونه خشک را داخل یک لیتر آب جوش ریخته، بعد از پانزده دقیقه این دمنوش را بخور دهید. برای تسکین درد در هنگام دندان در آوردن بچه‌ها به آن‎‌ ها دمنوش بابونه بدهید. دمنوش بابونه برای عفونت‌ های زنانه، داروی بسیار مناسبی است. اگر با دمنوش بابونه‌، موی بلوند را بشویید آن را روشن تر و شفاف تر می ‌کند. شست وشوی سر با دمنوش بابونه باعث تقویت می ‌شود، رویش مو را تقویت می‌ کند و باعث جلوگیری از ریزش موی سر می ‌شود. برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کنید و روی محل دردناک بمالید تا درد آن عضو تخفیف پیدا کند. دمنوش بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است. برای دفع زردی مفید است. موارد منع مصرف:1.  از مصرف بابونه و فرآورده های آن در اطراف چشم پرهیز باید کرد.2.  بعلت موارد نادر حساسیت در استفاده بصورت موضعی با مقدار کم درمان شروع گردد. تداخلات دارویی:اثر داروهای ضدانعقادی را افزایش میدهد. مصرف در بارداری: بعلت اثرات سقط آوری که البته به خاطر اجزاء دیگر گیاه میباشد مصرف مقادیر زیاد آن در ماههای اول بارداری ممنوع است. مصرف در شیردهی:
در مقادیر معمول و غیر درمانی مجاز میباشد. طرز تهیه: یک قاشق چای‏ خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. چای بعد از 10 دقیقه، آماده است.

.........................

خبر: تکذيب افزايش شيوع بيماري سرطان در کشور
افزایش بیماری سرطان در کشور صحت ندارد.
معاون تحقیقاتی و فناوری وزیر بهداشت در سفر به اردبیل افزود: آمار سرطان در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین است و گفته‌هایی مبنی بر اینکه آمار بیماری سرطان در ایران نسبت به سایر کشورها رو به افزایش است کذب است.
رضا ملک‌زاده امروز در پنجمین نشست حامیان موسسه خیریه ریحانه اردبیل گفت: یکی از راهکارهای مقابله با بیماری سرطان در کشور پیشگیری از این بیماری است که در 2 سال گذشته در این راستا اقدامات بسیار اساسی توسط وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.
وی افزود:‌ باید راهکارهای اساسی برای پیشگیری از این بیماری در کشور ارائه شود چرا که علاوه بر خطرات این بیماری هزینه درمان بیماری سرطان نیز بسیار بالا است.
رئیس موسسه ملی سرطان کشور همچنین گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی علاوه بر تغییر شیوه تغذیه در بین مردم ایران شیوه و سبک زندگی نیز از حالت ماشینی خارج شود.
ملک‌زاده با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از بیماری سرطان مصرف 3 داروی آسپرین، استاتین و منورومین است، گفت: باید مصرف این داروها در افراد بالای50 سال افزایش یابد تا شاهد کاهش بیماری سرطان در کشور باشیم.
وی یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ایجاد تحول عظیم در مبارزه با بیماری سرطان و پیشگیری از آن عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت در این زمینه با استفاده از پزشکان متخصص و کاردان و ارائه تحقیقات کاربردی در راستای پیشگیری از این بیماری گام برداشته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

14089