۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مدرسه تابستانی آزمایشگاه ژنتیک مولکولی دایر می‌شود

به گزارش ICTPRESS، در این دوره‌های کوتاه مدت آموزشی که برای دانشجویان علاقه‌مند به انجام پروژه‌های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه ریزی شده است، تکنیک‌های معمول آزمایشگاهی مانند PCR، استخراج DNA، هضم آنزیمی، انتقال ژن، کشت باکتری، بیان و استخراج پروتئین، الکتروفورز ژل آگارز و SDS-PAGE و ... به صورت عملی و نظری آموزش داده می‌شود و در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به زبان انگلیسی اعطا می‌شود.
بر اساس اعلام پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، دوره آموزشی PCR با موضوعات: "اصول کار در آزمایشگاه مولکولی"، "آشنایی با اصول PCR، واکنش و برنامه PCR"، "انجام PCR"، "انواع مختلف و کاربردهای PCR"، "مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات DNA" و "مشاهده محصولات PCR روی ژل آگاروز و آنالیز نتایج" ارائه می‌شود.
کارگاه آموزشی "مهندسی ژنتیک، کلونینگ DNA" نیز با عناوین: "اصول مهندسی ژنتیک و آشنایی با مراحل یک پروژه کلونینگ DNA"، "کاربردهای مهندسی ژنتیک"، "آنزیم‌های برشی و هضم آنزیمی"، "واکنش الحاق (Ligation) و کلونینگ DNA هدف"، "انتقال DNA نوترکیب به باکتری پذیرنده E.Coli"، "روش‌های مختلف آنالیز مولکولی صحت کلونینگ"، "تائید کلونینگ با تکنیک Colony PCR"، "الکتروفورز و مشاهده نتایج بررسی کلونی‌های نوترکیب" و "استخراج DNA با استفاده از کیت" دایر می‌شود.
بر اساس اعلام دبیرخانه برپایی این دوره‌ها، پنجم مردادماه آخرین مهلت ثبت نام هشتمین دوره و 9 شهریورماه نیز آخرین مهلت ثبت نام نهمین دوره این کارگاه آموزشی است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://www.nigeb.ac.ir/web/guest/home مراجعه کنند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

67713