۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

بازگرداندن توانایی حرکت به معلولان با استفاده از سیگنال های مغزی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محققان امریکایی دانشگاه Case Western Reserve University با استفاده از سیگنال های الکتریکی موفق به بازگرداندن توانایی حرکت بازو و دست در یک شخص فلج شدند.
این اولین باری است که سیگنال های جمع آوری شده در مغز برای بازگرداندن توانایی حرکت به الکترودهایی که در بازوی بیمار قرار گرفته بودند، ارسال شدند.
Robert Kirsch سرپرست این پروژه گفت : "دستیابی به این موفقیت یک گام مهم برای دستیابی به ایجاد یک سیستم بی سیم است که می تواند سیگنال های مغزی را از طریق هوا به الکترودها اتصال کرده و سپس به دست و پای افراد فلج یا بیمار منتقل کند تا آنها بتوانند توانایی حرکت خود را بازیابند."
این آزمایش و پروژه می تواند گام مهمی به سوی برگرداندن قدرت توانایی حرکت به افراد ناتوان در سراسر جهان باشد.
John Donoghue، یکی از دیگر از محققان شرکت کننده در این پروژه اظهار داشت : "بیماران و افراد ناتوان به سادگی و با استفاده از این روش می توانند به شکلی کاملا طبیعی به برداشتن یک فنجان چای یا مصرف آن بپردازند."
پیش از این نیز، ایمپلنت های مغزی بر افراد فلج و برای حرکت دادن نشانگرهای رایانه روی صفحه نمایش یا حتی کنترل بازوی رباتیک استفاده شده بود. اما در پروژه جدید، محققان دانشگاه "کیس وسترن رزرو"، بیماری را مورد بررسی قرار دادند که از ۹ ماه پیش دو دسته از الکترودهای سیلیکونی silicon electrodes را در قسمت هایی از مغز که مسئول حرکت و جنبش هستند دریافت کرده بود.
سیم ها از طریق پورت های فلزی و برای تفسیر سیگنال ها به رایانه متصل شده بودند. پزشکان بیش از ۱۶ سیم مختلف را در بازو و همینطور دستان این داوطلب قرار داده بودند. جریان های الکتریکی ارسال شده به سیم ها این امکان را می دادند که عضلات در بازوها منقبض شود و همینطور حرکتی در قسمت هایی مانند شانه ها، آرنج یا مچ دست ایجاد شود.
داوطلبان با استفاده از سیگنال های مغزی می توانند این شبیه سازی را از بازوی خود کنترل کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

99786