۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

شورای اسلامی شهر تهران بزرگترین پارلمان محلی خاورمیانه است

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دکتر ولی ا... شجاع پوریان افزود: مجموعه ای به وسعت شهرداری تهران با در اختیار داشتن ده ها سازمان و شرکت اقماری، مستلزم یک نهاد نظارتی توانمند و قوی است.
وی با اشاره به این که شورای شهر، بازوی نظارتی و کنترلی برای مجموعه مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهر تهران با مصائب عدیده ای رو به روست و چاره اندیشی برای رفع این مشکلات، جز با تقویت نهاد شورای شهر امکان پذیر نیست. 
شجاع پوریان با بیان گستردگی جغرافیایی و تنوع فعالیت های شهری، خدماتی، رفاهی، حمل و نقلی، بهداشتی و زیست محیطی در پایتخت، تصریح کرد: این دامنه گسترده از فعالیت های متعدد و متنوع، مؤید این واقعیت است که مشارکت شهروندان، باید در اداره امور شهر افزایش یابد.
وي با اشاره به اين كه مصداق عینی مشارکت شهروندان با تشکیل شورای شهر محقق میشود، اظهار کرد: برای هر گونه تصمیم گیری و برنامه ریزی برای کلان شهر تهران، باید واقعیت ها و ضرورت ها را در نظر بگیریم و از حرکات شتاب زده خودداری کنیم.
شجاع پوریان با بیان این که نوع نگاه به نهادی همچون شورای شهر نباید بر اساس "هزینه، فایده" باشد، تصریح کرد: اگر روزی چنین تفکری بخواهد بر آموزش و پرورش و فرهنگ جامعه نیز حاکم شود، به هیچ عنوان قابل دفاع نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که به منظور برنامه ریزی و تصمیم گیری برای تهران، باید نسبت به مسائل و مشکلات این کلان شهر اشراف کامل و اطلاعات دقیق و جامع داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران با کارکرد اجتماعی و خدماتی وسیع با حجم گسترده ای از کارها و با انبوهی از مشکلات یک "اَبَرشهر" رو به روست.

نظرات : 0

ثبت نظر

22453