۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

فناوری ها و دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش ایران رونمایی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد از دستاورد شبکه سازی رادارهای مناطق عملیاتی سامانه الکترونیکی نمایش نقشه‌ها و مدیریت اطلاعات رادار باند «اس» و شبیه سازی خروج غواص از زیر دریایی رونمایی شد.
سامانه شبکه سازی رادارها توانایی کشف و رهگیری اهداف سطحی را دارد، این سامانه اهداف سطحی را به صورت یکپارچه در بستر نقشه «ای. جی. آی. اس» رصد کرده و گزارش می کند.
دريادار سياري گفت: ايجاد انگيزه در نيروها با استفاده از تجهیزات نوين در نيروي دريايي ایجاد میشود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: استفاده از تجهیزات در نیروی دریایی و در عرصه بین الملل موجب ایجاد انگیزه میان نیروها می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، ‌امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران افزود: نیروی دریایی نیرویی تجهیزات محور است و باید برای تامین نیازهای خود به منظور حضور در دریاهای آزاد بکوشد و همواره به ظرفیت های درونی تکیه کند.
وی با اشاره به حضور ناوگروه 36 نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن که هم اکنون در حال اجرای ماموریت است گفت: ناوگروه 37، 10 آذر به این منطقه اعزام خواهد شد.
دریادار سیاری افزود: ناوگروه 38 نیروی دریایی نیز پس از ناوگروه 37 به سه منطقه دریایی مدیترانه، شرق آسیا و جنوب افریقا عزیمت خواهد کرد.
وی گفت: حضور در آب های آزاد مسئله ای بسیار پیچیده و نیازمند توان والایی است اگر امروز عنوان می شود که ما در آب های آزاد حضور داریم و قرار است رزمایشی در آنجا برگزار کنیم باید قدرت و توانمندی خود را به اثبات برسانیم تا کشورهای دیگر آن را بپذیرند.

نظرات : 0

ثبت نظر

50530