۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

با این اپ دریای عظیم امواج رادیویی اطراف خود را ببینید

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، میتوان گفت که هوای اطراف ما دریایی از انرژی است. معمار رادیو (Architecture of Radio) نام اپی است که برای نشان دادن امواج رادیویی اطراف ما و داده‌هایی که در هوا جریان دارد ساخته شده است.

ریچارد ویژگن طراح این اپ از دیتابیس ۷ میلیون برج تلفن همراه؛ ۱۹ میلیون روتر وای‌فای و صدها ماهواره استفاده میکند تا تجربه این واقعیت افزوده را به کاربر انتقال دهد. کافی است که آیپد یا آیفون خود را به هر سمتی که مایلید بچرخانید و انواع این موجها را ببینید.

البته اپ معمار رادیو یک اپ عملی نیست؛ اگر فکر میکنید با راهنمایی آن میتوانید جاهایی را که عاری از سیگنال است پیدا کنید در اشتباهید. نه فقط به این دلیل که ترکیب سرویسهای مکانی و یک پایگاه داده عظیم یا شبکه‌های وایرلس به مقدار زیادی مهارت فنی نیاز دارد؛ بلکه به دلیل آنکه تلاش برای نمایان کردن این سیگنالهای پنهان مملو از چالش است.

اپ فوق در نمایشگاهی در آلمان به نمایش گذاشته شده است. اگر علاقه دارید تا آن را تست کنید این اپ برای iOS 9‌ باقیمت ۳ دلار قابل دانلود است. کاربران اندروید باید تا اوایل سال 2016 منتظر بمانند تا نسخه سازگار با این سیستم‌عامل عرضه شود.

برای دیدن ویدئوی این اپ از صفحه آپارات ما به نشانی www.aparat.com/ICTPRESS دیدن کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

50917