۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

فلوریدا آمریکا : فناوری جدید اتومبیل فورد راننده را تحویل پلیس داد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، پلیس فلوریدا توانسته بود راننده این ماشین را که یک خانم ۵۷ ساله است توسط یکی از قابلیتهای امنیتی ماشین فورد بنام مشاور اورژانس شناسایی و بازداشت کند.

 


زمانی‌که سنسورهای این ماشین تغییر ناگهانی در سرعت یا حرکت را شناسایی کنند؛ سیستم یادشده فعال میشود. سپس یک تماس فوری با اولین مرکز پاسخگوی حوادث گرفته میشود و آنها با اطلاعاتی که از سیستم GPS ماشین بدست می‌آورند محل حادثه را بسرعت پیدا میکنند.
فایل مکالمه صوتی این راننده با پلیس نشان میدهد که او سعی داشته مأمور را متقاعد کند که اتفاقی رخ نداده است. حتی مأمور پلیس از او سئوال می‌کند که چه اتفاقی افتاده و او میگوید همه چیز روبراه است و مشکلی وجود ندارد.
اما در واکنش به این پاسخ؛ مأمور پلیس به او میگوید: ماشین شما با تماسی که با مرکز گرفته اعلام کرده شما در یک حادثه تصادف حضور داشته‌اید. معمولا این تماس بدون دلیل صورت نمی‌گیرد. آیا شما صحنه تصادف را ترک کردید؟ او هم این موضوع را انکار میکند.
ولی بعد از اینکه گزارش میشود یکی از رانندگان دو ماشین دیگر به دلیل جراحاتی که برداشته بود به بیمارستان منتقل شده؛ پلیس خانم خاطی را دستگیر میکند.
فناوری مشاور اورژانس به غیر از ماشین فورد در چند ماشین دیگر نیز بکار گرفته شده و روز بروز بر تعداد ماشینهایی که از آن استفاده میکنند افزوده میشود. محققان میگویند این فناوری کمک میکند تا زمان پاسخ و حضور مأموران در صحنه حادثه تا ۵۰ درصد سریعتر صورت گیرد.

 


اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری میلادی قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن از ابتدای سال 2018 تمام ماشینهای جدیدی که در اروپا بفروش میرسند باید از سیستمی بنام eCall برخوردار باشند که مشابه سیستم مشاور اورژانس فورد است.
از طرفی گروه طرفدار حریم شخصی افراد از این واهمه دارند که دولتها با سوء‌استفاده از این فناوری تمام حرکتهای ماشینها را زیرنظر داشته باشند و گفته‌اند که این قانون فقط باید برای اطلاعات GPS استفاده شود و بعد از آن نیز باید بطور کامل پاک شود.
از آنجاییکه متأسفانه آمار تصادفات رانندگی در کشور ما بسیار بالاست بکارگیری از چنین فناوری میتواند کمک زیادی به مأموران راهنمایی رانندگی و مراکز امداد بکند.

نظرات : 0

ثبت نظر

43117