۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

ترمیم سریع پوست با هیدروژل ریزبادکنکی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بهبود زخمهای پوستی مزمن ممکن است فرآیندی زمان بر باشد به خصوص در مواردی که ناحیه وسیعی از بدن را تحت تأثیر قرار میدهند، از آن گذشته درمان چنین زخمهایی در مواقعی که امکان امدادرسانی به آسیب دیده به خصوص در میادین جنگ و جاده های دور افتاده وجود ندارد، مشکل تر از هر زمان دیگری به نظر میرسد.
اکنون تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس فرآیندی را توسعه دادند که به ارائه روشی مؤثر برای ترمیم پوست در ناحیه زخم منجر میشود. آنها از مواد جدیدی استفاده کردند که با ایجاد داربست مملو از ریزمنافذ این امکان را فراهم می آورد که زخمها سریعتر بهبود یابند.
در مواردی که پزشکان با زخمهایی مقاوم در برابر فرآیند ترمیم مواجه میشوند به استفاده از روشهای مبتنی بر آب و از جمله هیدروژلها روی می آورند. آنها نه تنها از ناحیه مورد نظر حفاظت کرده بلکه فرآیند ترمیم پوست را نیز سرعت میبخشند.
اکنون مققان دانشگاه کالیفرنیا با حمایت مالی انستیتو ملی سلامت آمریکا (NIH) هیدروژلی ساختند که مملو از ریز ذرات منفذداری موسوم به MAP هستند.
این ذرات که در واقع مانند ریزبادکنکها هستند در کنار یکدیگر قرار گرفته و ساختاری با قابلیت نفوذ در بافت در حال ترمیم پوست ایجاد میکنند.
در واقع این ساختار داربستی بادکنک مانند شرایطی را فراهم میکند که در آن سلولهای جدید رشد کرد و در نهایت رگهای خونی و پوست جدید شروع به رشد کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

32590