۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

زنفونهای ایسوس به ایران رسیدند + عکس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این مراسم که در تاریخ ۶ اسفند 94 در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، تیم توسعه و تجارت کمپانی ایسوس به همراه مجید کشاورز، "مدیر روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال ایسوس در ایران" و کاوه هاشم نیا مدیر توسعه بازار برند ایسوس در ایران به معرفی محصولات جدید سری زنفون پرداختند. 
این مراسم با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرگزاری ها برگزار شد. در ادامه با محصولات جدید ایسوس در خانواده موبایل آشنا میشویم.

ASUS ZenFone Zoom
باریک ترین گوشی هوشمند دنیا مجهز به 3 برابر بزرگ نمایی اپتیکال
یکی از محصولاتی که در این مراسم معرفی شد پرچم دار موبایل های ایسوس با نام ZenFone Zoom بود. از ویژگی های کلی این محصول میتوان به 3 برابر بزرگ نمایی اپتیکال به همراه سنسور 13 مگاپیکسلی و 10 المان لنز، فوکوس لیزی و ضخامت 5 میلیمتر قاب اشاره کرد.
ایسوس ZenFone Zoom که به تازگی توسط ایسوس معرفی شده است همزمان با عرضه جهانی نیز در ایران عرضه شد. این گوشی که پرچم دار Camera Phone های ایسوس است به جرات میتوان به آن لقب یکی از قویترین و با کیفیت گوشی های دنیا از لحاظ کارایی و به خصوص دوربین، داد. این گوشی باریک ترین گوشی دنیا است که مجهز به دوربین با قابلیت بزرگ نمایی اپتیکال 3 برابر و 10 المان لنز است.
ایسوس زمان بسیاری را روی طراحی این محصول و به خصوص دوربین آن گذاشته است. این را به راحتی میتوان از ویژگی های برتر دوربین این گوشی متوجه شد. وجود 10 المان لنز ساخت شرکت Hoya ژاپن و سیستم پریسکوپی برای به حداقل رساندن ضخامت بدنه این گوشی منجمله این ویژگی ها است. از دیگر ویژگی های این Camera Phone سیستم تمرکز خودکار لیزری است. این سیستم قابلیت شناسایی سوژه فقط در 0.03 ثانیه را دارد.
بدین ترتیب شما با سریعترین گوشی دنیا از نظر عکاسی رو به رو هستید. به همه این موارد فلاش Dual LED Real Tone را نیز بیافزائید. این فلاش از دو رنگ سفید و زرد بهره میبرد که ترکیب این دو رنگ طبیعی ترین رنگ ممکن را فراهم می آورد، فلاشی که معمولا فقط در دوربین های حرفه ای میتوان آن را یافت.
گوشی ZenFone Zoom از سنسور 13 مگاپیکسلی بهره میبرد و مجهز به سیستم لرزش گیر اپتیکال (OIS) است. این سنسور که SmartFSI نام دارد ساخت شرکت پاناسونیک است. از ویژگی های این سنسور میتوان به ثبت تصاویر بدون نویز و با کیفیت بالا، و همچنین ثبت تصاویر در محیط های کم نور اشاره کرد. موضوعی که به هیچ وجه در محصولات هم رده وجود ندارد.
اما این تمام ویژگی های این گوشی نیست. ایسوس بسیار تلاش کرده تا امکانات یک دوربین حرفه ای DSLR را روی این گوشی قرار دهد. اولین نکته‌ در این بخش تعبیه کلید های مخصوص شاتر، ضبط ویدئو و دکمه های مخصوص فرآیند بزرگ نمایی است. بدین وسیله کاربر به راحتی میتواند به کاربردی ترین بخش های دوربین این دستگاه، دست یابد. از لحاظ نرم افزار دوربین، این گوشی در شرایط بسیار مطلوبی به سر میبرد. زیرا کاربر قادر خواهد بود تا کنترل تمامی بخش های مربوط به دوربین مانند کنترل نقاط تمرکز، سرعت شاتر، تنظیم دستی نور دهی و دیگر موارد را به دست گیرد. درست همانند دوربین های DSLR.
اما یکی از هیجان انگیز ترین بخش های دوربین توانایی ثبت عکس تا رزولوشن 52 مگاپیکسل است. این دوربین دارای یک حالت ویژه با نام Super Resolution است. در این حالت دوربین به صورت خودکار چهار عکس متناوب از یک سوژه ثبت میکند و سپس با ترکیب این چهار عکس یک تصویر 52 مگاپیکسلی میسازد.
در زمینه عکاسی ماکرو نیز این گوشی یکی از بهترین ها در محصولات هم رده است. به طوریکه کاربر میتواند تا 5 سانتیمتری سوژه نزدیک شده و عکس هایی با بزرگ نمایی و جزئیات بسیار بالا ثبت کند. ضخامت قاب این گوشی فقط 5 میلیمتر است و جنس قاب پشتی این دستگاه از جنس چرم با بافت های خاص است که در مجموع یک حس لوکس بودن و خوشایند را به کاربر القا میکند.
این گوشی از نظر مشخصات سخت افزاری نیز جزو قویترین ها است. پردازنده این دستگاه، Intel Atom چهار هسته ای و 64 بیت از خانواده محصولات 22 نانومتری Silvermont است.
حافظه RAM این گوشی به میزان 4GB از نوع دو کانال DDR-3 است. این دستگاه دارای فضای ذخیره سازی به میزان 64 گیگابایت است. پشتیبانی از شبکه LTE Cat 4+ که از سرعت دانلود 250Mbit/s پشتیبانی میکند صفحه نمایش لمسی با زمان تاخیر لمس 60 میلی ثانیه و باتری 3000mAh از دیگر ویژگی های این موبایل است.
گوشی ایسوس ZenFone Zoom از فناوری ASUS BoostMater بهره میبرد که به واسطه این فناوری دستگاه در صورتی که به هیچ عنوان شارژ نداشته باشد فقط در 39 دقیقه به میزان 60% شارژ خواهد شد.
صفحه نمایش این دستگاه 5.5 اینچی از وضوح تصویر FULL HD با رزولوشن 1920x1080 بهره میبرد. این صفحه نمایش از نوع IPS است و زاویه دید آن برابر با 178 درجه است و دارای تراکم پیکسلی 403ppi است.
ایسوس در صفحه نمایش این دستگاه از تکنولوژی خاص خود با نام TruVivid استفاده کرده است که طراحی رایج صفحه نمایش ها که به صورت 4 لایه است را به 2 لایه کاهش می دهد. به همین خاطر فاصله بین لایه ها کاهش و هوا در بین این لایه ها حذف خواهد شد و در نتیجه صفحه نمایش لمسی دقیق تر و سریعتری به وجود می آید. برای محافظت از این صفحه نمایش ایسوس لایه محافظ Corning Gorilla Glass 4 استفاده کرده است. این محافظ نسبت به نسل های پیشین خود 2 برابر مقامتر نسبت به زمین خوردن و 2.5 برابر مقاومتر نصب به خراش است.

Asus ZenFone 2 Deluxe
یک شاهکار کریستالی را ببینید
اما با یکی از زیبا ترین گوشی های دنیا آشنا شویدASUS Zenfone 2 Deluxe  با طراحی کریستال مانند خود یک تعریف جدید از تلفن است. ایسوس در وصف طراحی این محصول خود چنین مطلبی را منتشر کرده است:  طرح مفهومی با کریستال طبیعی آغاز میشود. ناب و زیبا، با جلا و قدرت درونی که مهارشدنی نیست اما در ZenFone گردآوری شده است. بافت های منحصر به فرد و چندوجهی که از بیش از 500 طرح چندضلعی تشکیل شدند تا اشتیاق شما را تحریک کند و یک پیوند بصری برقرار سازند. طراحان ما هر یک از عناصر این منحنی سه بعدی را بطور دستی طراحی کردند، خط به خط و نقطه به نقطه، تا بدنه ای رنگین و یکتا ایجاد کنند که بارقه های آن در هر منظر میدرخشد.
ایسوس ZenFone 2 Deluxe یکی از زیباترین و لوکس ترین تلفن های همراه در جهان است که تاکنون عرضه شده است. تیم طراحی ایسوس زمان زیادی را برای این محصول صرف کرده است تا از هر نظر یک محصول خاص و لوکس را عرضه کند. این گوشی در باریک ترین قسمت فقط 3.9 میلیمتر ضخامت دارد. ایسوس ZenFone 2 Deluxe یک گوشی فوق العاده زیبا با با صفحه نمایش 5.5 اینچ در ابعاد یک گوشی 5 اینچ است که این موضوع به واسطه طراحی خاص این گوشی امکان پذیر شده است. این گوشی به راحتی در دست جای میگیرد و کاربر به راحتی میتواند تنها با یک دست با آن به فعالیت بپردازد. اما نسبت صفحه نمایش به کل بدنه این دستگاه معادل 72% است که این موضوع در مقایسه با محصولات هم رده یک ویژگی بسیار مهم محسوب میشود. این گوشی در دو رنگ بنفش و سفید عرضه خواهد شد.
گوشی ZenFone 2 Deluxe مجهز به پردازنده 64 بیتی Intel Atom Z3580 است. این پردازنده از چهار هسته پردازشی با سرعت پایه 2.3Ghz بهره میبرد . این گوشی از 4GB حافظه RAM بهره میبرد که در مجموع از 7 برابر کارایی بیشتر نسبت به مدل های پیشین در زمینه اجرای بازی های کامپیوتری بهره میبرد. پشتیبانی  از شبکه پر سرعت 4G/LTE با سرعت دانلود 150Mbit/s به همراه شبکه Wi-Fi با استاندارد 802.11ac نشان از یک گوشی بسیار قدرتمند در زمینه شبکه میدهد.
این موضوع زمانی جالب میشود که بدانید این گوشی دو سیم کارت است و هر دو سیم کارت نیز به صورت همزمان فعال و قابلیت پشتیبانی از شبکه های پر سرعت را دارند. باتری این گوشی نیز دارای ظرفیت 3000mAh است و نشان از توان بالای این گوشی در زمینه مصرف شارژ باتری دارد. همچنین ایسوس این گوشی را به  فناوری BoostMaster مجهز کرده است تا فقط در مدت زمان 39 دقیقه به ظرفیت 60% شارژ برسد (با فرض بر این که گوشی فاقد شارژ باشد) اما یکی از موضوعات هیجان انگیز در مورد این گوشی دوربین آن است. ایسوس ZenFone 2 Deluxe دارای دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز به فناوری PixelMaster و دیافراگم F/2.0 است. یکی از ویژگی های بارز این گوشی عکاسی در محیط های کم نور است. حالت Low Light با استفاده از فناوری تجمیع پیکسل ها که چهار پیکسل مجاور را به یک پیکسل تبدیل میکند و الگوریتم های پیشرفته پردازش تصویر، میزان حساسیت به نور را تا 400 درصد افزایش  میدهد تا عکس هایی شفاف تر و درخشان تر بدون نیاز به فلاش در نور کم ثبت کنید. تثبیت کننده تصویر دیجیتال (DIS) باعث افزایش عملکرد در نور کم میشود که نتیجه آن عکس هایی بدون تیرگی و محوشدگی است.
حالت ( Backlight (Super HDR در PixelMaster به طور خودکار چندین تصویر را ثبت میکند سپس آنها را توسط فناوری ASUS Pixel Enhancing مورد پردازش قرار میدهد.
این قابلیت باعث میشود دامنه دینامیک چهار برابر توسعه پیدا کند تا تصویر نهایی 400 درصد درخشانتر باشد ضمن اینکه جزئیات رنگها و کنتراست نیز ارتقا یابند. به همین دلیل حتی در عکس هایی با نور زمینه شدید نیز، تصویر کاملا طبیعی است. فناوری منحصر به فرد ما تمام عکس ها را در شرایط اپتیکال پایین را تقویت میکند بعد از آن پردازش نهایی دامنه داینامیک گسترده WDR را روی آنها انجام میدهد تا شفافیت و غنای عکس ها برای عکاسانی که به دنبال شگفتی هستند، افزایش پیدا کند.
دوربین این دستگاه مجهز به حالت دستی است و کاربران میتوانند هریک از تنظیمات خاص دوربین را خود کنترل کنند. دوربین جلوی این دستگاه 5MP با زاویه دید گسترده 85 درجه است و کاربر به واسطه ویژگی ZenUI Selfie Panorama میتواند این زاویه را به 140 درجه افزایش دهد.

ASUS ZenFone Selfie
کمال زیبایی خود را ببینید
گوشیZenFone Selfie  برای گرفتن بهترین سلفی های ممکن به سرعت و به سادگی با دقت مهندسی و متفکّرانه طراحی شده است. فقط کافی است به سادگی حرف S را روی صفحه نمایش تراکم بالا با رزولوشن 1920x1080 پیکسلی Corning Gorilla Glass 4  ترسیم کنید تا دوربین 13 مگاپیکسلی PixelMaster جلویی را آماده عکسبرداری کنید. با Gorilla Glass 4 یعنی صفحه نمایش ZenFone Selfie دو برابر مقاومت بیشتر در مقابل سقوط نسبت به مدل پیشین و 2.5 برابر طول عمر بیشتر دارد و احتمال شکستن آن در استفاده روزانه 85 درصد کمتر است.
ایسوس ZenFone Selfie دارای حالت زیباسازی ZenUI برای ویرایش مجازی در لحظه است. برای متعادل کردن ترکیبات چهره، کوچک کردن گونه های پف کرده، روشن کردن پوست صورت برای درخشندگی بیشتر و وارد کردن شور و شعف در هر ترکیبی ، تنها چند اشاره کافی است.
حالت ( Backlight (Super HDR در PixelMaster به طور خودکار چندین تصویر را ثبت میکند سپس آنها را توسط فناوری ASUS Pixel Enhancing مورد پردازش قرار میدهد.
این قابلیت باعث میشود دامنه دینامیک چهار برابر توسعه پیدا کند تا تصویر نهایی 400 درصد درخشانتر باشد ضمن اینکه جزئیات رنگها و کنتراست نیز ارتقا یابند.
زمانی که درخشندگی بیشتر مورد نیاز است، فلاش Real Tone دو رنگ دو LED تلفن ZenFon Selfie رنگ های حقیقی را در هر عکسی ایجاد کرده و طبیعی ترین روشنایی را برای عکسهای پرتره در فضای بسته ایجاد میکند. زمانی که دکمه شاتر فشارداده میشود، ZenFone Selfie ترکیبی عالی از نور زرد و سفید برای ثبت رنگ واقعی پوست همانند زندگی حقیقی ایجاد میکند.
ایسوس ZenFone Selfie دارای حالت Selfie Panorama است که از لنز با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 88 درجه ای  دوربین جلوی ZenFone Selfie بهره میبرد تا با چرخش ساده مچ دست سلفی های پانوراما با زاوایه 140 درجه ثبت کند. دوربین پشتی ZenFone Selfie دارای تکنولوژی فوکوس خودکار لیزری برای ایجاد شفافیت در سریع ترین حالت ممکن است. فوکوس در شرایط کم نور به طور معمول آهسته است، اما پرتو لیزر ZenFone Selfie فواصل را به سرعت نور برای فوکوس آنی اندازه گیری میکند.
فوکوس خودکار لیزری حتی به عکاسی کلوزآپ سرعت بخشیده و تار شدن تصویر فواصل بیشتر را به هنگام کادر بندی جبران میکند. دوربین PixelMaster پشتی ZenFone Selfie در ثبت تصاویر ماکرو ماهرانه عمل میکند، توانایی تمرکز روی اشیاء در فاصله ای به نزدیکی 6 سانتی متر را برای مسحورکردن چشم ها با کلوزآپ شفاف 13 مگاپیکسلی دارا است.
اپلیکیشن حسی ZenUI Camera  16 حالت شخصی سازی شده برای ایجاد افکت های سرگرم کننده و مدیریت تنظیمات به  سبک حرفه ای برای دستیابی به بهترین ترکیب ارائه میکند. که شامل حالت های Manual، Super Resolution، HDR، Low Light، Night، Depth of Field، GIF Animation، Time Rewind and Smart Remove است. یک اشاره روی دکمه Manual 13 حالت تنظیمات حرفه ای ZenFone Selfie را آماده به کار میکند که شامل دسترسی سریع به سرعت شاتر و میزان نوردهی، White Balance و مقدار ISO است.

Asus Laser 2 ZenFone
عکاسی با سرعت نور
تمامی مدل های2 ZenFone  Laser جدید از دوربین PixelMaster  سیزده مگاپیکسلی با لنز دیافراگم باز f/2.0 برای ثبت تصاویر درخشان با وضوح بالا و بدون مکث شاتر سود میبرند و تکنولوژی تمرکز خودکار به کاربران توانایی ثبت شفافیت عالی تنها در 0.3 ثانیه میدهد. یکی از بارز ترین مشخصات این سری مجهز بودن به سیستم تمرکز خودکار لیزری است. این سیستم با سرعت 0.03 ثانیه سوژه را شناسایی کرده و به سرعت روی سوژه تمرکز میکند. بدین ترتیب میتوان حتی در صحنه هایی که تحرک در آن زیاد است عکس هایی بدون محو شدگی و با کیفیت بالا ثبت کرد.
این گوشی در محیط های کم نور از عملکرد خیره کننده ای برخوردار است. حالت Low Light با استفاده از فناوری تجمیع پیکسل ها که چهار پیکسل مجاور به یک پیکسل تبدیل میکند و الگوریتم های پیشرفته پردازش تصویر، میزان حساسیت به نور را تا 400 درصد افزایش  میدهد تا عکس هایی شفاف تر و درخشان تر بدون نیاز به فلاش در نور کم ثبت کنید. تثبیت کننده تصویر دیجیتال  (DIS)باعث افزایش عملکرد در نور کم میشود که نتیجه آن عکس هایی بدون تیرگی و محو شدگی است.
حالت ( Backlight (Super HDR  در PixelMaster به طور خودکار چندین تصویر را ثبت میکند سپس آنها را توسط فناوری ASUS Pixel Enhancing مورد پردازش قرار میدهد. این قابلیت باعث میشود دامنه دینامیک چهار برابر توسعه پیدا کند تا تصویر نهایی 400 درصد درخشانتر باشد ضمن اینکه جزییات رنگها و کنتراست نیز ارتقا یابند. به همین دلیل حتی در عکس هایی با نور زمینه شدید نیز، تصویر کاملا طبیعی است. فناوری منحصر به فرد ما تمام عکس ها را در شرایط اپتیکال پایین را تقویت میکند سپس پردازش نهایی دامنه داینامیک گسترده WDR را روی آنها انجام میدهد تا شفافیت و غنای عکس ها برای عکاسانی که به دنبال شگفتی هستند، افزایش پیدا کند.
همچنین نسبت صفحه نمایش به کل بدنه این دستگاه معادل 72% است که این موضوع در مقایسه با محصولات هم رده یک ویژگی بسیار مهم محسوب میشود.این گوشی در دو رنگ بنفش و سفید عرضه خواهد شد. برای محافظت از این صفحه نمایش، ایسوس لایه محافظ Corning Gorilla Glass 4 را استفاده کرده است. این محافظ نسبت به نسل های پیشین خود 2 برابر مقام نسبت به زمین خوردن و 2.5 برابر مقاومتر نسبت به خراش است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

34381