۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

رویداد MWC 2016 : شیائومی پرچمداران جدید خود را معرفی کرد + عکس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دو مدل می 5 و می 5 پرو، محصولات جدید شیائومی برای بازگرداندن این کمپانی به روزهای اوج گذشته هستند.
شیائومی که زمانی به‌سرعت در حال رشد بود و بنظر میرسید کسی جلودار آنها نیست، نتوانست در سال 2015 به تعداد فروش 80 میلیون دستگاه برسد و نسبت به پیش‌بینیها 12 درصد ضعیفتر عمل کرد. همچنین انتظار میرفت شیائومی از محل خدمات اینترنت به درآمد ۱ میلیارد دلاری برسد که اینگونه نشد.
مدلهای جدید نخستین اسمارت‌فونهایی که از چیپ جدیدکوالکام اسنپ‌دراگون 820 استفاده میکنند، هم در بازار داخلی چین و هم در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد.
مدیر اجرایی شیائومی، هوگو بارا، گفت: چیپ جدید کوالکام سرعت دستگاه‌ها را بسیار سریع کرده است.
شنیده شده، چیپ اسنپ‌دارگون 820 از نظر سرعت دو برابر چیپ اسنپ‌دراگون 810 است و با مصرف توان تقریبا نصف، دو برابر کارایی را ارائه میدهد.
گوشی می ۵(Mi 5) از بدنه سرامیک ۳ بعدی استفاده میکند که در برابر ضربه بشدت مقاوم است، البته استفاده از آن در دستگاهها خیلی معمول نیست چون هزینه آن ۷۵ درصد گرانتر از حتی عینکهای سه‌بعدی است.
همچنین گفته شده که شیائومی در زمینه تولید فناوری دوربین جلو به موفقیت بزرگی رسیده و از پایدار کننده تصویر اپتیکال ۴ محوری در آن استفاده شده (آیفون تنها دو محور دارد) که باعث میشود هنگام عکاسی در حال حرکت، لرزش گرفته شود تا باعث مبهم بودن عکس نشود.
دوربین عقب از سنسور 16 مگاپیکسلی و لنزهایی با جنس یاقوت کبود استفاده میکند. دوربین جلو ۴ مگاپیکسلی است. این دو ویژگی برای Mi 5 Pro نیز بکارگرفته شده است.
استفاده از فناوری کوییک شارژ 3.0 (Quick Charge 3.0) کوالکام که باعث ۲۰ درصد افزایش سرعت شارژ نسبت به نسل قبل میشود نیز از ویژگیهای این دو پرچمدار است.
برای نخستین بار، شیائومی در طراحی گوشیهای خود از دکمه Home و حسگر اثر انگشت هم استفاده کرده است. قیمت Mi 5 برابر با 262 دلار و Mi5 Pro؛ 354 دلار اعلام شده و به زودی وارد بازار میشود.
لازم به ذکر است، نمایشگاه چهار روزه MWC 2016 روز پنج‌شنبه 6 اسفند به کار خود پایان داد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

46454