۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

هفته سبز: هواپیمایی که با نیروی خورشید پرواز میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ این هواپیما که هم از انرژی خورشیدی و هم سوخت زیستی استفاده می‌کند می‌تواند با پرواز بر فراز اقیانوس آرام بدون سوخت کربنی نام خود را در تاریخ ثبت ‌کند. همچنین محققان در حال ساخت لباس مخصوصی هستند که به شناگر اجازه می‌دهد مانند «آیرون‌من» در زیر آب حرکت کند.

 

 

 

از دیگر اخبار حمل و نقل هفته گذشته باید به وضع قانون جدید در شهر مکزیکوسیتی اشاره کرد. مسئولان این شهر به دلیل بالارفتن شدید آلودگی هوا میلیونها خودرو را از حرکت منع کردند. همچنین یک شرکت سوئدی یک کافه خارق‌العاده‌ برای دوچرخه ساخته که در حقیقت هوای آلوده را تمیز می‌کند.

 

 

 

صحرای بزرگ آفریقا آخرین جایی است که ممکن است کسی در آن مزرعه راه‌اندازی کند؛ اما دولت تونس حدود ۳۰ میلیون دلار برای پروژه جدید خود در این منطقه صرف می‌کند. قرار است در این پروژه نیروی خورشید؛ غذا و آب آشامیدنی تولید شود.

آیا تا بحال به این فکر کرده‌اید که برای خود باغ داشته باشید؛ اما کمبود فضا مانع از رسیدن به خواسته‌تان شده باشد؟ شرکت معروف IKEA موفق به تولید و ساخت یک باغچه در داخل فضای خانه شده که به شما اجازه می‌دهد در اطراف خود غذا پرورش دهید. حتی اگر اتاق شما پنجره هم نداشته باشد؛ باز می‌توانید گیاه پرورش دهید.

 

 

 

در این روش از نوع خاصی از چراغهای آویز استفاده می‌شود و طراح معروف «الیزابت اسپانت» جلیقه‌ای از جوانه ساخته که با جذب مواد سمی و آلاینده؛ اکسیژن تازه تولید می‌کند.

 

 

 

در اخبار طراحی و فناوری؛ «الدی» توپ جادوبی ساخته که می‌تواند در کمترین زمان ممکن هر آتشی را از بین ببرد. طراح هلندی «دان رزگارد» یک توربین بادی را با چراغهای لیزر تزئین کرده تا نمایی بسیار زیبا و چشمنواز درست کند. در لندن هم از دسته‌ای از کبوتران برای ردیابی آلودگی استفاده شده است. روی این کبوتران کوله‌های کوچکی قرار دارد که مجهز به سنسورهای بسیار ریز است.

 

 

 

و در آخر هم مالدیو موفق به تأسیس و راه‌اندازی بزرگترین رستوران زیر آب شد.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

44644