۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

ارتش آمریکا و گجتها

تغییرات زیادی در دولت آمریکا در جریان است. این تغییرات در زمینه گوشیهاییست که استفاده میشود. کارمندان کنگره آمریکا این ماه یک خبر خیلی مأیوس کننده دریافت کردند: دیگر حق استفاده از گوشیهای بلک‌بری را ندارند و حالا ارتش آمریکا بدنبال گزینه‌های موجود دیگر است. گفته میشود که بخش SOC ارتش بزودی استفاده از گوشیهای اندروید را از دستور کار خارج کرده و گوشیهای آیفون را جایگزین آن میکند.

 

خودروهای اکتریکی

تقریبا ده سال پیش بود که کارآفرین مشهور؛ ایلان ماسک نقشه اصلی محرمانه خود را اعلام کرد. او به شرکت تازه متولد شده دستور داد که برای شروع بسراغ تولید یک خودروی الکتریکی کم حجم بروند و با درآمد حاصل از آن بتدریج بسراغ توسعه خودروهای ارزانتری بروند که تعداد فروش آنها بالاتر باشد. اما همه آنها باید بطور عمده از انرژی خورشیدی استفاده کنند. حالا بعد از گذشت یک دهه تسلا تقریبا به تمام اهدافی که ۱۰ سال پیش تعیین شده بود نزدیک شده و ایلان ماسک بتازگی نقشه اصلی دیگری را رو کرده است.

 

گجت

سامسونگ از گلکسی S7 Active بعنوان برادر قوی و قدرتمند S7 یاد میکند؛ گوشی که یکی از مشخصه‌های اصلی آن مقاومت در برابر مایعات بخصوص زمانیست که بصورت مستقیم روی آن ریخته میشود. حتی در تبلیغاتی که برای این گوشی ساخته شده روی این ویژگی تأکید زیادی شده است: فردی در حال ریختن مایع بر روی صفحه این گوشی است تا از هر جهت نشان داده شود که تا چه اندازه در برابر جریان شدید مایعات مقاوم است. اما در واقعیت اینگونه نیست و گزارشهای زیادی مبنی بر عدم توانایی این گوشی در مقاومت برابر مایعات بدست این کمپانی رسیده است. حالا سامسونگ متعهد شده تا هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کند.

 

بینایی افراد نابینا

سه موشی که تا پیش از این نابینا بودند الان میتوانند ببینند. این سه جانور تحت آزمایشهایی که در دانشگاه استنفورد صورت گرفت موفق شدند تا برخی از خصوصیات بینایی را دوباره بدست بیاورند. این مطلب را مرکز خبر استنفورد منتشر کرده و این میتواند اولین گام بسوی بازگردان بینایی به انسانهای نابینا باشد.

 

اپلیکیشن «پوکمون گو»

باز هم «پوکمون گو». این روزها اخبار زیادی پیرامون این اپلیکیشن شنیده میشود. در حقیقت میتوان گفت که این اپ تعریف جهانی دیگری از مشهور بودن و محبوب بودن ارائه داده است. حالا کاربران این بازی در حال خرید و فروش اکانتهای خود در ازای دریافت پول نقد هستند. رقابت بین دوستان و گیمرها در نقاط مختلف دنیا به بالاترین حد خود رسیده به همین دلیل برخی از افراد که به مراحل بالاتری دست پیدا کرده‌اند اکانتهای خود را به شکارچیان گرسنه پوکمون میفروشند.

 

صفحه‌نمایش تاشو

خبرهای زیادی در خصوص اینکه سامسونگ بزودی یک گوشی تاشو ارائه میکند منتشر شده اما بنظر میرسد که آنها اولین کمپانی نیستند که چنین گوشی را عرضه میکنند یا حداقل تنها کمپانی نیستند. براساس اخبار جدیدی که بدست آمده؛ ال‌جی در حال آماده شدن برای انتشار دستگاههای تجاری است که از صفحه‌نمایشهای قابل انعطاف برخوردار هستند. قرار است این اتفاق اوایل سال آینده میلادی رخ دهد. البته این کمپانی با صفحه‌های قابل انعطاف غریبه نیست و طی چند سال گذشته بارها مشاهده شده که نمونه‌های ساخته شده ال‌جی از صفحه‌نمایشهای انطعاف پذیر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

نقشه جدید مغز

این هفته خبرهای خوبی در حوزه علوم مغز منتشر شد. محققان پروژه Human Connectome اعلام کردند که موفق به تهیه یک نقشه جدید از مغز شده‌اند که تعداد نواحی شناخته شده در کورتکس در آن دو برابر شده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

56547