۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

رییس سازمان فناوری اطلاعات: فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اردیبهشت96 رونمایی میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، نصراله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از بهره برداری فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: آنچه که مردم در ایران به صورت ارتباطات استفاده می کنند؛ مانند تلفن، دیتا، تصویر و حتی توسعه شبکه های تصویری، همه بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.

 وی با بیان اینکه همه آنچه که در حال حاضر وجود دارد، شبکه ملی اطلاعات است، افزود: در حال حاضر در سراسر کشور ارتباطات دیتا وجود دارد و هر کسی در هر نقطه از ایران می تواند با موبایل دیتا مبادله کند و از سرویس های مختلف بهره مند شود لذا مردم پیشرفت در این حوزه را می بینند و می توانند با دو یا سه سال گذشته مقایسه کنند.

 معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: می توان گفت که این پیکربندی به صورت کامل پیاده شده اما مسیر پیش رو تکاملی است و گسترده کردن ظرفیت، تقویت ابزارهای خدمات رسانی، تقویت صیانت و امنیت در شبکه از موضوعاتی است که باید کامل شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
 وی طراحی شبکه ملی اطلاعات را در سه مرحله دانست و ادامه داد: اقدامات فنی و بسترسازی و کارهای حقوقی و مقرارتی در حوزه برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات انجام شده است. ضمن اینکه مصوبات متعددی با ایجاد تعرفه های ترجیهی برای حمایت از تولید محتوای داخلی و خدمات، برای مردم، به تصویب رسید. 
 جهانگرد اظهار کرد: اقدامات ویژه ای نیز در بخش های توسعه ای، امنیتی، امن سازی، صیانت از حقوق مردم و توسعه ابزارهای بومی برای شبکه ملی اطلاعات، انجام شده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

74979