۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 19 اردیبهشت

 ICTPRESS گزارش میدهد :

  


خبر: رویداد استارت‌آپی مد و تکنولوژی برگزار می‌شود

 در آستانه افتتاح اولین پارک علم و فناوری‌های نرم و هویت ساز کشور در دانشگاه علم و فرهنگ و همزمان با اولین کنفرانس ملی نوآوری در منسوجات و پوشاک، رویداد استارت‌آپی مد و تکنولوژی از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی از 25 الی 27 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی (ستفا) برگزار می‌شود.

در این رویداد، دانشجویان رشته‌های طراحی پارچه و لباس، صاحبان ایده و متخصصان حوزه مد و لباس، برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک و علاقمندان به راه اندازی کسب و کار در حوزه مد گرد هم خواهند آمد تا با ارائه ایده‌های خلاقانه و بکر خود، تیم سازی و کسب و کارشان را شروع کنند و به رقابت با یکدیگر بپردازند.

 از اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به آشنایی با اصول راه اندازی یک کسب و کار موفق و خلاقانه در صنعت مد و لباس، ترویج فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی میان دانشجویان رشته‌های مرتبط با مد، طراحی پارچه و لباس و تکنولوژی‌های مرتبط با آن، تقویت توان ارائه ایده‌های خوب و شکستن سد محافظه‌کاری در خلاقیت و ایجاد فرصت شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپای قابل اجرا در میان دانشجویان اشاره کرد.

 "بازآفرینی طرح‌های اصیل البسه ایرانی – اسلامی"، "برندسازی، بازاریابی و تقویت فروش طراحی‌های برگرفته از نقوش ایرانی- اسلامی"، "نوآوری در طراحی و تولید ملزومات البسه و پوشاک" و " نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه صنعت پوشاک" از جمله محورهای این رویداد است.

 در این رویداد شــرکت کنندگانی شامل برنامه نویسان، علاقمندان به راه‌اندازی استارت آپ، بازاریاب‌های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا و عملی سازد.

..................

 

خبر: اندروید اوریو جایگزین اندروید نوقا

 با پایان یافتن نسخه بتای نوقا، کاربران زودتر از زمان موعد می‌توانند نسخه اصلی را روی گوشی‌های برگزیده خود نصب کنند و اندروید اوریو نیز در کنفرانس امسال گوگل I/O رونمایی می‌شود.

  گوگل با اعلام پایان رسمی نسخه بتای اندروید نوقا، نشان داد که خیلی زود به‌سوی نسخه بعدی سیستم‌عامل خود موسوم به Android O یا اندروید اوریو حرکت کرده است.

 با پایان یافتن نسخه بتای نوقا، کاربران زودتر از زمان موعد می‌توانند نسخه اصلی را روی گوشی‌های برگزیده خود نصب کنند و اندروید اوریو نیز در کنفرانس امسال گوگل(I/O ۲۷ الی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) رونمایی می‌شود.

 درواقع اندروید اوریو از ۲۱ مارس به‌صورت پری-وی-یو برای توسعه‌دهندگان عرضه‌شده است و فصل سوم امسال نهایی شده و برای سازندگان موبایل ارسال خواهد شد.

 کاربران عضو برنامه موسوم به Preview program به نسخه Preview 1 دسترسی داشته و نسخه آلفا را می‌توانند تست بزنند.

 درواقع اولین نسخه بتای رسمی در کنفرانس عرضه می‌شود و توسعه‌دهندگان روی ویژگی‌های جدید آن بحث خواهند کرد.

 گوشی‌هایی که می‌توانند نسخه بتا را داشته باشند شامل نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ پی، نکسوس پلیر، پیکسل، پیکسل ایکس.ال و پیکسل سی است که نسخه مذکور را دریافت خواهند کرد.

 ..................

 

خبر: نخستین نمایشگاه نجوم و ستاره شناسی در بوکان گشایش یافت

 نخستین نمایشگاه نجوم و ستاره شناسی در بوکان گشایش یافت. 

 در این نمایشگاه بیش از 40 پوستر نجومی از تصاویر ماهواره 'هابل' و پوسترهای آموزشی با همکاری انجمن نجوم بوکان که فعالیت خود را در قالب موسسه مردم نهاد جستجوگران راز به ثبت رسانده اند به نمایش گذاشته شد.

 دبیر انجمن نجوم بوکان  هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج علم ستاره شناسی در میان علاقه مندان جوان و تشویق برای شرکت در المپیاد های نجوم و رقابت های کشوری و خارجی عنوان کرد.

کاوه شوقی ادامه داد: پوسترهای نجومی هابل، کتاب و مجلات، نرم افزار های نجومی، نجوم کودکان، سینما نجوم، وسائل کمک آموزشی، منابع المپیاد نجوم، تلسکوپ و ابزار نجومی به نمایش گذاشته شده است.

انجمن نجوم بوکان تحت عنوان موسسه مردم نهاد 'ابر ذهن های کیهانی' با موضوع ترویج علم نجوم مجوز فعالیت خود در سال گذشته را دریافت کرده است.

نمایشگاه نجوم و ستاره شناسی به مدت یک هفته در محل گالری فرهنگسرای سیمرغ همگام با برنامه های رصدی ایران و جهان، برای بازدید علاقه مندان برپا است.

شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

..................

 

خبر: اینترنت سرعت بالا تا یک‌ گیگ در ایران

با ثبت درخواست خود در پورتال و ارائه شماره تلفن،‌ می‌توانید در نوبت دریافت فیبرنوری قرار بگیرید.

 معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به امکان انتقال دیتا با سرعت بالا تا یک گیگابیت بر ثانیه توسط فیبر نوری و تجهیز یک میلیون نقطه به این سرویس، از تلاش برای تجهیز سایر نقاط تا پایان امسال خبر داد.

داوود زارعیان درباره فیبر نوری توضیح داد: فیبر نوری بستر انتقالی است که در آن امکان انتقال دیتای پرسرعت بالا از گیگابیت وجود دارد. یعنی اگر تاکنون اینترنت نهایتا ۸۰ مگابیت برثانیه سرعت داشت، با فیبر نوری این امکان وجود دارد که سرعت تا هزار مگابیت یا یک گیگابیت بر ثانیه به مشتری تحویل داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز مردم به استقاده از خدمات اینترنتی در عرصه‌های بانکداری، سرگرمی، تجارت، ویدیو و فیلم بیشتر می‌شود، شرکت مخابرات تصمیم گرفت توسعه اینترنت بر بستر فیبر نوری را فراهم کند.

بر این اساس مخابرات از سال گذشته توسعه زیرساخت‌ها را شروع کرد که اخیرا با حضور معاون اول رییس‌جمهور، یک میلیون بستر یا زیرساخت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به تجهیزات لازم برای تبدیل کابل مسی به فیبر نوری بیان کرد: برای یک میلیون مشترک زیرساخت‌های اولیه فراهم شده که باید کامل شود.

این تجهیزات شامل سیم‌کشی در داخل مکان‌ها اعم از منازل و مکان‌های تجاری است که باید تامین شود. سایر تجهیزات برای این یک میلیون هم باید فراهم و به تدریج واگذار شود.

زارعیان در ادامه گفت: در حال حاضر فیبر نوری در قالب بسته‌های با سرعت بالا، متناسب با نیاز مشترکان و حجم مشخص در پورتال شرکت مخابرات ایران موجود است. مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال شماره تلفن خود را وارد کرده، اگر برای آنها بسترسازی شده بود اقدام به ثبت‌نام کرده و بلافاصله دریافت سرویس برای آنها شروع می‌شود.

وی درباره نحوه ارائه سرویس به مشترکانی که فیبر نوری برای آنها ارائه نشده، توضیح داد: مشترکانی که سرویس فیبر نوری را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به پورتال مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن درخواست خود را ثبت کنند و در نوبت قرار بگیرند. این درخواست رایگان بوده و نیازی به مراجعه حضوری به مخابرات نیست.

اولویت با مشترکانی است که نیاز بیشتری به اینترنت پرسرعت دارند از جمله دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تجاری و این افراد در اولویت هستند. پس از آن به سمت منازل مسکونی می‌رویم.

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هزینه‌ای که واگذاری اینترنت پرسرعت دارد، همان هزینه ADSL است، افزود: اما طبیعتا مشترک نیازمند مودم و تجهیزات الکترونیکی در داخل منازل است که با توجه به فاصله و متراژ منازل هزینه‌ای را در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان در بر دارد. بنابراین مشترک برای تبدیل کابل مسی به فیبر نوری تا در منازل هزینه‌ای نمی‌پردازد و تنها هزینه سیم‌کشی داخل منازل و مودم را متقبل می‌شود.

زارعیان همچنین درباره لزوم تعویض مودم‌ها اظهار کرد: مودم‌های قبلی مخصوص ADSL، مودم‌های ظرفیت پایین هستند و باید برای فیبر نوری مودم‌های جدید خریداری شود که معمولا در مکان‌های تجاری امکان این‌که با یک مودم تعداد زیادی به صورت بی‌سیم استفاده کنند، وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که سال گذشته برای تبدیل کابل مسی به فیبر نوری برای یک میلیون انجام شد، ۱۲۰۰ میلیارد تومان است. ما در حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک داریم که امیدواریم به همان نسبت سرمایه‌گذاری انجام شود و بنا داریم بخش عمده‌ای از کار امسال انجام شود.

شبکه دسترسی بر پایه فیبر نوری (FTTH) تحت عنوان تانوما از دوشنبه چهارم اردیبهشت در هشت شهر به صورت رسمی افتتاح شد. اینترنت پرسرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزار، تلفن تصویری، مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و 4K، بانکداری الکترونیک، بازی و خرید آنلاین، آموزش و پزشکی از راه دور و اینترنت اشیا از جمله سرویس‌های قابل ارائه به صورت همزمان بر بستر فیبر نوری است.

..................

 

خبر: تولید رباتی که آسیب‌ های سازه‌ پل را شناسایی می‌کند

محققان موفق به ساخت ربات هوشمندی شده‌اند که با بررسی پل‌ها می‌تواند شکستگی‌ها و خوردگی‌های ریز را در آنها شناسایی کند.

این ربات برای این کار از حسگرهای متعدد و الگوریتم‌های خودآموز هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا دانش خود در این زمینه را به تدریج افزایش دهد.

مهندسان دانشگاه نوادا که این ربات را طراحی کرده‌اند می‌گویند ربات یاد شده می‌تواند هرگونه خسارت یا نقص را در پل‌ها پیش از آنکه این مشکلات باعث فروریختن پل یا وارد آمدن آسیب جدی به آن شود، شناسایی کند.

این ربات چهار چرخ Seekur نام دارد و از ابزار متنوعی مانند رادار نفوذگر به منظور بررسی سطوح زیرین پل‌ها که با چشم عادی قادر به دیدن نیستند، استفاده می‌کند. حسگرهای این ربات قادر به جستجو و شناسایی شکستگی یا خوردگی در فلزها، فولاد یا سیمان هستند و دوربین ربات یاد شده قادر به تحلیل دقیق وضعیت سطح پل‌هاست.

در نهایت این ربات با استفاده از الگوریتم هوشمند خود تمامی اطلاعات دریافتی را تحلیل کرده و از آن برای تهیه نقشه‌ای با کدهای رنگی بهره می‌گیرد. این کدهای رنگی نقاط ضعیف و آسیب‌پذیر هر پل را نشان می‌دهند. نکته مهم این است که تمامی این فعالیت‌ها در عرض چند دقیقه و نه چند روز صورت می‌گیرد.

این ربات فعلا در حال طی کردن مراحل آزمایشی در چند شهر امریکاست و البته برای تکمیل کار آن و تضمین دقت این ربات، دخالت مهندسان و عوامل انسانی برای بررسی دقیق هر پل ضروری است.

..................

 

خبر: انتخابات تمام الکترونیکی شوراها در 141 شهر 

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت:  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در 141 شهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و 9 هزار و 752 شعبه اخذ رأی برای این شهرها در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور افزود: هزار و 41 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی با تجهیزات الکترونیکی انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در 19 شهر و استان تهران شاهد برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی خواهیم بود، گفت: دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی به هیج شبکه‌ای متصل نیستند و به هیچ عنوان امکان هک شدن وجود ندارد.

شجاعان ادامه داد: به جز 141 شهر در بقیه شهرهای کشور اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود و تنها احراز هویت، کنترل رأی تکراری، ارسال صورت جلسات تجمیع از محل شعبه و عملیات تجمیع و اعلام نتیجه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تا پایان زمان رأی گیری هیچ شخصی از نتیجه آراء در آن شعبه اطلاع نخواهد داشت و بعد از پایان زمان رأی گیری پلمب دستگاه‌های الکترونیکی شکسته و اطلاعات و نتایجی که در حافظه دستگاه ذخیره شده‌اند تخلیه و نتایج آن به شعب اعلام خواهند شد.

شجاعان گفت: به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که تشخیص داده شود به چه فردی رأی داده‌اند چرا که تمام مراحل اخذ رأی الکتریکی کاملا به صورت محرمانه هستند، بنابراین این موضوع قابل ردگیری نیست.

وی با اشاره به فرآیند شمارش آراء گفت: این فرآیند به سرعت عمل اعضای شعبه و اپراتورها بستگی دارد که با این تجهیزات کار می‌کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مراحل احراز هویت در کلیه شعب یکسان انجام خواهد شد، تأکید کرد: اگر فردی می‌خواهد هم در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شرکت کند هم در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری نیاز به سه بار استعلام ندارد و تنها یک بار احراز هویت می‌شود.

شجاعان گفت: در شهرهایی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود هم شعب ثابت و هم شعب سیار فعال خواهند بود.

وی تأکید کرد: در 141 شهری که قرار است انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود 10 شعبه آزمایشی را فعال کرده‌ایم که افراد از چند روز گذشته کار آموزش را شروع کرده‌اند، لذا افرادی که در این شهرها حضور دارند می‌توانند با مراجعه به این شعب قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به طور آ‌زمایشی از دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی استفاده کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: کار کردن با دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیکی آسان است و تیزرهای آموزشی آن نیز به زودی پخش خواهد شد.

..................

 

خبر: اشتراک‌گذاری آسان‌تر موزیک‌ها در اسپاتیفای

اشتراک گذاری موزیک‌ها همواره از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران محسوب می‌شود و حالا ویژگی‌ جدیدی که به اسپاتیفای اضافه شده، اشتراک‌گذاری موزیک‌های موردعلاقه را آسان‌تر از قبل کرده است.

اسپاتیفای به‌تازگی گزینه جدیدی را با نام "اسپاتیفای کد" معرفی کرده است. کاربران با استفاده از این گزینه می‌توانند با اسکن بارکد روی گوشی دوستانشان مستقیما به موزیک، خواننده یا پلی‌لیست مرتبط با آن موزیک دسترسی مستقیم وسریع داشته باشند.

بنابراین، اگر دوستتان یک موزیک زیبا را برایتان پخش کند، می‌توانید به راحتی و با اسکن کد مرتبط با آن، موزیک موردنظر را به‌راحتی و بر روی اپلیکیشن اسپاتیفای گوشی خودتان مشاهده و اجرا کنید. این کار مطمئنا از ارسال لینک آهنگ مورد نظر از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به دوستانتان بسیار سریع‌تر خواهد بود.

پیدا کردن اسپاتیفای کد هم بسیار ساده است. کافیست زمانی که یک موزیک را پلی می‌کنید، سه‌نقطه‌ی گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه را لمس کنید تا کد مرتبط با آن آهنگ برایتان ظاهر شود.

البته، اگر می‌خواهید کد را اسکن کنید، بر روی گزینه جستجو در پایین صفحه کلیک کنید سپس گزینه دوربین ر لمس کنید و از طریق آن کد مورد نظر را اسکن کنید. شناسایی کد در کمتر از یک ثانیه انجام می‌گیرد و بعد از شناسایی، آهنگ مورد نظر بر روی گوشی شما نمایش داده خواهد شد.

درضمن برای اسکن کردن کد، حضور دوستتان در کنار شما الزامی نیست و حتی با اشتراک گذاری اسکرین‌شات کد مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی، کاربران می‌توانند آن را اسکن کرده و به موزیک مدنظر دسترسی داشته باشند.

با اینکه ممکن است چنین ویژگی برای کاربرانی که به‌تازگی‌ به دنیای سرویس‌های پخش موسیقی وارد شده‌اند خیلی حیاتی و جذاب نباشد، اما برای طرفداران موسیقی که بخش اعظم اوقات خود را در چنین سرویس‌هایی از جمله اسپاتیفای می‌گذرانند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

75888