۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

جدی شدن احتمال استعفا در میان رانندگان اسنپ

گزارش خبرنگار شبکه خبری آی سی تی پرس از گفتگوی کوتاه با تعدادی از رانندگان اسنپ طی روزهای اخیر، به احتمال کنارگیری و استعفای برخی از رانندگان در پی اعلام جدی شدن وضع مالیات بر کسب و کار نوین اسنپ دلالت دارد.
با وجود حمایت های دولتی از کسب و کارهای نوین و کارآفرینی خوبی که در پی داشته اند و چالش هایی از جمله مخالفت های مشابه سنتی و برخی رقابت های حاشیه ساز، ظاهرا اینبار اعلام خبر وضع مالیات بر این کسب و کارها، چالش جدی تری را بر سر راه توسعه آن ها ایجاد کرده است.
خدمات ارائه شده در کسب و کارهای نوینی همچون اسنپ و تپسی باعث شده تا در عین قابل اعتماد بودن سفرهای درون شهری برای مردم، میزان هزینه های مسافران کاهش قابل توجهی یابد و از طرفی رانندگان نیز همواره فعال باشند و درآمد مناسب و مطمئنی بطور روزانه کسب کنند.
این در حالیست که مواردی همچون وضع مالیات بر این مدل کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، میتواند در این راستا ضمن افزایش کرایه های مسافران، زمینه را برای عدم توجیه ادامه فعالیت رانندگان در این شبکه فراهم سازد.
اینکه فعالیت کسب و کارها منطبق با قانون باید باشد کاملا درست است اما در مورد کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری با توجه به توسعه فزاینده کارآفرینی و کاهش هزینه ها در مسیر فعالیت آنها ضمن رعایت همه مقررات لازم، لاجرم باید تسهیلات ویژه ای از سوی متولیان برای آنها در نظر گرفته شود و اعمال قوانین با شرایط مناسب تری انجام شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

39433