۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

معرفی کارت شبکه وایرلس A1900PE توتولینک

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بدون تردید شبکه‌های کابلی از ایمن‌ترین شبکه‌های ارتباطی میان کامپیوترها هستند و با وجود سرعت کمتر نسبت به نوع بی‌سیم، هنوز هم در بسیاری از شرکت‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین کاربران داده‌های خود را از طریق کابل شبکه به اشتراک می‌گذارند.

 


اما در چند سال اخیر و با ورود فناوری وایرلس، سیگنال‌های بی‌سیم نیز از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند.

امکان ارسال داده‌ها و به اشتراک‌گذاری اینترنت بدون نیاز به کابل‌کشی شبکه موجب شده تا ارتباط بی‌سیم در میان کاربران به سرعت گسترش یابد.

اگر کاربری در منزل یا محل کارش نیاز داشته باشد تا کامپیوترها را بصورت بی‌سیم به شبکه وصل کند، باید استفاده از کارت شبکه وایرلس را در اولویت قرار دهد.

کارت‌های شبکه وایرلس نوعی از تجهیزات شبکه هستند که در دو نوع اینترنال و اکسترنال به بازار عرضه شده‌اند، که نوع اینترنال آن به دلیل استفاده از اینترفیس PCI-E از سرعت بیشتر و زمان تاخیر کمتری در ارسال داده‌ها برخور دارند.

این تجهیزات بی‌سیم در دو مدل تک بانده و دو بانده توسط سازندگان تجهیزات شبکه تولید می‌شوند و مدل اینترنال آن به آسانی در کیس کامپیوتر بر روی مادربرد نصب شده و آنتن‌های آن نیز از بیرون کیس به کارت متصل می‌شود.

شرکت توتولینک یکی از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات شبکه کره جنوبی است که محصولات آن از طراحی و کیفیت خوبی برخوردارند. توتولینک بیش از یک سال است که در بازار تجهیزات شبکه ایران حضور یافته و در این مدت کم موفق شده تا رضایت و حمایت کاربران ایرانی را به دست آورد.

 مدل A1900PE توتولینک یک کارت شبکه PCI-E بی‌سیم دو بانده است که طراحی فوق‌العاده و کاملی دارد. این محصول برای نقل و انتقال داده‌ها از استاندارد 802.11ac بهره می‌برد و حمایت از نسل پنجم استاندارد موجب شده تا A1900PE دیتا را در دو باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه و باند 5 گیگاهرتز با سرعت 1300 مگابیت بر ثانیه منتقل کند.

طراحی این کارت شبکه وایرلس به خوبی صورت گرفته و المان‌های الکترونیکی آن بر روی یک PCB با طراحی 8 لایه چیده شده است. یک هیتسینک آلومینیومی به رنگ نقره‌ای بر روی کارت قرار دارد تا علاوه بر حفاظت، گرمای تولید شده قطعات الکترونیکی و حساس را دفع کند.

این کارت شبکه وایرلس اینترفیس PCI-E  دارد و بر روی یکی از اسلات‌های این رابط پرسرعت بر روی مادربرد نصب می‌شود.

 

 

 

 

 

 PCI-E نسبت به رابط PCI از پهنای باند بالاتر و سرعت انتقال بیشتری برخوردار است که این مهم سبب افزایش سرعت عملکرد کارت شبکه A1900PE می گردد. این محصول سه کانکتور SMA کواکسیال RF دارد که کاربر می‌تواند در صورت نیاز، از سه آنتن مجزا برای اتصال به آن استفاده کند.

 اما به همراه این کارت شبکه وایرلس، یک آنتن رومیزی با سه آنتن ثابت با قدرت 5 دسیبل ارائه شده که طول کابل آن یک متر بوده و قابلیت اتصال بر روی دیوار را نیز دارد. همچنین پایه این آنتن رومیزی مجهز به یک آهن‌ربای قوی است که امکان متصل‌کردن آن‌را به بدنه کیس یا هر سطح فلزی دیگر را فراهم می‌آورد.

هر سه آنتن قابلیت چرخش در شعاع 180 درجه را دارند و کاربر می‌تواند کابل آنتن آن را به صورت مستقیم به کارت وایرلس A1900PE توتولینک متصل کند. یک LED در میان کانکتورهای آنتن بر روی برد نیز وضعیت فعالیت کارت شبکه را گزارش می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

این کارت شبکه وایرلس با لایه‌های متعدد موجود در شبکه به ویژه لایه Infrastructure به شکل کلی سازگار است و به دلیل استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و نسل آینده استاندارد‌ AC، پایداری و صحت در عملکرد را هنگام فعالیت ارائه می‌کند.

استفاده از جدیدترین الگوریتم‌های رمزنگاری 128 بیتی نظیر WPA-PSK/WPA2-PSK باعث شده تا سطح امنیت اطلاعات در این محصول بالاترین حد استاندارد را تجربه کند. همچنین مانیتورینگ و پیکربندی بسیار آسان و همچنین پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز و لینوکس از دیگر ویژگی‌های این کارت شبکه است.

بهره‌مندی این کارت شبکه وایرلس از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز و سخت‌افزارهای باکیفیت، این امکان را فراهم ساخته تا بالاترین نرخ سرعت در اختیار کاربران قرار گیرد.

 کاربران گیمینگ، استریم و تماشای آنلاین ویدئو‌های HD و دانلودهای حجیم و نامحدود اصلی‌ترین کاربران این مدل را تشکیل می‌دهند. کارت شبکه وایرلس A1900PE توتولینک با 36 ماه گارانتی گرین در بازارهای داخلی حضور دارد و به عنوان یکی از مدل‌های مطرح کارت شبکه بی‌سیم مورد در سبد خرید کاربران دسکتاپ قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

73404