۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 26 اردیبهشت

 ICTPRESS گزارش میدهد :

 

 

 

 


خبر:  هیچ تفاوتی در ارائه خدمات ارتباطی بین کاندیداها نباید باشد 

اگر فعالیت فضای مجازی به صورت بیطرفانه باشد قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید تقاضای کاندیداها را پاسخگو باشیم تا مردم بتوانند به راحتی همه دیدگاه‌های آنها را بفهمند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند، گفت: هرچه کارایی ما بیشتر باشد اعتماد مردم افزایش پیدا می‌کند.

محمود واعظی در جلسه هماهنگی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با تاکید بر اینکه باید تلاشمان این باشد که برای همه کاندیداها امکانات مخابراتی، اینترنت و هر آنچه وجود دارد را فراهم کنیم تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند، گفت: مهم‌ترین نگاه ما این است که مردم بتوانند دیدگاه‌های کاندیداها را بشنوند تا بتوانند اصلح را انتخاب کنند و اگر بتوانیم در این روزهای تبلیغات، با حفظ بی طرفی کارایی خوبی از خود نشان دهیم، قطعا اعتماد مردم به ما افزایش پیدا می‌کند.

وی با مهم دانستن اعلام این مطلب که تمام فعالیت های این روزها در بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است، افزود: هیچ تفاوتی بین هیچ کاندیدایی نباید باشد و همه اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی وظیفه دارند برای همه کاندیداها به صورت یکسان و به تقاضاهای آنها به عنوان سرویس دهنده عمل کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به انعکاس جناحی برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای یک جناح خاص توسط رسانه ملی اظهار کرد: اینگونه اقدامات جناحی نتیجه عکس برایشان دارد و اگر فعالیت فضای مجازی به صورت بیطرفانه باشد قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد.

واعظی تصریح کرد: باید همه دوستان خود را آماده کنند چراکه از فردا فوتبال کشور هم همینطور می‌شود، بطوریکه اگر سرویس خوب ارایه شود، چهل تا پنجاه هزار نفر بازی را از نزدیک می بینند و صدهزار نفر هم از خانه‌ها و محل کار بطور مستقیم آن فوتبال را می‌بینند. کنسرت هم به همین صورت و دو تا سه هزار نفر از نزدیک به کنسرت می‌روند و بیست هزار نفر هم در خانه آن را به تماشا می‌نشینند.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور، استقبال مردم را از فضای مجازی در ایام انتخابات را به گونه‌ای دانست که هم اینک عملکرد فضای مجازی کمتر از صداوسیما نیست و ادامه داد: استقبال مردم از فضای مجازی همان چیزی است که در شبکه ملی اطلاعات به دنبالش بودیم. چراکه همواره دنبال این مطلب بودیم که مردم به شبکه ملی اطلاعات اعتماد کنند و به دنبال این باشند که بدانند که همه کارهایشان را از می‌توانند از این طریق انجام دهند.

واعظی خطاب به همه معاونان و روسای شرکت‌های زیرمجموعه خود تصریح کرد: یک فرصت بسیار خوبی برای همه شماها هست تا همه شبکه را تقویت کنید تا در این روزهای مانده همه مردم بتوانند حرف‌های همه کاندیداها در شهرهای مختلف را ببینند و بشنوند.

..................

 

خبر:  تصاحب MindMeld توسط سیسکو 

 اگر سیسکو در نظر دارد به طور جدی وارد حوزه نرم‌افزار شود، در این صورت باید برای هوش مصنوعی اهمیت خاصی قائل شود؛ چرا که بنیاد تمام محصولات آتی را تشکیل خواهد داد.

 شرکت سیسکو روز گذشته اعلام کرد که شرکت MindMeld را با بهای ۱۲۵ میلیون دلار تصاحب خواهد کرد.

شرکت MindMeld که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، به کسب و کارها کمک می‌کند تا با استفاده از خدمات مبتنی بر ابر، واسط‌های سخنی (conversational) درست کنند.

گفتنی است این شرکت در ابتدا Expect Labs نامیده می‌شد و در آن زمان، خواهان ساختن یک برنامه برای iPad بود که بتواند به مکالمات گوش فرا دهد و اطلاعات زمینه‌ای مرتبط را فراهم نماید.

این شرکت از آن زمان تاکنون، توانسته است خدمات خود را گسترش داده و مجموعه‌ای از APIها برای پارسینگ، استدلال و تولید زبان هم فراهم نماید.

گفتنی است شرکت MindMeld پیش‌تر، ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار جذب سرمایه کرده بود و هوش مصنوعی مربوط به سخن، همچنان فضای داغی در حوزه تصاحب شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد.

برای مثال، سامسونگ سال گذشته با هدف عرضه بهتر Bixby (دستیار صوتی خود)، نزدیک به ۲۱۵ میلیون دلار صرف خرید شرکت Viv نمود.

 شایان ذکر است سیسکو به تازگی چندین تصاحب انجام داده است. برای نمونه، این شرکت چند ماه پیش AppDynamics را با بهای خیره‌کننده ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تصاحب کرد.

بدین ترتیب، این شرکت سخت کوشش می‌کند تا خود را به عنوان یک شرکت نرم‌افزاری تعریف نماید.

اگر سیسکو در نظر دارد به طور جدی وارد حوزه نرم‌افزار شود، در این صورت باید برای هوش مصنوعی اهمیت خاصی قائل شود؛ چرا که بنیاد تمام محصولات آتی را تشکیل خواهد داد.

سیسکو می‌گوید که گروه «همکاری شناختی» (Cognitive Collaboration) این شرکت، متشکل از اعضای MindMeld خواهد بود.

..................

 

خبر: برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سفیران سلامت تیر ۹۶ 

نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سفیران سلامت با هدف گسترش خود مراقبتی و سبک زندگی سالم تیر ۹۶ برگزار می‌شود.

امیر سرکندی گفت: پیش از این قرار بود این رویداد در خرداد ۹۶۶ برگزار شود که به علت استقبال گسترده مخاطبان و درخواست تیم‌ها برگزاری این جشنواره به تیر ۹۶ موکول شده است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سفیران سلامت تصریح کرد: در این جشنواره شرکت‌ها، استارت آپ‌ها و تیم‌ها می‌توانند، ایده‌ها و محصولات خود را ارائه کنند.

وی افزود: این جشنواره در ۱۸ محور مختلف از جمله خبرگزاری‌های دیجیتال سلامت، کتاب‌ها و مجلات الکترونیک سلامت، پادکست‌های سلامت، تیزرهای دیجیتال سلامت، شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال سلامت و سیستم‌های گویای سلامت، گجت‌های سلامت، شبکه‌های اجتماعی سلامت، نوا نماهای سلامت، بازی‌های رایانه‌ای و... برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سفیران سلامت ادامه داد: در این دوره به برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) موبایل، واقعیت افزوده و آی پی تی وی‌ها به صورت اختصاصی پرداخته می‌شود.

سرکندی تأکید کرد: آثار برای داوری از سه حلقه عبور خواهند کرد و در نهایت آثار برگزیده انتخاب می‌شوند.

دبیر اجرایی جشنواره گفت: به غیر از جوایز نقدی به برگزیدگان بسته‌های حمایتی برای توسعه کار تعلق خواهد گرفت و شرکت دانش بنیان MTeam به عنوان حامی جشنواره جایزه کمک هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی تولید نرم افزار موبایل را برای برگزیدگان در نظر  گرفته است.

سرکندی با اشاره ضعف موجود در شبکه‌های فناوری اطلاعاتی و نبود محتوای مناسب گفت: قبل از جشنواره رویداد «ایده بازار دیجیتال سفیران سلامت» برگزار می‌شود تا تولیدکنندگان محتوا با حضور در این رویداد بتوانند به تولید آثار ارزشمند بپردازند.

وی افزود: تلاش شده است ارتباط تولیدکنندگان محتوا با صاحبان فناوری برقرار شود و محصول مدنظر مخاطب تولید شود.

نخستین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال سفیران سلامت با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تیر ۹۶ برگزار خواهد شد و مدت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۵ خرداد به نشانی healthdigitalfestival.ir است.

..................

 

خبر: گوشیهای ارزان قیمت سری C موتورولا معرفی شدند 

موتورولا امروز صبح دو گوشی جدید Moto C و Moto C Plus را معرفی کرد. این دو محصول ظاهرا با قیمت مقرون به صرفه به کاربران عرضه می‌شوند و همانطور که قبلا در خبرهای متفاوت نیز منتشر شده بود، موتو سی ارزان‌ترین محصول شرکت موتورولا خواهد بود. موتو سی و موتو سی پلاس در رنگ‌های گیلاسی متالیک، سفید صدفی، طلایی و مشکی براق، علاوه بر بازار آمریکا در آمریکای لاتین، اروپا  و آسیا-اقیانوسیه عرضه خواهد شد.

گوشی موتو سی با باتری 2350 میلی آمپری، پردازنده 4 هسته ای، حافظه داخلی 8 گیگابایتی، دوربین 5 مگا پیکسلی و گوشی موتو سی پلاس با باتری 4000 میلی آمپری، دوربین 8مگاپیکسلی، حافظه داخلی تا 16 گیگابایت و صفحه نمایش بزرگ‌تر عرضه می‌شوند.

قیمت موتو سی از 89 یورو( حدود 365 هزار تومان) و موتو سی پلاس از 119 یورو( حدود 488 هزار تومان) آغاز می‌شود.

جزئیات مشخصات و قابلیت‌های این دو محصول به شرح زیر است

موتو سی( ظرفیت 3 گیگابایت) 

پردازنده 1.3GHz چهار هسته‌ای 32-bit- Mali 400 GPU- سیستم عامل اندروید 7.0- صفحه نمایش 5.0 اینچ 854*480- 8 گیگابایت حافظه، خروجی کارت حافظه تا 32 گیگابایت و 1 گیگابایت رم- دوربین پشتی 5 مگا پیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی- باتری 2350 میلی آمپری- قابلیت اتصال 802.11n WiFiو بلوتوث 4.2 و 3G - خروجی میکرو یو‌اس‌بی و خروجی هدفون- رنگ‌های سفید و مشکی- ابعاد 145.5*73.6*9.0mm و 154 گرم وزن.

موتو سی (ظرفیت 4 گیگابایت) 

پردازنده  1.1GHz MT6737m، 64bit و 4 هسته‌ای- Mali T720 GPU- سیستم عامل اندروید 7.0-صفحه نمایش 5.0 اینچ 854*480- LATAM: 8GB, microSD slot (up to 32GB)- EMEA

+ APAC: 16GB, microSD (up to 32GB) و 1 گیگابایت رم- دوربین پشتی 5 مگا پیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی- باتری 2350 میلی آمپری- قابلیت اتصال 802.11n WiFiو بلوتوث 4.2 و 4G- خروجی میکرو یو‌اس‌بی و خروجی هدفون- رنگ‌های سفید، مشکی، گیلاسی و طلایی- ابعاد 145.5*73.6*9.0mm و 154 گرم وزن.

موتو سی پلاس 

پردازنده  1.3GHz MT6737، 64bit و 4 هسته‌ای- Mali T720 GPU – سیستم عامل اندروید 7.0- صفحه نمایش 5.0 HD( 1270*720) – 16 گیگابایت – خروجی کارت حافظه میکرو اس‌دی تا 32 گیگابایت،1 و 2 گیگابایت رم- دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی- باتری 4000 میلی آمپری- قابلیت اتصال 802.11n WiFi، بلوتوث 4.2 و 4G- خرو

جی میکرو یو‌اس‌بی و خروجی هدفون- رنگ‌های سفید، مشکی، گیلاسی و طلایی- ابعاد 144.0*72.3*10.0mm و وزن گرم.

..................

 

خبر: یک مگاسنسور خانه‌ را نظارت و وسایل قدیمی را هوشمند می‌کند 

راه‌های مختلفی برای ساخت شبکه IoT و خانه‌های هوشمند وجود دارد که شاید پیاده‌سازی آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. اما محققان موفق به ساخت سنسوری شده‌اند که با اتصال به پریز برق تمام رویدادهای داخل خانه را ردگیری می‌کند. به کمک این سنسور می‌توان به سادگی دستگاه‌های متصل به هم را برای تشکیل شبکه اینترنت اشیا استفاده کرد.

اگر قصد ساخت یک خانه هوشمند را در سر دارید یا باید از دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده کنید که یک به یک با یکدیگر لینک باشند یا سنسورهای مخصوصی که برای این کار

وجود دارد را به وسایل قدیمی خانه خود اضافه کنید تا به این ترتیب یک شبکه منسجم IoT در اختیار داشته باشید. ولی شاید راه ساده‌تری هم وجود داشته باشد.

محققان دانشگاه "کارنگی ملون" مفهوم جدیدی از یک هاب را توسعه داده‌اند که وقتی به پریز برق وصل می‌شود، دیتای محیط پیرامون خود را ردگیری می‌کند. یعنی با این کار به سنسوری تبدیل می‌شود که تمام فضای اطراف را ردگیری می‌کند. برنامه‌نویسان حاذق و باتجربه با در دست داشتن این هاب می‌توانند خانه هوشمندی بسازند که کارهای روزانه داخل خانه را به‌راحتی انجام می‌دهد.

محققان مذکور در هفته‌ای که گذشت؛ سنسور جدید خود به‌نام "سنسورهای مصنوعی" را در همایش تعامل بین انسان و کامپیوتر معرفی کردند. کافی است آن را به یک پورتUSB  دیواری وصل کنید. سپس این سنسور به‌صورت خودکار شروع به گردآوری اطلاعات از محیط اطراف می‌کند و از طریق وای‌فای اطلاعات به‌دست آمده را روی سیستم کلاود آپلود می‌کند.

سیستم یادگیری ماشین که روی دستگاه وجود دارد، نتایج آپلود شده را به رویدادهای قابل تشخیص تبدیل می‌کند. به‌عنوان مثال، یک الگوی صوتی خاص نشان می‌دهد که "ماشین

ظرفشویی در حال کار است". یعنی این دستگاه وسایل خانه را به سنسورهای مصنوعی تبدیل می‌کند. متخصصان می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان محرک‌های دیجیتالی برای سایر رفتارهای IoT استفاده کنند.

تنها ایراد وارد بر این دستگاه از قلم انداختن یک مورد است: دوربین. سازندگان آن نسبت به حریم شخصی کاربران حساسیت زیادی دارند و به همین دلیل است که اطلاعات محیطی خام روی ابر آپلود نمی‌شود و تنها نتایج آنالیز شده ذخیره می‌شود.

این سنسور هنوز مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد و در فاز نمونه اولیه است ولی قطعا جایگزین بسیار مناسبی برای تگ‌های جداگانه‌ای است که با اضافه شدن به وسایل قدیمی خانه آن‌ها را به دستگاه‌های هوشمند تبدیل می‌کنند.

..................

 

خبر: ساخت ماهی رباتیک برای تنظیم PH آب 

محققان دانشگاه پلی تکنیک مادرید با همکاری دانشگاه فلورانس ایتالیا یک روبات زیر آبی ساختند که شباهت زیادی به ماهی‌ها دارد و نحوه حرکت خود را بر اساس کیفیت و ترکیبات

آب تنظیم می‌کند.

 این ماهی روباتیک 30 سانتیمتر طول دارد و به منظور ساخت مهره‌های ستون فقرات انعطاف ‌پذیر آن، از آلیاژهایی با قابلیت به خاطر سپاری شکل ظاهری استفاده شده است.

ستون فقرات ماهی از یک لایه پلی کربنات به ضخامت یک میلیمتر ساخته شده است.

این روبات به منظور کنترل میزان pH آب از حسگری بهره می‌برد که از یک پلیمر رسانای الکتریسیته به نام پلی آنیلین ساخته شده است. این حسگر اطلاعات آب را دریافت کرده و پس از تبدیل آن به سیگنال‌های الکترونیکی، الگوی حرکت روبات را در آب تعیین می‌کند.

محققان در آزمایشات اولیه این حسگر نتایج خوبی را در رابطه با کنترل نحوه حرکت دم ماهی بر اساس میزان PH آب به دست آوردند.

محققان امیدوارند با استفاده از این ابزار جدید که نسبت به تغییرات محیطی و به ویژه میزان pH آب حساس است، کیفیت آب استخرهای پرورش ماهی را کنترل کرده و ارتقا دهند.

حوضچه‌های پرورش ماهی بیش از نصف کل غذاهای دریایی جهان را تامین می‌کنند و کنترل pH آب در این حوضچه‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود.

..................

 

خبر: تشخیص بکارگیری تلفن همراه قبل از تصادف 

 یک شرکت فناوری ابزاری طراحی کرده که تعیین می‌کند آیا فرد لحظاتی قبل از تصادف از تلفن همراه استفاده کرده یا خیر.

این امر به کارشناسان در بررسی صحنه تصادف کمک خواهد کرد.

این سامانه جدید که textalyzer نام گرفته برای  کاربرد در ایالات متحده با موانعی روبرو خواهد بود چون این نگرانی وجود دارد که فناوری مزبور منجر به دسترسی نیروهای پلیس به اطلاعات شخصی ذخیره‌ شده افراد بر روی تلفن همراه آنها شود.

تا اتمام فرآیند تولید این فناوری 9 ماه زمان فاصله است و شرکت سازنده Cellebrite مدعی است ابزار ابداعی برای  کاربرد در صحنه تصادفات و نه دسترسی به اطلاعات شخصی طراحی شده است.

به گفته سازندگان دسترسی به اطلاعات بیشتر از طریق این سیستم جهت استفاده کارشناسان پلیس به مجوز قانونی نیاز خواهد داشت.

آن‌ها اعلام کرده‌اند ابداع‌شان فقط قادر خواهد بود تعیین کند آیا فرد از لحاظ فیزیکی روی تلفن همراه خود کلیک کرده یا خیر.

سازندگان امیدوارند این فناوری به عنوان مانعی برای جلوگیری از تصادفات و همچنین ابزاری کارآمد جهت ارتقای بررسی صحنه‌های تصادف شود.

..................

 

خبر: خودروی الکتریکی که ظرف 5 دقیقه شارژ می‌شود 

 یک شرکت فناورانه از نوعی باتری رونمایی کرده که دارای قدرت شارژ فوق سریع است و یک خودروی الکتریکی را ظرف پنج دقیقه آماده حرکت می‌کند.

این خودروی شارژ شده قادر خواهد بود تا 300 مایل حرکت کند.

محصول جدید در نمایشگاه CUBE Tech Fair در  برلین به نمایش گذاشته شد و در مقایسه با باتری‌های لیتیوم-یون، یک انقلاب به شمار می‌آید.

سامانه FlashBattery عاری از گرافیت است و ترکیبات آلی را با نانومواد به گونه‌ای ترکیب کرده که زمان شارژ باتری‌  را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

خودرویی که از این فناوری استفاده می‌کند، در واقع مجهز به چهل محفظه خواهد بود که هر یک از این محفظه‌ها یک ماژول FlashBattery را در خود جای می‌دهند.

مواد موجود در باتری جدید غیرقابل اشتعال بوده، دارای دمای احتراق بالایی هستند و مقاومت باتری را کاهش می‌دهند؛ این امر به نوبه خود ایمنی این فناوری را ارتقا می‌دهد.

بنابر ادعای سازندگان، فناوری ارائه شده محدودیت‌های سلول‌های باتری لیتیوم-یون گرافیت‌محور را ندارد.

گفته می‌شود ماژول شارژکننده ابداعی در مراحل پیشرفته تولید است و ظرف سه سال آینده وارد بازار خواهد شد.

..................

 

خبر: پردازنده قدرتمند اینتل در راه است 

مهم‌ترین نقطه ضعف پردازنده خارق‌العاده اینتل، قیمت بالای آن است که به بیش از هزار دلار می‌رسد.

 اینتل قصد دارد به زودی یک پردازنده قدرتمند و بسیار گران قیمت موسوم به Core i9 را روانه بازار کند.

پردازنده یاد شده که برای استفاده در رایانه‌های رومیزی طراحی شده Core i9 CPU نام دارد و دارای ۱۲ هسته است.

انتظار می‌رود پردازنده مذکور در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان در معرض دید علاقمندان قرار بگیرد. مصرف برق این تراشه ۱۲ هسته‌ای ۱۴۰ وات است و به نظر می‌رسد اینتل

قدرتمندترین پردازنده مرکزی مورد استفاده در رایانه‌های شخصی را تا به حال طراحی کرده باشد.

مهم‌ترین نقطه ضعف این پردازنده قیمت بالای آن است که به بیش از هزار دلار می‌رسد و بنابراین استفاده از چنین پردازنده‌ای انتخاب اول بسیاری از مردم نخواهد بود.

دیگر مدل های Core i9 به صورت ۶، ۸ یا ۱۰ هسته‌ای عرضه می‌شوند. عرضه این مدل‌ها در ماه ژوئن و عرضه مدل ۱۲ هسته‌ای از ماه آگوست شروع شده و احتمال نصب آنها بر روی

نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو وجود دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

49398