۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 8 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: رمزهای عبور شیمیایی می شوند 

دانشمندان آلمانی در تلاش برای ابداع نسل جدیدی از کلمات عبور هستند که در قالب روش های محافظت فیزیکی طبقه بندی نمی شوند و با استفاده از مواد شیمیایی راه دسترسی به اطلاعات را هموار می کنند.

در این روش می توان برای باز کردن حصار یا قفل یک کیف، از آغشتن سطح آن به برخی نمونه های مولکولی از طریق یک دستمال استفاده کرد.

برای باز کردن قفل ها با این روش، افراد باید بدانند به چه شیوه ای می توانند کلید مولکولی رمزگشا را که ممکن است در یک محلول یا در یک دستمال کاغذی مخفی شده باشد، به دست آورند.

همچنین می توان این کلیدها را به گونه ای طراحی کرد که خود حاوی اطلاعاتی خاص یا کلیدی دیجیتالی باشند که در قالب کلمه عبور برای رایانه ها و گوشی ها به کار روند.

.................

 

خبر: طراحی پلیمر نازک و منعطف برای درک عمقی تر مغز 

محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک ماده پلیمر نازک و منعطف را برای استفاده در آرایه های میکروالکترود و ثبت فعالیت های عمقی تر مغز به صورت تخصصی تر طراحی کرده اند.

نکته جالب این طراحی وجود هشت شاخک ریزتر روی میکروالکترودها است که بدین معنی است که هر 8 میکروالکترود می توانند فعالیت های مربوط به 64 منطقه مختلف مغز را ثبت کنند.

این پلیمر که Parylene C نام دارد، زیست سازگار بوده و به سلول ها و بافت های پیرامونی آسیب نمی رساند.

این میکروالکترودها برخلاف نمونه های قبلی منجر به التهاب، مرگ نورونی و ایجاد اسکار گلیالی نمی شوند.

از این آرایه های میکروالکترود برای ثبت پاسخ های الکتروفیزیولوژیک نورون های منفرد هیپوکامپ استفاده شده و توانسته است اطلاعات مناسبی را در مورد نحوه برهمکنش بین نورون ها در این منطقه ارائه دهد.

.................

 

خبر: ساخت دندان مصنوعی که از عفونت دهان جلوگیری می کند 

محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بوفالون با کمک پرینتر سه بعدی دندان مصنوعی ساخته اند که از ایجاد تورم و عفونت در دهان بیمار جلوگیری می کند.

آنها با استفاده از پرینت سه بعدی نوعی دندان مصنوعی مخصوص ساخته اند که حاوی کپسول های میکروسکوپی است و می تواند داروی ضدقارچ را به طور کنترل شده با خود حمل کنند.

این داروها دارای لایه ای متخلخل هستند که از آن طریق در بدن مصرف کننده پخش می شوند.

در این روش برخلاف درمان های فعلی عفونت زدایی، می توان هنگامیکه دندان مصنوعی در دهان قرار دارد، آن را به کار برد.

این روش برای ساخت دندان مصنوعی هوشمند برای سالمندان و افراد معلولی که نمی توانند به راحتی  آن را تمیز کنند، بسیار مناسب است.

..................

 

خبر: سریع ترین شارژر خودروی برقی در جهان ساخته شد

شرکت سوئیسی ABB، ابرشارژری ساخته که ۳۵۰ کیلووات برق برای خودروی الکتریکی فراهم می کند و سریع ترین شارژر الکتریکی دنیا است.

این شارژر که "Terra High Power DC" نام گرفته به خودرو قدرت می دهد پس از ۸ دقیقه شارژ ۱۲۰ مایل طی کند؛ این شارژر ۳۵۰ کیلووات برق برای خودرو تامین می کند.

این دستگاه سه برابر سریع تر از سوپرشارژر تسلا، می تواند برق مورد نیاز خود را تامین کند.

به گفته شرکت تولید کننده، این شارژر در بزرگراه ها و پمپ بنزین های بین راهی بسیار کارآمد خواهد بود.

..................

 

خبر: تجربه ترس و هیجان با ژاکت واقعیت مجازی

محققان دانشگاه ام آی تی موفق به تولید یک ژاکت واقعیت مجازی شده اند که با پوشیدن آن می توان حرکات حیوانات مختلف را بر روی سطح بدن شبیه سازی یا حس آغوش گرفتن را تجربه کرد.

این ژاکت مجهز به کیسه های هوای متعدد و حسگرهایی است که می توانند این حس را در کاربر ایجاد کنند که ماری در زیر این لباس در حال حرکت است؛ همچنین فرد احساساتی همچون در آغوش گرفته شدن، ضربه خوردن، درگیری و غیره را به صورت مجازی تجربه می کند.

پر و خالی شدن سریع و مکرر این کیسه های هوا احساسات مختلف و متناقضی را در افراد به وجود می آورد.

با پوشیدن این ژاکت حتی می توان احساس برخورد قطرات باران با لباس ها را به صورت مجازی بازسازی کرد یا تصور باز شدن ناگهانی کیسه هوای خودرو به علت تصادف را در فرد به وجود آورد.

نظرات : 0

ثبت نظر

29753