۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی جمعه 4 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: استفاده آسان از پروتز دست با فناوری جدید 

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با همکاری محققان دانشگاه چپل هیل، فناوری جدیدی را برای رمزگشایی سیگنال های عصبی عضلات توسعه دادند که امکان کنترل دست و مچ مصنوعی را فراهم می کند.

محققان با استفاده از حسگرها توانستند سیگنال های عصبی مورد استفاده مغز برای حرکت عضلات را دریافت کرده و با تجزیه و تحلیل این اطلاعات یک مدل عمومی از دست و مچ بسازند که با استفاده از همین سیگنال ها و بدون نیاز به آموزش قبلی کنترل می شود.

بدین ترتیب مغز هر شخصی قادر است با ارسال سیگنال های کنترل کننده، این مدل عمومی را به حرکت درآورد.

..................

 

خبر: حمل و نقل شهری با قایق‌های هوشمند خودران 

پژوهشگران دانشگاه ام‌آی‌تی و موسسه آمستردام، برای رفع مشکل ترافیک، قایق‌های هوشمند خودران ابداع کرده‌اند.

برنامه پروژه "روبوت" استفاده از قایق‌های خودران در کانال‌های آبی برای رساندن مسافران و خدمه به مقصد، ملحق کردن قایق‌ها به یکدیگر برای تشکیل ساختارهای شناور موقت و بررسی محیط است.

هدف از انجام پروژه روبوت، استفاده از قایق‌های خودکار به جای تاکسی، وانت‌ و کامیون‌های حمل زباله است تا ازدحام خیابان‌های شلوغ، کاهش یابد.

آنها به این قایق‌ها، توانایی محلق شدن به یکدیگر را داده‌اند تا ساختارهای شناور موقتی مانند پل‌ها یا حتی پلتفرم‌هایی برای کنسرت‌ها و فروشگاه‌ها بسازند.

این گروه پژوهشی، طراحی قایق ها را بهبود بخشیده و ساخت قایق‌ها با استفاده از چاپ سه‌بعدی بدنه کشتی، ساده‌تر شده است.

این چاپگر، 16 قطعه را در مدت زمان یک ساعت تولید کرد که پس از تولید، به یکدیگر ملحق و با چندین لایه پشم‌شیشه مهر و موم شدند تا بدنه‌ قایق را شکل دهند.

هرکدام از قایق‌ها، حامل یک منبع انرژی، آنتن وای‌فای، سیستم GPS، یک واحد اندازه‌گیری درونی (IMU)، یک رایانهٔ کوچک و یک ریزکنترل‌گر هستند.

پژوهشگران برای چابکی قایق‌ها، پره‌هایی در مرکز هر چهار گوشه آنها گذاشتند؛ این کار، امکان حرکت آسان به جلو و عقب را فراهم می‌کند.

..................

 

خبر: زمین تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای جهانی روسیه

سازمان فضایی روسیه در نظر دارد تا ۸ سال آینده بیش از ۳۰۰ ماهواره ویژه در فاصله ۸۷۰ کیلومتری سطح زمین قرار داده و تمامی کره زمین را تحت پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار دهد.

این پروژه ارتباطاتی تلفن همراه و اینترنت "اِفیر"نام‌گذاری شده است و این امکان را فراهم می‌کند که در دورترین نقطه زمین تنها با استفاده از یک تلفن همراه معمولی، کاربران به راحتی به اینترنت پرسرعت و خط تلفن دسترسی داشته باشند و نیازمند هیچگونه نرم افزار و سخت افزار خاص نیست.

برای اجرای این پروژه بزرگ، سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد روبل (۵میلیارد دلار) در نظر گرفته شده که قرار است تمامی بودجه آن توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی تامین شود و دولت روسیه در تامین مالی آن نقشی نخواهد داشت.

..................

 

خبر: نسخه جدید اپلیکیشن کی‌بورد گوگل با قابلیت Gif

گوگل به تازگی یک نسخه جدید و به‌روزرسانی شده از اپلیکیشن کی‌بورد را برای گوشی‌های اندرویدی عرضه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر متحرک (Gif) برای خود بسازند.

کی‌بورد اختصاصی گوگل یا جی‌بورد به شما اجازه می‌دهد تا با ضبط فیلم از دوربین اصلی یا سلفی گوشی هوشمند خود، یک ویدیوی کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای یا یک ویدیوی فست فوروارد ساخته و درنهایت آن را به شکل GIF درآورده و آن را برای دوستان و آشنایان مورد نظر خود نیز بفرستید و از آن لذت ببرید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تازه‌ترین نسخه از جی‌بورد، امکان ذخیره‌سازی بیش از ۵۰۰  استیکر مختلف مورد علاقه کاربران است که می‌توانند همانند یک پیام‌رسان از کی‌بورد گوگل استفاده کنند.

..................

 

خبر: استفاده از لنز واقعیت افزوده در کلاه ایمنی موتورسواری

دو شرکت فناوری به کمک هم اقدام به ساخت کلاه‌های ایمنی موتورسیکلت کرده‌اند که با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده بر روی سیستم "هاد"، اطلاعات موتورسواران را در برابر چشمانشان در اختیارشان می‌گذارد.

این قطعه جدید موسوم به "MonoHUD" از دو لایه لنز با پوشش جوهرافشان استفاده می‌کند که موجب می‌شود کاربر هنگام استفاده از آن با هیچ اختلالی در دید خود مواجه نشود.

این نمایشگر در عین حال قادر به ارائه روشنایی 8000 نیت در روز با رنگ کامل، صفحه نمایش 640 * 360 پیکسل، یک باتری با عمر هشت ساعته و یک میدان دید واقعیت افزوده(AR) شامل پوشش 25 درجه از میدان دید یک چشم است.

این لنز یک چشمی واقعیت افزوده برای نمایش مسیر، سرعت و اعلان‌های دریافتی طراحی شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

39669