۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی جمعه 11 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: طراحی نرم‌افزار تشخیص هوشیاری و مدیریت استرس 

محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی نرم‌افزاری شدند که با اندازه‌گیری سیگنال‌های مغزی مواردی همچون سطح هوشیاری و استرس را مدیریت میکند.

این دستگاه گیرنده سیگنال مغزی است و با الکترودی که دارد سیگنال مغزی را اندازه‌گیری می‌کند و با بلوتوث اطلاعات را به نرم‌افزار ارسال می‌کند.

ورزشکاران می‌توانند در باشگاه یا حتی خانه امواج خود را ثبت کنند و تحلیل‌های سیگنال مغزی خود را در نرم افزار ببینند.

..................

 

خبر: تولید بافت مصنوعی که در هر قسمت بدن رشد می کند 

محققان دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی برای تولید بافت های مصنوعی ابداع کرده اند که سلول ها را وادار می کند به طور اتوماتیک ساختار و رنگ های مختلفی به خود بگیرند و در هر بخش بدن رشد کنند.

این ترکیب جدید، دستورات دی ان ای برای تبدیل سلول ها به بافت های مختلف را تقلید می کند.

دانشمندان به زودی می توانند چاپ اعضای بدن با پرینتر های سه بعدی را متوقف کرده و آنها را به شیوه طبیعی پرورش دهند.

آنها با کمک این روش نه تنها می توانند سلول ها را طوری برنامه ریزی کنند که به طور لحظه ای شکل و رنگ خاصی بگیرند، بلکه آنها می توانند فرایند رشد را به شیوه ای کند نیز انجام دهند.

..................

 

خبر: قابلیت نظرسنجی اینستاگرام به فیس بوک افزوده می شود 

فیس بوک قصد دارد نظرسنجی را در استوری های مسنجر خود استفاده کند. این  درحالی است که استوری های اینستاگرام بسیار محبوب شده است.

به هرحال این ابزار در مسنجر به کاربران اجازه می دهد، آپدیتی از status خود را پست کنند و دوستانشان می توانند آن را تماشا کنند.

پیش از این نظرسنجی در استوری های اینستاگرام فراهم شده بود. کاربر برای استفاده از این ویژگی نخست تصویر یا ویدئویی در فیس بوک مسنجر فیلمبرداری می کند. در اینجا او استیکر «نظرسنجی» را اضافه و سوال خود را نیز تایپ می کند. پس از آن دو پاسخ از پیش تعیین شده را انتخاب می کند که دوستان باید یکی از آنها را گزینش کنند.

پس از انتشار نظرسنجی، دوستان می توانند با کلیک روی گزینه پاسخ ، به طور مستقیم در نظرسنجی شرکت کنند. همچنین کاربران می توانند با کشیدن انگشت به سمت بالا فهرستی از افرادی را مشاهده کنند که نظرسنجی را مشاهده و پاسخ داده اند.

..................

 

خبر: چاپ قرنیه انسان با پرینتر سه بعدی

محققان برای نخستین بار با استفاده از پرینتر سه بعدی و سلول های بنیادین، قرنیه چشم انسان را چاپ کردند.

به گفته محققان دانشگاه نیوکاسل، این روش را می توان در آینده برای تضمین وجود ذخایر نامحدود از قرنیه های انسانی به کار برد.

محققان در این پژوهش از سلول های بنیادینی استفاده کردند که از قرنیه یک اهدا کننده سالم استخراج شده بود. در مرحله بعد آن را با آلژینات (ماده ای که از آن دندان مصنوعی ساخته می شود) و کلاژن(اصلی ترین پروتئین ساختاری موجود در پوست) ترکیب می کنند تا ماده ژل مانند تولید شود.

در مرحله بعد محققان شکل قرنیه انسان را با یک پرینتر زیستی سه بعدی ارزان قیمت، چاپ کردند. این فرایند کمتر از ۱۰ دقیقه طول کشید و طی آن سلول های بنیادین رشد کردند.

با کمک این فناوری می توان قرنیه هایی با اشکال و سایزهای مختلف براساس نیاز بیمار چاپ کرد.

..................

 

خبر: مرکز درمان اعتیاد به پول مجازی راه اندازی شد

یک مرکز توانبخشی در اسکاتلند کلاسی برای درمان اعتیاد به بیت کوین یا پول های مجازی ارائه کرده است.

بیمارستان کستل کریگ در نزدیکی مرز اسکاتلند در کنار معتادان به الکل، مواد مخدر و غیره، افرادی را درمان می کند که به پول مجازی اعتیاد دارند.

به گفته کارشناسان معتادان به تجارت بیت کوین رفتارهایی مشابه قماربازهای آنلاین دارند. درهمین راستا معتادان به پول مجازی با شیوه هایی درمان می شوند که در برنامه های اعتیاد به قمار آنلاین وجود دارد.

به گفته این بیمارستان هنوز آمار دقیقی از افراد مبتلا به پول مجازی وجود ندارد. اما در سراسر جهان ۱۳ میلوین نفر مشغول مبادله آن هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

33170