۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 25 شهریور

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: هدفون مجازی ساخته شد! 

شرکت فناوری نووتو(Noveto) یک سیستم جالب توسعه داده است که امواج موسیقی را به طور متمرکز و مستقیم به سرنشینان خودرو می‌رساند و مانند یک هدفون عمل می‌کند.

سیستم صدای پویای متمرکز که توسط شرکت "نووتو" برای خودروساز اسپانیایی سئات مورد آزمایش قرار گرفته است، در حال حاضر قصد دارد به صورت بی‌سیم، صدا را مستقیما به گوش راننده یا مسافر برساند، به گونه‌ای که دیگر افراد حاضر آن را نشنوند!

حسگرها در این سیستم، حرکت سر فرد را دنبال می‌کنند و صدا از طریق موتورهای پردازش سیگنال دیجیتال و مبدل‌ها به شکل بی‌سیم و به طور مستقیم به گوش کاربر فرستاده می‌شود.

این سیستم این امکان را فراهم می‌کند که به عنوان مثال هر کودکی که در صندلی‌های عقب خودرو نشسته است، موسیقی یا صوت مورد علاقه خود را گوش دهد، در حالیکه راننده می‌تواند مسیریابی صوتی را دنبال کند یا لیست موسیقی‌های شخصی خود را بشنود و در عین حال، سرنشین کنار راننده به یک کتاب صوتی گوش بسپارد.

هیچ‌ یک از این امواج با هم تداخل نخواهند داشت و هر شخص فقط صدای دلخواه خود را خواهد شنید.

استفاده از این فناوری جدید ما را قادر می‌سازد تا دنیای جدیدی از امکانات شخصی را به خودروهای شخصی و به ویژه وسایل نقلیه عمومی باز کنیم.

.................

 

خبر: ماهواره ای برای رصد یخ های زمین به فضا رفت 

موشک DeltaII ناسا، ماهواره ICE-2 را از مقر نیروی هوایی وندربرگ به فضا برد تا تغییرات سطح یخ های زمین را رصد کند.

این ماموریت که با بودجه یک میلیارد دلار انجام شده با استفاده از لیزر میزان تغییر سطوح یخ در زمین را بررسی می کند.

ماهواره یادشده با کمک یک لیزر قدرتمند که بر روی صفحه آن قرار دارد، تغییرات سطح یخ زمین، کاهش سطح یخچال‌های طبیعی، کاهش سطح یخ دریاها و روند ذوب شدن صفحات یخی را به صورت فصلی و سالانه اندازه‌گیری خواهد کرد.

این ماهواره مجهز به سیستم ارتفاع سنجی توپوگرافی پیشرفته(ATLAS) است که پالس‌های نور لیزر را به زمین فرستاده و سپس مدت زمان بازگشت فوتون‌های نور لیزری به ماهواره را ثبت می‌کند.

..................

 

خبر: هوش مصنوعی گوگل امکان جستجوی ترانه را فراهم کرد 

شرکت گوگل می‌خواهد هوش مصنوعی تشخیص موسیقی خود را که اکنون توسعه یافته و عملکرد بهتری دارد، به قسمت جستجوی صدا اضافه کند تا کاربران به راحتی موسیقی‌های مورد نظر خود را بیابند.

خدمت Now Playing گوگل در اواخر ۲۰۱۷ میلادی ارائه شد؛ این خدمت که برای جستجوی قطعه موسیقی ارائه شده بود، با وجود هوشمندی محدودیت هایی داشت.

اکنون همین فناوری از طریق Sound Search در خدمت ابر ارائه شده و بسیار کارآمدتر است و می تواند قطعه مورد نظر را با توجه به یک صدای مبهم ردیابی کند.

این سیستم با استفاده از یک شبکه عصبی ردپای مخصوص برای شناسایی هر قطعه موسیقی ایجاد می کند.

در مرحله بعد این ویژگی با کمک الگوریتم های مختلف به کار گرفته می شود تا آهنگ های احتمالی را بررسی و نتیجه بهتری ارائه کند؛ به این ترتیب قیاس و کیفیت این جستجو اکنون بهتر شده است.

از آنجا که جستجوی قطعه موسیقی در سرورها انجام می شود ، گوگل با محدودیت های کمتری در خصوص قدرت پردازش یا ذخیره جستجوی Sound Search روبرو است.

این سیستم با استفاده از یک شبکه عصبی چهار برابر بزرگ‌تر، تقریبا میان ۱۰۰۰ آهنگ مشابه جستجو می‌کند.

سیستم ردیابی قطعه موسیقی اکنون می تواند طیف گسترده‌ای از آهنگ‌ها را جستجو کند و قطعه موسیقی مورد نظر را سریع تر بیابد.

..................

 

خبر: تسلا برای کمک به طوفان زدگان فلورانس وارد عمل شد 

تندباد مهیب فلورانس که این روزها بر فراز اقیانوس اطلس حرکت می کند، زندگی افراد زیادی را در ایالت های ساحلی آمریکا با تهدید مواجه کرده است.

کمپانی تسلا این بار هم به کمک مالکین خودروهای تسلا در مناطقی که در مسیر تندباد فلورانس قرار دارند، شتافته است.

بر این اساس تسلا با یک آپدیت نرم افزاری، محدودیت ظرفیت باتری مدل های موجود در این ایالات را برداشته و اجازه استفاده رایگان از ایستگاه های شارژ را به تمامی آنها صادر کرده است.

اقدام تسلا در رفع محدودیت ظرفیت باتری به این خاطر میسر شده که مشتریان می توانند سدان مدل S و کراس اوور مدل X را با باطری های 75 کیلووات ساعتی که ظرفیتشان به صورت نرم افزاری در 60 کیلووات ساعت محدود شده، خریداری کنند.

چنین آپشنی به مشتریان اجازه می دهد در ابتدا با پرداخت رقمی کمتر مالک مدلی با پتانسیل های قوی تر شده و سپس با پرداخت مبالغی معین محدودیت های موجود را با آپدیت های نرم افزاری از راه دور رفع کنند.

..................

 

خبر: راهکار سامسونگ برای تعامل ساده تر نابینایان با ساعت هوشمند! 

پتنت جدید سامسونگ می تواند ورود اطلاعات در ساعت های هوشمند را برای افراد نابینا تسهیل کند.

بر اساس این پتنت نابینایان می توانند از حلقه چرخان دور نمایشگر در ساعت های هوشمند برای وارد کردن کاراکترها استفاده کنند.

به طور دقیق تر می توان با چرخاندن حاشیه دایره ای اطراف نمایشگر بین 6 حالت مختلف انتخاب کرد و اطلاعات مورد نظر را وارد نمود.

این در حالی است که بیشتر شرکت ها از راهکارهای جایگزین از جمله دستورات صوتی برای تعامل با گجت ها استفاده می کنند اما سامسونگ به دنبال راهکارهای خلاقانه تری است.

حلقه چرخان دور نمایشگر در ساعت Gear S3 این شرکت هم وجود دارد و قابلیت هایی که این بخش به ساعت بخشیده مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

91666