۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

رشد 21 برابری درآمد خالص دیتا همراه اول در سال 1397

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، همراه اول سال گذشته روی باند فرکانسی ۱۸۰۰ به میزان ۵ و ۷.۵ مگاهرتز، ظرفیت به ترتیب به استان ها و تهران اختصاص داد و همچنین روی باند ۲۶۰۰ نیز افزایش ظرفیتی ۵ مگاهرتزی را داشت که در نتیجه سرعت دیتای این اپراتور با رشد و بهبود قابل توجهی رو به رو شد.

در همین راستا برنامه ریزی این اپراتور همگام با توسعه همه جانبه، موجب شد تا به روند مناسب رشد خود همانند سال های گذشته ادامه دهد تا جایی که با رشد بیست و یک برابری در پایان سال نود و هفت رو به رو شود.

 

رشد بیشتر هزینه کمتر

سرمایه گذاری همراه اول با برنامه ریزی هوشمندانه و کنترل هزینه ها موجب شد تا سال 97 با حدود 9 هزار میلیارد ریال کاهش هزینه نسبت به سال 96، رشد 35 درصدی نسبت به سال 96 را برای این اپراتور در بخش درآمدی خالص دیتا به ارمغان بیاورد.

بنابراین در حالیکه هزینه های سرمایه ای سال 97 این اپراتور ۲۹۵۵۰ میلیارد ریال بود، درآمد عملیاتی همراه اول با ۲۱ درصد رشد به ۱۴۰۴۰۲ میلیارد ریال و سود خالص این اپراتور با ۹ درصد افزایش به ۳۴۲۲۴ میلیارد ریال در سال 97 رسید.

 

سرمایه گذاری مناسب در سال های گذشته

این در حالی است که بر اساس آمار از سال 1392، این اپراتور در فضای رقابتی اپراتورهای موبایلی در کشور و همگام با توسعه فناوری های جهانی، سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای برای توسعه شبکه خود انجام داده است.

این سرمایه گذاری با توسعه فضای رقابتی در سال های بعد از آن موجب حفظ میانگین رشد درآمدی و افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی مشترکان این اپراتور شد.

بر اساس آمار مالی اپراتور اول، هزینه های سرمایه ای این شرکت در سال 92 بیش از 29 هزار میلیارد ریال بود که در آن زمان بیش از 2 هزار میلیارد ریال رشد درآمد خالص دیتا را داشت.

 

رشد 21 برابری درآمد خالص دیتا

این شرکت طی سال های پس از آن تا سال 97، هزینه های سرمایه ای خود را در سال 93 به بیش از 16 هزار میلیارد ریال رساند و تا بیش از 38 هزار میلیارد ریال در سال 96 افزایش داد تا به ترتیب 102 درصد، 109 درصد، 115 درصد و 67 درصد افزایش رشد درآمدی خالص دیتا را به ثبت برساند.

با این روند و متناسب با رشد فناوری ها، توسعه بازار، افزایش میزان مشترکین، توسعه همه جانبه و رقابت های اپراتوری، این اپراتور در سال 97 با رشد 21 برابری درآمد خالص دیتا رو به رو شد.

 

ثبت رکورد ۵۴۱۹ ترابایت مصرف روزانه دیتا

همراه اول در سال ۱۳۹۷ توانست در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران، رتبه ۳ بیشترین سودآوری، رتبه ۱۴ بیشترین درآمد و رتبه ۸ بالاترین ارزش افزوده را از آن خود کند.

در همین حال این اپراتور در سال گذشته با جذب بیش از ۸.۳ میلیون مشترک جدید، به سهم بازار ۶۰.۱ درصد دست یافت و توانست ضمن توسعه کمی و کیفی شبکه ارتباطی و افزایش سهم ترافیک در نسل۴ (LTE) به ۶۰ درصد و ثبت رکورد ۵۴۱۹ ترابایت مصرف روزانه دیتا بدون در نظر گرفتن ترافیک TD-LTE مبین نت، برتری خود را در بازار رقابتی همچنان حفظ کند.

بر اساس آمار، حدود ۱۲.۱ میلیون مشترک G۴ و ۱۶.۱ میلیون مشترک G۳ در شبکه اپراتور اول وجود دارد.

همراه اول با داشتن جایگاه بزرگترین شبکه پهن باند کشور با ۳۲ میلیون مشترک دیتا در بازه زمانی سه ماهه، در حال حاضر با ۱۹۷۰۰ سایتG۴ ، تعداد ۲۰۸۰۰ سایت G۳ و ۳۱۱۰۰ سایت G۲، پوشش شهرهای کشور را به ۱۰۰ درصد رسانده و ضریب نفوذ LTE در شبکه این اپراتور ۴۱ درصد و سهم ترافیک LTE نیز ۶۰ درصد است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

89116