۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

نخستین رویداد #گراف_‌دی برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این رویداد، نقش روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران، چالش های روابط عمومی و رسانه و همچنین مدیریت بحران در روابط عمومی توسط علی کریمی مدیرکل پیشین روابط عمومی بانک مرکزی، داود زارعیان استاد ارتباطات و روابط عمومی، نسیم پوراکبری رئیس اداره مدیریت ارتباطات مخابرات، وحید قربانی مدیر ارتباطات شرکت مبین وان، امیرعباس تقی پور مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ایمان بیک سردبیر روزنامه فناوران اطلاعات، شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد، مسعود فیاضی مدیر روابط عمومی سامسونگ و سعید کریمی هم‌بنیان‌گذار گراف‌دی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 


در پنل بررسی چالش های روابط عمومی و رسانه که توسط نسیم پوراکبری رئیس اداره مدیریت ارتباطات مخابرات مدیریت شد، ضمن ارائه مقدماتی بر تعریف روابط عمومی و رسانه و نقش کلیدی کارکرد تعاملی آن ها برای افزایش سطح آگاهی جامعه و عملکرد بهینه سازمان ها، موضوع پنل با سوالاتی از سوی وی همراه بود که توسط اعضای پنل پاسخ داده شد.

 

 

 


 داود زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی برای موفقیت نیازمند ارتباط تعاملی با رسانه‌ها است و در این زمینه باید حرفه ای عمل کند، گفت: در مدل معرفی شده، روابط عمومی باید حداقل ۷ ویژگی آگاه بودن، در دسترس بودن، مفید بودن، قابل اعتماد، صادق، پویا و انتقادپذیر بودن را دارا باشد.

 وی افزود: یک روابط عمومی در قبال سازمان، مدیرعامل سازمان، دریافت کنندگان خدمات از آن سازمان و در سطحی کلان‌تر در قبال کل جامعه و حرفه خود مسئول است.

 

 

 


 امیر عباس تقی پور مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، یکی از وظایف سازمان‌ها را احترام‌گذاردن به رسانه‌ها و پاسخگویی شفاف در برابر آنان دانست و عنوان کرد: در این صورت است که زمان مدیریت بحران می توان از درک و حمایت رسانه‌ها بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت های هر دو نهاد، ارتقای رضایت و آگاهی جامعه است و در این مسیر علی رغم نقش های متفاوت این دو، نقاط اشتراک بسیاری برای تعامل و رسیدن به هدف مورد نظر وجود دارد.

 

 

 

 
در ادامه شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد، چالش عمده رسانه و روابط عمومی را موضوع عدم اعتماد جامعه به رسانه دانست و از جایگزین شدن شبکه‌های اجتماعی به جای رسانه‌های رسمی سخن گفت و تاکید کرد: اگر نقش اصلی هر دو به خوبی ایفا شود و در عین حال ارتباط شایسته و تعامل مناسب علمی و صحیحی بین روابط عمومی ها با رسانه ها ادامه یابد، شاهد این خواهیم بود که رسانه های رسمی همچنان به عمر خود ادامه داده و نقش کلیدی اطلاع رسانی معتبر را همچون کشورهای پیشرفته جهان در ایران به خوبی ایفا خواهند کرد.

 

 

 

 
ایمان بیک سردبیر روزنامه فناوران اطلاعات نیز در این پنل به درک مشترک رسانه و روابط عمومی تاکید کرد؛ وی آشنایی حوزه رسانه با هر سازمان را منوط به شناخت فضا و فرهنگ آن سازمان دانست و آن را از وظایف مهم روابط عمومی‌ها برشمرد.

 وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها برای تهیه و ارسال محتوای خبری به رسانه ها در مرحله اول به شیوه صحیح و استاندارد متن خبر را بنویسند، سپس ویراستاری کنند و از همه مهم تر برای ارسال به انواع رسانه ها متناسب با ماهیت و کارکرد هر رسانه، با شناسایی صحیح آن ها، به ارسال اخبار اختصاصی و نه کلی و دسته جمعی اقدام کنند تا نتیجه بهتر و دقیق تری نیز به دست آورند.
همچنین وحید قربانی مدیر روابط عمومی شرکت مبین‌وان، آموزش به خبرنگاران را بسیار مهم قلمداد و به نقش روشنگرانه خبرنگاران و اطلاع‌رسانی درست به مردم، با مثال بحث سرویس‌های ارزش افزوده اشاره کرد.

 

 

 

 
محمدعلی کریمی مدیرکل پیشین روابط عمومی بانک مرکزی، در بخش بررسی نقش روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران، گفت: سخت‌ترین لحظات برای روابط‌عمومی هر سازمان، دوراهی‌ انتخاب میان منافع سازمان و منافع مشتریان است؛ ایجاد تعادل و همگرایی در حفظ منافع و حقوق هر دو بخش از هنرمندانه‌ترین فعالیت‌های روابط عمومی به شمار می‌آید.

 

 

 

 
در بخش دیگر این رویداد یعنی گفت و گوی تخصصی با موضوع مدیریت بحران در روابط عمومی که توسط سعید کریمی هم‌بنیان‌گذار #گراف_دی مدیریت شد، ضمن ارائه نکاتی مهم و جمع بندی بخش های قبلی در اهمیت برگزاری این رویداد، سوالاتی از سوی وی مطرح، که توسط مسعود فیاضی مدیر روابط‌عمومی سامسونگ در ایران پاسخ داده شد و در سخنان خود با نقل یک تجربه، به چگونگی روش‌های مدیریت بحران و نقش راهبردی روابط عمومی در هر سازمان پرداخت.

 

 

 

 
وی نقش روابط عمومی هر سازمان را شبیه به وکیل یا مشاورحقوقی آن سازمان دانست که باید صادقانه در خدمت سازمان باشد؛ وی از سرعت عمل به عنوان مهم‌ترین دستورالعمل در زمان بحران نام برد و رسانه را بازوی روابط عمومی برشمرد.
فیاضی تصریح کرد: اگر روابط عمومی کار خود را درست انجام داده باشد، سازمان در زمان بحران به نقش حمایتگرانه رسانه نیاز ندارد و فقط نقش روشنگرانه رسانه راه گشای مشکلات یک سازمان خواهد بود.
وی افزود: روابط عمومی کاری یک شبه نبوده و نیست؛ پایش اخبار و برنامه‌ریزی، فعالیتی مستمر و مفید در روابط عمومی به شمار می‌آید.
به گزارش شبکه خبری آی سی تی پرس، این رویداد در عین نظم برگزاری خصوصا زمان بندی مناسب و ارائه مطالب کاملا کاربردی، به خوبی توانست فضای مناسب هم اندیشی و تعامل میان فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه را در نخستین گام خود (نخستین دوره برگزاری) فراهم سازد.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

39493