۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌شنبه 26 بهمن

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: مریخ نورد ناسا به زودی پرتاب می‌شود 

کاوشگر مریخ سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به نام «مارس ۲۰۲۰» برای انجام آخرین مراحل آماده‌سازی‌ برای پرتاب به سمت مریخ در ماه ژوئیه، به فلوریدا منتقل شده است.

دو فروند هواپیمای باری C-۱۷ Globemaster که حامل کاوشگر مارس ۲۰۲۰ و همچنین مرحله پرواز، مرحله فرود و هلیکوپتر مارس بودند، روز چهارشنبه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا فرود آمدند و به سفر سه هزار و ۷۰۰ کیلومتری که از روز سه شنبه از آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا، آغاز شده بود، خاتمه دادند.

اگر این کاوشگر ماه ژوئیه امسال پرتاب شود، احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۱ در ۴۸ کیلومتری دهانه برخوردی مریخ فرود آید.

این کاوشگر رباتیک ۶ چرخ، زمانی‌ که به مریخ برسد، کارهای متعددی انجام خواهد داد که مهم‌ترین آن جمع آوری اطلاعاتی راجع به علایم حیات در گذشته مریخ است.

کاوشگر مارس ۲۰۲۰ پس از فرود بر سطح مریخ در سال ۲۰۲۱ باید مسیرهای زیادی را بپیماید. سازندگان این کاوشگر، آن را به دوربین‌های بسیار بهتری (با وضوح بالاتر و وسعت دید بیشتر) نسبت به نسخه‌های قبلی و یک رایانه اضافی برای قدرت بیشتر در پردازش تصاویر و تهیه نقشه‌ها و همچنین نرم‌افزاری پیشرفته‌تر برای پیمایش خودکار سطح مریخ مجهز کرده‌اند.

..................

 

خبر: هوش مصنوعی «علی‌بابا» کروناویروس را تشخیص می دهد 

شرکت علی‌بابا که غول فناوری چینی‌هاست، یک سیستم هوش مصنوعی راه‌اندازی کرد که می‌تواند افرادی که تب دارند را شناسایی کند.

هدف از ساخت این سیستم هوش مصنوعی انجام اقدامی برای کنترل کروناویروس است.

این سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری‌هایی از قبیل تصویربرداری حرارتی برای تشخیص تب از راه دور است. میزان خطای سیستم در تشخیص تب با تماس غیر مستقیم هم فقط ۰.۳ درجه سانتی‌گراد است.

زمانیکه یک فرد، مشکوک به داشتن تب باشد، سیستم مذکور به طور خودکار به کارمندان هشدار می‌دهد و به سرعت مکان مسافر را پیدا می‌کند.

قرار است این سیستم هوش مصنوعی در مراحل نخست، در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای علی بابا و پس از آن در مکان‌های عمومی بیشتری همچون بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و مترو به کار گرفته شود.

..................

 

خبر: ساخت مانیتور قابل حمل برای موبایل!

سامسونگ و ال جی تصمصم دارند یک مانیتور قابل حمل برای موبایل ها بسازند.

این مانیتورها طوری طراحی شده اند که به کاربر اجازه می دهند از تمام قدرت رایانشی موبایل خود در یک نمایشگر بزرگتر استفاده کنند.

این مانیتورها سبک هستند و با سیم یا بلوتوث به دستگاه متصل می شوند.

نمایشگر جدید مانیتوری قابل حمل را برای کاربران فراهم می کند که به طور خاص برای موبایل طراحی شده است؛ این نمایشگر دارای یک کیبورد است و کاربر می تواند آن را به دستگاه مورد نیاز خود وصل کند.

سامسونگ نمایشگر قابل حمل خود را «سامسونگ دکس بوک» نام گذاری کرده است؛ این دستگاه یک نمایشگر  فول اچ دی ۱۴.۱ اینچی با باتری ۱۰ هزار میلی آمپری است که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد.

نمایشگر مخصوص موبایل ال جی «کلود تاپ» نام دارد؛ این نمایشگر نیز فول اچ دی و ۱۴.۱ اینچی است. اما باتری آن ۵ هزار میلی آمپری است. وزن نمایشگر نیز فقط ۶۰۰ گرم است.

قیمت هر دو محصول حدود ۳۴۰ تا ۴۲۰ دلار است و احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شوند.

..................

 

خبر: اپل آنتن مخصوص آیفون ۵G می سازد!

طبق گزارشی جدید، طراحان اپل یک آنتن مخصوص برای دستگاه ۵G ابداع کرده اند.

اپل سال گذشته فناوری اینتل را برای همین منظور خرید تا آیفون های ۵G بسازد که باریکتر از نمونه های ساخته شده با تجهیزات کوالکام هستند.

علاوه بر آن باتوجه به اختلافات این شرکت با کوالکام، اپل ترجیح می دهد تا حد ممکن تعداد کمتری از تجهیزات این شرکت را استفاده کند.

اینکه این موبایل از یک مودم Snapdragon X۵۵ برای ۵G استفاده کند (مانند مدل های سامسونگ) یک گزینه کاملا واضح به نظر می رسد اما گمانه زنی درباره استفاده چه نوع مودم در آیفون ۵G احتمالا تا چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

..................

 

خبر: وصله ای برای ترمیم قلب ساخته شد

پژوهشگران کالج ترینیتی دوبلین ایرلند در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه پچ پلیمری رسانایی شده‌اند که توسط آن می‌توانند بافت‌های آسیب دیده قلب را ترمیم کنند.

این وصله به بخش خارجی قلب می چسبد و پلی به بافت اسکار این عضو می زند؛ این وصله از نوعی پلیمر انعطاف پذیر و تایید شده برای مصارف پزشکی تهیه می شود و روی آن پوششی از پلیمر رسانای برق به نام «پلی پیرول» وجود دارد.

محققان امیدوارند پس از ایمپلنت این پلیمر روی قلب، وصله مذکور بتواند سیگنال های الکتریکی سلول های قلبی اطراف را ردیابی و منتقل کند و همزمان منقبض و منبسط شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

34631