۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

چرنوبیل #لبنان؛ روایت دقیق از انفجار بندر #بیروت

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بقایای انفجار می‌تواند اثرات مرگبار طولانی‌مدت داشته باشد.
 

روایت دقیق از انفجار بندر بیروت به نقل از سازمان امنیت لبنان:
چند ماه پیش سازمان امنیت لبنان به ریاست سرلشگر عباس ابراهیم با دستور و حکم رسمی قضایی یک محموله بیش از 50 تنی نیترات آمونیوم را که به طور قاچاق وارد بندر شده بود توقیف می‌کند و در یک انبار در حاشیه بندر تا زمان روشن شدن تکلیف نگهداری می شود. 

 به دلیل شدت حرارت منطقه و اتصالی سیستم برق سوله محل نگهداری، آتش سوزی رخ می‌دهد و سرایت به محل نگهداری محموله 50 تنی نیترات آمونیوم و سرایت بیشترش به انبار کناری که محل نگهداری مواد محترقه وارداتی از یک کشور دیگر بوده موجب این انفجار عظیم شده است.

 

آمار مجروحین 3 هزار نفر و کشته ها ۵۰ نفر

 


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، فاجعهٔ چرنوبیل یک حادثهٔ هسته‌ای که ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ (۶ اردیبهشت ۱۳۶۵) در رآکتور هسته‌ای نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال اوکراین، رخ داد.این فاجعه یکی از دو بحران هسته‌ای است که بر اساس مقیاس‌گر رویدادهای بین‌المللی هسته‌ای و رادیولوژیک، در گروه شمارهٔ ۷ (بالاترین مقیاس) طبقه‌بندی شده است. این درجه نشان‌دهندهٔ «حادثهٔ عظیم» است؛ به معنی «انتشار عمدهٔ مواد رادیواکتیو با اثرات گستردهٔ بهداشتی و زیست‌محیطی که نیازمند اقدامات برنامه‌ریزی شدهٔ فوری و طولانی‌مدت در جهت مقابله است». حادثهٔ دیگر در این مقیاس، حادثه اتمی فوکوشیما است.

 

بیروت 
بزرگترین شهر و پایتخت لبنان، از بندرهای برجستهٔ شرق دریای مدیترانه است که در شبه جزیره‌ای از کوه‌پایه‌های لبنان در میانگاه کشور جای گرفته است. 
بیروت از مراکز مهم فرهنگی در شرق جهان عربی است، شهری کهن و باستانی است که نامش در لوحه‌های عمارنه یاد شده و از سدهٔ پنجم پیش از میلاد سکونت‌پذیر است.

نظرات : 0

ثبت نظر

15920